Carlo A - Partner til fremadstormende brand søges

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Ansatte
Under 5
Grundlagt
2015
Flytbarhed
Flytbar
Adresse
Ved henvendelse
Stærkt modebrand med unikt koncept

Carlo A har med sit unikke koncept og strategi formået at ramme et hul i markedet, som adskiller sig fra mange andre tøj- og accessory brands. Vores slips har en genkendelsesfaktor, både i sit stilfulde og udfordrende design, samtidig med at der er det velkendte logo inkorporeret i mange af slipsene. Dette har gjort at Carlo A fra den spænde begyndelse hurtigt var let at kende når det blev vist i diverse medier, herunder sociale medier og TV.

Som en del af konceptet med fokus på unge og fremadstormende unge mænd, har vi gennem et godt stykke tid udgivet artikler under navnet "Gent of the Month", hvor vi interviewede driftige forretningsfolk, sportsudøvere og virksomhedsejere, alle iklædt Carlo A slips. Disse har givet en massiv eksponering og grobund for godt salg. Tidligere Gent of the Months, herunder ambassadører kan findes her: http://carlo-a.com/da/index.php?fc=module&module=gallery&controller=gallery2&id_lang=1 og http://carlo-a.com/da/blog

Udover generelt salg til konsumenter, leverer Carlo A også design og slips til virksomheder, som ønsker et smart slips med eget logo. Private label er noget, som der i stigende grad kan være mere fokus på.

Nærmere info om Carlo A findes her:

En stor inspirationskilde til Carlo A er universet omkring den amerikanske tv-serie Mad Men, hvor mænd og kvinder er klædt til perfektion, og hvor man sætter en ære i at gå pænt og præsentabelt på arbejde. Her udgjorde særligt slips i mændenes påklædning prikken over i ́et.

Denne inspiration førte til en fascination af slips, og et ønske om at få slipset tilbage på et arbejdsmarked, hvor det i dagens Danmark efterhånden er blevet svært at se om man er på arbejde eller hjemme i privaten. Stilen er simpelthen blevet for casual. Carlo A vil gerne gøre op med dette og gøre forskellen mellem at være acceptabel og respektabel at se på når man er i forretnings øjemed.

Med udgangspunkt i dette, faldt det samtidig naturligt at det var segmentet Young Professionals, som skulle starte revolutionen og få slips tilbage på arbejdsmarkedet. Da vi alle i ejerkredsen selv er højtuddannede, var det ligeledes nærliggende at have fokus på dette segment, da vi har det samme mindset. Vi har ambitioner, vi har troen på egne evner, vi ser udfordringer og ikke problemer og yder gerne det ekstra for at nå målet.

Økonomiske nøgletal

Generelle nøgletal kan finde på via vores CVR-nummer: 36198834

Alle 3 ejere har haft Carlo A, som et bijob, hvilket også kan læses ud fra nøgletallene. Dette er også grunden til at vi søger en seriøs partner.

Produktet

Vores ambition er at skabe karakteristiske slips til den moderne professionelle gentleman.

Vores kollektioner er sofistikerede og elegante med et frisk twist af noget udefinerbart.

Siden dag ét har visionen for Carlo A været at skabe et fashion brand, der kan udfordre og bidrage til at udvikle den danske designtradition.

Carlo A står for et vist personligt udtryk. Vi har vores eget danske designteam involveret i hele processen fra design til produktion og distribution.

Dette er med til at opretholde den særlige DNA og den høje kvalitet i alle designs.

Slipset var første produkt i Carlo A, som siden hen er udvidet med tørklæder i cashmere samt lommetørklude. Flere produkter er også tiltænkt.

Markedsføringskanaler

Via Facebook, Instagram, LinkedIn og vores Gent of the Month artikler (PR).

Vi har desværre ikke haft fokus på SEO og Adwords. Det er dog en forudsætning at der kommer fokus på det.

Alle kompetencer på disse områder er meget vigtige for en ny partner.

Omkostninger

Variable omkostninger:

På nuværende tidspunkt har vi kun variable omkostninger, hvilket er 35 kr. pr. salg til betalingsudbyder og kortudsteder.
Dertil kommer også forsendelse.

Vi får produceret i Kina via en dansk leverandør, hvor vi betaler ca. 5000 kr. for hver slipsekollektion, som skal være min 50 stk.

Varelager på 200.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Se herunder, men tag også et kig på vores storslået introvideo: http://carlo-a.com/da/tie/12-historien

Historien om Carlo A

Carlo A er opkaldt efter en meget anerkendt gammel dansk skrædder fra København. For nogen er han måske ukendt, men for os som kender hans historie, beundrer hans moral og vilje til at arbejde hårdt selv i svære tider.

