BEMÆRK: Denne annonce er inaktiv.
Grunden til dette vil ofte være, at den ikke er blevet godkendt af en Saxis-medarbejder endnu. Dette sker typisk indenfor 24 timer.

  • Få besked hvis annoncen bliver aktiv igen
Storkøbenhavn

Abonnementstjeneste med kæmpe internationalt potentiale

Projektet har allerede vist proof of concept, og skal nu bare rulles ud internationalt

  • Flytbarhed:Flytbar
  • Type:Servicevirksomhed
  • Ansatte:5 eller derunder
  • Grundlagt:2015
  • Oprettet den:24-01-2018
  • Annonce set:641
  • Følgere:3
  • Kontaktet:11
Udbudspris 300.000 DKK Salær ved køb: 12.500 DKK + moms
Tilføj til favoritter

Del annoncen

intent regnskab eksempel

Teaser

Her er tale om et projekt dedikeret til personen som ønsker at bygge videre på et online univers for piger indenfor skønhed/velvære. Vi har oplevet en stor efterspørgsel på konceptet, eftersom grøn beauty, vinder mere og mere frem. Det er en abonnementstjeneste, hvor kunderne på månedlig basis (kan laves om) modtager en boks med diverse nye skø...

Beskrivelse

Her er tale om et projekt dedikeret til personen som ønsker at bygge videre på et online univers for piger indenfor skønhed/velvære. Vi har oplevet en stor efterspørgsel på konceptet, eftersom grøn beauty, vinder mere og mere frem.

Det er en abonnementstjeneste, hvor kunderne på månedlig basis (kan laves om) modtager en boks med diverse nye skønhedsprodukter. Disse produkter skal på sigt skaffes gratis, eftersom producenterne ønsker at markedsfører sig igennem sitet. (lige nu modtages 50% af produkterne gratis).

Prisen er 179 kroner pr. boks, og overskuddet er omkring 50 kroner alt efter hvor mange produkter man får gratis. Vi sælge pga. barsel, og at den fornødne tid derfor ikke er tilstede, selvom der er stor efterspørgsel.

For at få projektet til at blive en stor international succes kræver det, at du er god til online markedsføring (der er aldrig blevet lavet nogle former for markedsføring), samtidig med at du har en sans for hvilke produkter som kunne være seje at præsenterer for medlemmerne.

Internationalt er der flere enormt store spillere, men vi kan se at nichen Grøn beauty, er enormt efterspurgt, hvorfor vi har kunder fra hele verden uden markedsføring.

Produktet

Vores tjeneste er, at vi på månedlig basis leverer en boks med 4-5 sample sizes indenfor grøn beauty/velvære direkte til hoveddøren.

Behovet som dækkes er, at medlemmerne bliver præsenteret for en overkommelig pris i en overkommelig mængde for nye mærker/trends indenfor grøn beauty på månedlig basis.

Prisen pr. måned er 179 kroner inkl. porto, hvoraf der cirka er et overskud på omkring 50 kroner pr. medlem pr. måned alt efter hvor mange produkter som skaffes gratis.

Hele brandet er bygget, med mere end 5.000 følgere på instagram, et website, som spiller sammen med økonomi, og CRM systemet, hvor medlemmerne er i. Derudover er der en tilhørende webshop, hvor det er meningen at når et medlem forelsker sig i et produkt, så kan det købes i fuld størrelse i webshoppen.

Det lyder mærkeligt at sælge et projekt med et stort potentiale internationalt, et brand som er anerkendt, og et back-end system som er sat op til skalering på et helt andet niveau. Hvorfor vi sælger skyldes at jeg lige er gået på barsel med mit første barn, og vi allerede prøver at få barn nummer to, hvilket gør at tiden desværre er forsvundet i en anden retning.

Der er enormt mange steder som kan optimeres, såsom:

- Marketing (vi har intet lavet, da jeg har ville bygge et perfekt brand inden jeg trykkede på knappen)
- Webshoppen
- Flere gratis produkter

Jeg har kørt projektet ved siden af et fuldtidsarbejde, hvorfor jeg ved at med det rette fokus, får man det hurtigt op på flere tusinde medlemmer, og derved en rigtig god forretning, med et skalerbart og internationalt koncept.

Markedsføringskanaler

Lige nu har vi et website, samt tilhørende webshop. Markedsføringsmæssigt har vi benyttet ambassadører, som primært har været Instagrammere med mange følgere. Der er klart plads til at gøre meget mere i dette, da vi kan se det har en kæmpe effekt hver gang der er en som poster.

