Denne annonce er inaktiv.
Søg på lignende virksomheder

Få besked hvis annoncen bliver aktiv

Eksklusivt skomærke i international klasse - Omsætning på kr. 870.000

Hyrdeengen, Vallensbæk
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Fuldendt koncept-forhandlernet-stort potentiale

Konceptet er fuldendt og klar til at blive skaleret op, også internationalt. Elegante, behagelige sko af høj kvalitet til kvinder og mænd. Dansk design – håndlavet i Portugal. Brandet har både dame-og herresko, fokus har primært ligget på damesko.

Brandet er fyldt 6 år og rummer flere succesfulde evergreens med uudnyttet potentiale. Du bestemmer 100% udvikling af designs. Du behøver ikke være uddannet skodesigner, vores skomager er yderst kompetent og samarbejdsvillig.

Der er et godt samarbejde med skomageren i Portugal og en stabil produktion af høj kvalitet, både hvad angår materialer og udførelse/finish, skomageren er helt indført i skoenes unikke funktion.

Alt personale er ansat på konsulentbasis, dermed meget fleksibelt. Der er et net af forhandlere samt salg fra showroom og webshop. Kunderne er meget loyale, idet skoenes funktion er unik og p.t. uden konkurrence.

Se vores kække reklame 'Empower women' der viser både funktionaliteten, kvalitet og vores designs.

https://youtu.be/iI2KUV6DgV4

Økonomiske nøgletal

Virksomheden er startet op med meget begrænsede midler. Hvilket har været en hæmsko, men virksomheden har overlevet pga. kundernes begejstring for skoene, hvilket også skyldes den store mangel på denne slags sko nationalt og internationalt.

Omsætning: 870.000 kr.
Overskud: 220.000 kr.

1. Dækningsbidrag til private: 300%
1. Dækningsbidrag til forhandler: 100%

Regnskab

  • Omsætning:870.000 DKK
  • Ebitda: 430.000 DKK
  • Resultat før skat: 220.000 DKK
  • Balancesum: 780.000 DKK
  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Produktet

Damesko: Elegante, behagelige sko af høj kvalitet. Dansk design - håndlavet i Portugal. Det er flot håndværk og lækre materialer. Stilen er klassisk feminin med lidt kant. Målgruppen er kvinder i alderen 40+, hun kan bruge skoene hele dagen og aften - på kontoret og til fest. Pasformen er udviklet til målgruppen i tæt samarbejde med målgruppen. Denne målgruppe oplever ofte, at de ikke kan få pæne sko, uden at de skal lide voldsomt, derfor er de henrygte for skoenes design og ikke mindst pasform, hvilket skaber en rigtig god loyalitet.
Herresko: Elegante, behagelige sko af høj kvalitet. Dansk design - håndlavet i Portugal. Det er flot håndværk og lækre materialer. Målgruppen var mænd i alderen 40 + men det har vist sig, at målgruppen ikke er så skarp, det er mere generelt mænd med en klassisk mandig stil. Pasformen er udviklet til målgruppen i tæt samarbejde med målgruppen. Mænd oplever ofte at pæne sko er smalle og hårde, derfor er de meget begejstrede og loyale, når de oplever disse sko.

Markedsføringskanaler

Salgskanaler:
- Forhandlere
- Webshop
- Showroomet
- Livsstilsmesser og events

Markedsføring:
- Facebook
- Instagram
- LinkedIn
- Nyhedsbrev
- Livsstilsmesser
- Artikler og annonce i lokalaviser i forbindelse med messer
- Kunderne bliver ofte ambassadører for skoene, fordi de elsker dem. Man kunne overveje at lave et loyalitetsprogram.

Omkostninger

Der er ingen fastansatte i virksomheden, alle er ansat på konsulentbasis til et meget konkurrencedygtigt honorar. Den vigtigste konsulent er konsulenten i Portugal. Han er kompetent og ihærdig både på kvalitetkontrol og opfølgning. Han er virksomhedens øjne og øre i Portugal. Selv i udvikling af designs er han en støtte. Ved besøg i Portugal er der fuld opbakning fra ham.
Derudover er der en konsulent på markedsføring på de sociale medier og en konsulent på IT-webshop-hjemmeside. Bogføring er outsourcet, der bogføres i e-conomic.
Faste omkostninger:
Konsulent i Portugal: 30.000 årligt
Webshop-hotel: 2.500 årligt
Forsikring: 7.500 kr. årligt
Lokale leje: 56.000 kr. årligt

Aktiver

Showroom og lager ligger i lejede lokaler Storkøbenhavn med god trafikal adgang, men det er underordnet, hvor det ligger i fremtiden.

Virksomhedens aktiver er alene lageret af sko.

Varelager på 350.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.
Inventar på 10.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit inventar men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Idéen til virksomhedens skabelse var længe undervejs, idet min nærmest livslange interesse for sko, udviklede sig til en frustration over, at det var umuligt at få elegante sko (stiletter), som det samtidig var muligt at gå i uden gener og direkte smerter. Det mundede i 2012 ud i flere både inden- som udenlandske forsøg på shopping af velfungerende sko, men uden held - derfor blev idéen født til at udvikle et eget koncept, hvor design og funktion arbejder sammen, og ikke modarbejder hinanden.