Allerede som barn arbejdede Carlo i hans forældres skrædderi i København, hvor moderen betroede ham at sy lommer og knapper for deres trofaste kunder. Allerede dengang stod det klart, at Carlo havde et godt øje for detaljer og kvalitet, hvilket blev starten på en lang og imponerende karriere.

Som ung mand fik Carlo en læreplads ved en af byens bedste skræddere, og i en alder af 23 år blev han udlært og var klar til at erobre verdenen. I de næste 10 år, rejste han rundt i verdenen og arbejdede i flere år i Frankrig og Italien. Carlo vendte tilbage til København i slutningen af 1930'erne, kort før Anden Verdenskrig. Han fik hurtigt et arbejde i et af byens fornemmeste modehuse, men kun få år efter valgte han at starte sin egen forretning med sit eget design. Selvom mange branchefolk dengang tvivlede på, at han kunne skabe en profitable forretning i en tid præget af varemangel, på grund af krigen, lå Carlos nye design dog snart på hylderne i byens fineste modemagasiner.

Carlo havde en drøm om at blive selvstændig – han ville konstant udvikle sig og ikke tage noget for givet. Dette var essensen af hans arbejde. Han troede på at enhver mand med ambitioner og vilje, kunne opnå stor succes. Det eneste det krævede, var at man havde mod til at gå efter sine mål og drømme.

En dag kom en ung mand ind i Carlos skrædderforretning. Han fortalte at han var på nippet til at skulle lukke en handel, og havde derfor brug for et lækkert jakkesæt, skjorte og slips. Denne unge mand var ikke en af Carlos typiske kunder, men Carlo fornemmede hurtigt at han var en mand med store ambitioner – ligesom ham selv i den alder. Den unge mand fik Carlo til at huske tilbage på sin gamle læremester, og hvordan han gav Carlo en masse muligheder, fordi han havde tiltro til hans evner og ønskede at investere i hans fremtid. Dagen hvor den unge mand kom ind i forretningen var et vendepunkt for Carlo. Han ville ikke længere sælge skræddersyet tøj til midaldrende mænd, men i stedet fokusere på den gode stil til den moderne, unge og ambitiøse mand.

Historien om Carlo A er baseret på en fortælling af en grundlæggernes oldefar, som havde fornøjelsen af at stifte bekendtskab med Carlo. Historien kunne dog lige såvel have været fortalt af dig - en ambitiøs mand med integritet, der stræber efter det ypperste, og som er villig til gøre den indsats der kræves. En arv, der lever videre i Carlo A´s ånd.

Markedet

Tager man slips som marked, så er det stærkt konkurrencepræget, men kigger man på vores strategi hertil og vores unikke produkter med logo, så er det relativt beskedent hvad der er af konkurrence. Det er kun nogle af de helt dyre mærker, som Chanel, hvor vi har set lignede eksempler i deres slips.

Ideel køber

Den ideelle køber/partner ser Carlo A, som værende en virksomhed, hvor de overordnede strategier er tænkt. Derfra ønskes der at den nye partner vil overtage al drift og køre Carlo A videre, gerne som et fuldtidsprojekt, hvor han han/hun får lov at køre alt selv. De nuværende ejere vil være såkaldt "silent owners", og vil kun bidrage med viden, ekspertise og rådgivning. Det skal derfor være en iværksætter med stort I, som kaster sig over Carlo A, og som kan se de samme smarte tiltag, som vi selv har startet. Stor viden omkring e-handel er tilmed en vigtig forudsætning for at blive partner i Carlo A.

Pengene, som en partner betaler for sin andel (25%), skydes tilbage i Carlo A, således at den nye partner kan bruge disse penge til nye produkter, webshopoptimering, fokus på SEO, Adwords, SEM, SoMe etc. Så reelt betaler en ny partner kun med sin arbejdskraft.

Opstartshjælp

Som nævnt ovenfor, så vil vi hjælpe med viden, så længe at det måtte være nødvendigt. Vi ønsker at den nye partner får succes med Carlo A, og får gjort dette til et unikt accessory-firma.

Offentlige spørgsmål

Der er indtil videre ikke skrevet nogle offentlige beskeder. Du kan blive den første...

Det er anonymt at stille et offentligt spørgsmål og bliver først offentligt efter godkendelse og svar af sælger
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1714

Sælger kontaktet:
10

Følger annoncen:
5

Annonce id-nummer:
30921

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
26-01-2019
Søger en partner

Ejer ønsker at finde en potientiel samarbejdespartner til virksomheden.

Udbudspris 43.000 DKK