Økonomiske nøgletal

De første to år har vi fokuseret på at bygge brandet i et organisk tempo, hvilket er lykkedes enormt godt. Vi har haft et underskud på omkring 150.000 kroner, hvilket er dækket ind, og ikke sælges med.

Vi har på nuværende tidspunkt en årlig omsætning på omkring 250.000 kroner, med et overskud på omkring 50.000 kroner.

Dette er et volume-projekt, hvorfor det handler om at lave markedsføring, for at skaffe medlemmer, for derved at kunne bruge stordriftsfordele, og gøre det meget nemmere at skaffe produkter gratis, da producenterne så kommer ud til en større målgruppe.

Vi kan se at organisk ved at der postes instagram billeder, kommer der cirka 10 nye medlemmer om måneden.

Nøglen ligger i online markedsføring, hvilket jeg tror vil gøre at volumen stiger eksponentielt (den tætteste konkurrent i DK har over 20.000 medlemmer).

Omkostninger

De eneste omkostninger som er i projektet er til fragt og produkter. Det kommer her an på hvor mange produkter som skaffes gratis (vi skal nok sætte jer helt ind i hvordan man skaffer produkter).

Aktiver

Vi har pt 2.500 ubrugte æsker med tryk
Vi har en masse produkter, som kan bruges til ambassadør-bokse.

Virksomhedens historie

Virksomheden startede da jeg godt kunne lide tanken om at give piger muligheden for at få en prøve på nye trends/produkter fra hele verden, i stedet for at de skulle købe hele produkter til flere hundrede kroner, for derefter at finde ud af at det ikke var dem.

Jeg brugte de første 2 år på at skabe et brand, finde ambassadører, og generelt bygge et univers.

Jeg er i slutningen af 2017 nået til et sted hvor det skal udover rampen og skaleres. Min mand ejer et af Danmarks største mediebureauer, hvorfor det er nærliggende at vi kunne trykke på knappen.

Hvorfor det ikke skete her i slutningen af 2017, skyldes at vi har fået en lille datter, som jeg desværre nok har været lidt for optimistisk omkring. Jeg er nået til den konklusion at jeg ikke kan være der 100% for begge mine "babyer". Derfor er jeg nu på udkig efter en køber som brænder for at bygge universet kæmpe stort, og gøre det til den internationale succes som var tiltænkt fra start.

Markedet

Markedet for grøn beauty er enormt. Hele verden er ved at få øjnene op for alle de usunde ting som findes i traditionel make-up, hvorfor efterspørgslen og interessen har været stor.

Konceptet er på engelsk, og vi sender til hele verden.

Svagheder/udfordringer

Der hvor der skal sættes ind, er tid.
I og med jeg har haft det som et sideprojekt, er der nogle steder som markedsføring, produkter, kundeservice, som klart kan forbedres.

Stærke sider

Brandet er helt klart vores stærkeste side.

Strategi

Produktet og de interne processer er klar til vækst, derfor er strategien at projektet skal markedsføres, for derved at få skabt en volume der gør at projektet meget hurtigt bliver en rigtig god forretning.

Vision

Visionen er at bygge et stort univers med en masse tilhængere indenfor grøn beauty/livstil/velvære, hvor der sidenhen kan kobles andre grene på indenfor samme univers.

Ideel køber

Den ideelle køber er en med en passion indenfor at drive et online univers indenfor skønhed/velvære. Universet er på nuværende tidspunkt lækkert, nordisk og med et eksklusivt tvist. Du skal finde det tilfredstillende at leverer en god kundeservice, og et produkt i verdensklasse.

Samtidig vil det være en fordel hvis du selv er god til markedsføring, da hele universet er online.

Opstartshjælp

Som en del af købesummen er en weekends-workshop hvor jeg sætter dig ind i alt fra A-Z i projektet.

Ekstra informationer

  • Annonce id-nummer:29417
  • Forretningen opererer i:Hele landet
  • Branche:Internethandel Detail (b2c)
  • Værdi af ejendomme:0 DKK
  • Værdi af varelager:30.000 DKK
  • Værdi af inventar:10.000 DKK
  • Årsag til salg:Andet
  • Omsætning:0 - 1/2 million
  • Omsætningsstatus:Har omsætning
  • Overskud før skat:50.000 DKK