Praktisk blev der købt en adgangsbillet til MiCam i Milano, verdens største fagmesse for skoproducenter, designere og forhandlere, med henblik på at finde en professionel skomager, der kunne hjælpe mig igang, og som ville og kunne sy mine sko på mine udviklede læster - det lykkedes, og den skomager bruges stadig. Han er naturligvis glad for den stigende volumen der har været. Da det var lykkedes at finde en producent, så var det i gang med designs, de første prototyper og til sidst den første lille kollektion - pensionen blev hævet, og den dag i dag er virksomheden alene funderet på egenkapital, hvilket har været en lettelse i de hårde opstartsår.

Som altid er det jo svært, for selv om man står med et fantastisk produkt, så skal produktet sælges, og det er svært når ingen kender det. Virksomheden har derfor været repræsenteret på utallige livsstilsmesser, som er en god kombination af markedsføring og salg, og i de første år var det disse messer og en stadig stigende og loyal kundekreds, der drev udviklingen. Senere kom nyhedsbrev og sociale medier som Facebook og Instagram.

Det har været en lang og sej rejse, navnlig fordi man som enkeltmandsvirksomhed har mange kasketter og ikke kan glemme udvikling af nye designs, læster, finde nye typer og udseender af læder, og i det hele tages sørge for at der kommer nye modeller til, medens de lidt dårligere sælgende modeller blev udfaset. Samtidig skulle salget også accelereres i et fornuftigt tempo.

De seneste 2-3 år har fokus rent salgsmæssigt været på at etablere samarbejde med eksterne salgskanaler, det vil sige skotøjsbutikker, men vigtigst af alt eksklusive tøjbutikker i ind- og udland, hvor mærket ikke er ét blandt mange, men har en eksklusivitet. Det har i den proces været meget vigtigt at finde butikker, hvor de ansatte og ejer virkelig brændte for produktet og kunne se at både funktion og mulighed for salg var til stede i høj grad. Denne proces er stadig i gang, derfor er det vigtigt at få flere ressourcer ind i virksomheden.



Markedet

Markedet er uendeligt stort. Den vestlige befolknings levealder stiger støt, og vi går i højre grad op i at se godt ud. Budgettet til foryngelse og lækkerhed stiger støt. På verdensplan er konkurrencen forsvindende lille, da ingen eller få mestrer kombinationen af elegance og komfort.

På det danske marked, er der et firma, som henvender sig til en yngre målgruppe. De bruger enorme summer på markedsføring, hvilket har givet dem en høj kendskabsgrad. Budskabet har været "behagelige stiletter". Deres sko mangler en del i kvalitet og komfort. Firmaet har endnu ikke givet overskud trods massiv kapitalindsprøjtning over de sidste 5 år.

Svagheder/udfordringer

Kendskabsgraden er ikke så høj, grundet det meget lave markedsføringsbudget. Strategien har været at få kunden til at prøve skoene, og lade kunden afgøre, om det er værd at købe skoene. Der er en overordentlig høj konverteringsfaktor til køb når kunden først har prøvet skoene. Dette har gjort at virksomheden gav overskud allerede i år 2, trods den lange udviklingsfase.

Sko er ikke lette at sælge på nettet. Og målgruppen har forbehold overfor at købe sko på nettet, i modsætning til de unge. Det er fortaget flere tiltag for at imødekomme denne udfordring:
1. Alle pasformer/læster er navngivet; dvs. hvis man kender sin størrelse i en pasform/læst, så kender man sin størrelse i andre læster. Dette emne trænger til bedre markedsføring.
2. Der er gratis fragt tur/retur. Og returlabel ligger i skoæsken, kunden skal altså ikke ind og booke en returforsendelse. Det er altså let for kunden.
3. Ved web-køb, ringes kunden oftest op for at sikre det rigtige størrelses-valg. Ofte afsendes 2 størrelser eller en model mere.

Stærke sider

- Mærket har opnået at skabe sko som både er elegante og behagelige, hvilket er en mangelvare på verdensplan
- Opstarts-fasen er veloverstået og det hele er klart til at skalere op.
- Et unikt godt samarbejde med skomageren i Portugal.
- Der er høj dækningsbidrag på skoene, som kan øges ved højere kendskab til brandet.
- Forhandlerne og slutbrugere er trofaste og passionerede.
- Skoene har en unik historie. Kunderne kan godt lide, at kunne fortælle en god historie om det produkt, de har købt.
- Konceptet hænger perfekt sammen i Visionen, missionen og produkt.




Strategi

- Udvide forhandlernettet nationalt og internationalt, muligvis gennem agenter/sælgere. Eller måske via køberens eksisterende distributionskanaler.
- Optimere salget på nettet
- Højne kendskabsgraden

Vision

Vision: Shoes - made to Empower You

Mission : We create elegant and walkable shoes. We create shoes that allow you to be at ease, yet walk powerfully through life – we believe you feel that power.

På dansk: Elegante, behagelige sko, du kan gå i.
Sko der får dig til at føle dig stærk og sexet på samme tid, uden at du skal give afkald på at kunne gå, stå og danse som du vil.

Ideel køber

Der er flere muligheder.
1. En køber som allerede har distributionskanaler måske indenfor sko eller tøj.
2. En person som har evnen til at drifte virksomheden
3. En person med passion for sko og gå på mod. Med mod og passion, kan alt lykkes.

Opstartshjælp

Ejeren er villig til yde den opstarthjælp der ønskes eller eventuelt at blive i virksomheden. Alle tilknyttede konsulenter formodes at ville blive i virksomheden.

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
5691

Sælger kontaktet:
7

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
30920

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
25-01-2019
Udbudspris 2.950.000 DKK