Kjolebutik med stigende omsætning

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Ikke flytbar
Gem annonce

Kjolebutikken ligger i København, har stigende omsætning og et stigende samt stabilt social medie publikum på 20.000+ følgere der alle er opnået organisk og igennem flere års arbejde. Butikken har fungeret som kjolebutik i 5 år, og blev opkøbt af nuværende ejer for 2 år siden, hvorefter renovering samt en dramatisk stigning af omsætning har fundet sted.

For et år siden blev der etableret en hjemmeside tilknyttet et SEO agentur der har resulteret i 60.000 unikke besøgende. Dette tal er også stigende.

Det næste skridt vil være etablering af en webshop som vil resultere i et forøget salg.

Ved seriøs interesse så kan omsætning overskuds tallene samt fremskaffes.

Husleje - 15.800 inkluderet forbrug
Lokaler - 150 M2 + 60M2 kælder


Økonomiske nøgletal

Afkastningsgrad: 100%
Overskudsgrad: 16.7%
Egenkapitalens forretning: 83.3%
Aktivernes omsætningshastighed: 4,2

Hvis virksomheden forsætter som på nuværende kurs. Kan den nye ejer regne med at få sine investeret penge hjemme indenfor et år

Produktet

Ejeren af butikken har beskæftiget sig med kjolesalg i de seneste 15 år og har været vidne til at interessen for kjoler har været eksponentiel stigende de sidste mange år. Der er også sket en holdnings samt adfærds ændring hos kunder som er begyndt at købe flere pompøse kjoler til en højere salgspris. Det drejer sig om alle segmenter i befolkning i alderen mellem 15-50, der har fået en øget lyst til at hive den store pengepung frem når der skal købes kjole.

Det er vigtigt at du har lyst til at arbejde med mennesker og at du interesser dig for mode. Folk vil gerne føle sig specielle i deres kjoler og god service er derfor utrolig vigtigt

Markedsføringskanaler

Sociale medier
- Facebook 20.000 følgere
- Instagram 2.641 følgere

Hjemmeside med 5000 unikke månedlig besøgende.

Omkostninger

Virksomhedens faste omkostninger angives månedligt

Husleje - 15.500
Medarbejder - 5000
Marketing - 1000
Alarm - 500
Hjemmeside - 2500
Rejser til messer - 1000 (Rejser går primært til (Istanbul. Dubai. London. Paris. Amsterdam)

Aktiver

Inventar - 50.000
Varelager - 500.000

Inventar på 50.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Virksomhedens historie

Min rejse i kjolebranchen startede for småt 15 år siden, hvor jeg købte min første lille butik på Nørrebro. Butikken var ikke mere end 60M2, og var meget rodet. Efter at have brugt det første år på at omstrukturere butikken og på at danne mig kunde samt leverandør relationer så jeg at butikkens omsætning steg. Det var især kjolerne folk ville have så jeg ekspanderende sortimentet løbende og fik flere og flere leverandører. Efter 2 år var omsætningen steget så betragteligt at jeg ekspanderende og købte en butik længere ned på gaden på 200M2. Sortimentet blev udvidet betragteligt og jeg begyndte at tage til Paris, Amsterdam, Dubai, Istanbul og på messer i Tyskland for at få nye leverandør relationer og for at få et mere spændende sortiment.

Det var en spændende tid med masse af glade og tilbagevendene kunder. På det personlig plan fik jeg en masse luft i økonomien og købte hus og fik rejst rundt i verden. Efter 8 år fik jeg et tilbud fra Netto som var nabobutikken og de tilbød mig et stort beløb for at sælge min andel. Så jeg solgte butikken og holdte 1.5 års pause.

Efter de 1.5 år pause blev jeg rastløs. Jeg har været selvstændig det meste af mit liv så jeg overtog den nuværende kjolebutik på Frederiksberg. Butikken havde næsten intet varelager, og ingen kunde gennemstrøm. Men det tog jeg op som en udfordring. Jeg renoverede butikken, tog kontakt til de tidligere leverandører jeg havde, fik annonceret på de sociale medier, og lavet et stort genåbningstilbud.

Det blev en bragende succes. En succes som vi havde redet på, og vi har oplevet en omsætning stigning år for år. Men tiden er nu inde til at sælge butikken til en ny generation.

Markedet

Der er en sund konkurrence på markedet, hvor kjolebutikkerne holder hinanden skarpt i ørene. Det er vigtigt at man aflæser markedet korrekt og hente de kjoler som folk eftertragter. Der er stadig masse af muligheder på markedet og vi har det klare indtryk, når vi snakker med vores konkurrenter, at de også oplever en omsætnings fremgang. Købekraften er ligeledes forøget væsentligt de sidste mange år, og det samme er kjolernes gennemsnits pris. Mens folk søgte kjoler til 1000 kroner førhen, er det som regel i 2000 klassen folk køber.

Stærke sider

Vi har positioneret os stærkt i markedet da vi har gjort meget ud af

- Have en stærk tilstedeværelse på de sociale medie
- Har en god og velfungerende hjemmeskide med mange unikke besøgende
- Har leverandører i hele verden på alle kontinenter
- Har en del faste tilbagevende kunder

Ideel køber

Den perfekte person til at overtage virksomheden, vil være en person, der har styr på mode. Det er en som følger med i hvad der rør sig i moden . Dette skal man gøre ved at følge med i de mest kendte og succesfulde designer som Elie Saab og Zuhair Murad. Mange af leverandørne bliver inspireret af disse designer og det er oftest de kjoler man ser på Instagram. Mange gange kommer kunder med billeder fra sociale medier fra kendte mennesker som har disse dyre og eksklusive designs. Personen skal også kunne være i stand til at kunne opfylde folks ønsker specielt når det kommer til de specifikke krav folk har.

Opstartshjælp

Der vil være mulighed for at bede om hjælp i de første måneder. Vi vil også gennemgå kunde samt leverandør aftaler med dig.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
5758

Sælger kontaktet:
7

Følger annoncen:
7

Annonce id-nummer:
30103

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
13-06-2018
Udbudspris 450.000 DKK