Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 26.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Arivee.dk - omsat 500.000kr. på 1 år - Salg af køkkenudstyr og tilbehør.

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Veletableret webshop som sælger en hel del forskelligt køkkenudstyr. En del daglige besøgende og meget organisk salg. Lille varelager medfølger og mange fordele.

Webshoppen sælger et stort udvalg af køkkenudstyr. Der er både de smarte og sjove køkkengadgets og de veletablerede brands, som sælger lækkert design.
Vi har en god blanding af organisk salg og salg gennem vores reklamer. Derudover har vi en hel del tilbagevendende kunder. Hjemmesiden har et lækkert design og der medfølger et lille varelager samt mange andre fordele såsom en fragtaftale med DAO, facebook annoncer, som er opsat af et større marketingbureau og en stor facebook side med mange følgere.

Webshoppen har et stort potentiale og har siden den reelle opstart i oktober 2017 været i stor udvikling.

Økonomiske nøgletal

Siden oktober 2017 er der blevet omsat for cirka 550.000 kr. Dette er på trods af, at webshoppen har lagt stille i halvdelen af marts samt hele juli, august og september.

Produktet

Webshoppen sælger en masse forskelligt køkkenudstyr.
Særligt sælger vores køkken gadgets utrolig godt og det primære fokus har derfor været på disse. Dog kan der med fordel udvides til at have endnu flere at de veletablerede brands. På nuværende tidspunkt er der 5-6 store veletablerede brands med gode aftaler.
Webshoppen har et lækkert design og en meget aktiv Facebook og Instagram side med en del likes og følgere. Vi har lavet nogle surveys iblandt vores kunder og de har alle udtalt, at de har været utrolig glade for hele oplevelsen ved at handle hos os og specielt servicen.

Derudover er der cirka 1000 tilmeldte på vores nyhedsbrev og vi har derudover købt 40.000 email leads på kvinder indenfor den relevante målgrupper, som vi havde i sinde at sende vores nyhedsbrev til. Dette har vi dog ikke fået gjort hvorfor, at alle leadsne er ubrugt.

Markedsføringskanaler

Primære salgs- og markedsføringskanal har været facebook. Vi har tiltænkt at bygge AdWords ind i setuppet senere.
Vi har en række gode videoer og billeder af produkter, som sælges gennem annoncer på facebook. Annoncerne er optimeret udfra data om tidligere købere. Derudover bliver annoncerne løbende optimeret ud fra deres performance. Facebook pixel er opsat således at data kan trackes.
Vi har set via Facebook Pixel at vi betaler mindre pr. salg via Instagram. Så dette er en mulighed vi anbefaler at arbejde videre med.

Derudover har vi haft god succes med PriceRunner til salg af de forskellige brands da vi altid går efter at være bedst på prisen. Dette giver en god mængde traffik fra PriceRunner.

Omkostninger

Der er ingen faste omkostninger. Hosting, SSL Kryptering og domænet er betalt for det næste år.

Vi har en god aftale med en leverandør, som også agere som agent og kan skaffe varer til os som hun heler ikke selv har på lager. Fortjenesterne på vores produkter ligger mellem 40-80%.
Der er ligeledes opsat en fragtaftale med DAO, som dog er deaktiveret. Denne kan i formentlig genaktivere gennem koordinering med DAO. Denne koster 0,6 ør inkl moms pr. forsendelse foruden leveringsomkostninger, som er på 29 kr. pr pakke. Her er leveringstiden 1 hverdag.

Shopsystem

Aktiver

Der medfølger et varelager med en udsalgsværdi af cirka 37.000 kr.
Indkøbsprisen på dette er cirka 12.000 kr.

Varelager på 15.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Webshoppen har eksisteret siden maj 2017, der var dog ingen betydelig aktivitet før Oktober. Dette fremgår også af, at CVR nummer først er blevet aktiveret i Oktober. Det skyldes partnerskabet, som blev indgået i Oktober hvorefter vi påbegyndte markedsføringen og udviklingen af webshoppen.

Webshoppen har dog lagt stille i August, juli, september og halvdelen af marts, som nævnt før. Dette skyldes, at en af parterne har haft et bryllup i August og den anden en nyfødt datter og den tredje startede på job efter endt uddannelse.

Markedet

Markedet er meget stort. Målgruppen er primært kvinder mellem 22-56 år. Det er en målgruppe, som shopper meget på internettet og målgruppen er i sig selv meget stor. Det er et marked, som der bliver shoppet og brugt utrolig mange penge på hvert år.

Svagheder/udfordringer

Den største udfordring er at øge populariteten/genkendeligheden. Der findes nogle store spillere på markedet og det kan derfor blive en udfordring af konkurrere med disse.

Stærke sider

Webshoppen er flot, simpel og veldesignet. Selve oplevelsen som kunden har under handel med os har betydet meget og særlig førstehåndsindtrykket.
Derudover er vi altid skarpe på prisen. På trods af vores lave priser har vi stadig en god fortjeneste på produkterne.

Derudover er det vigtigt, at have in mente at der måske findes mange webshops som kun har køkkenudstyr. Men mange af disse har et rodet design og giver ikke den oplevelse, som man får hos os. Der findes meget få webshops i denne branche med en helt gennemført strategi og design. Vores mål er at blive en ASOS indenfor køkkenudstyr. Og det håber vi er en ambition den kommende køber vil videreføre.

Strategi

Vi forsøger at udstråle professionalisme, god service og lave priser. Det er en kombination, som vi synes har virket godt ind til videre.

Vision

Vi vil være en ASOS indenfor køkkenudstyr. Det skal være den første man tænker når man vil købe køkkenudstyr på nettet.

Opstartshjælp

Vi hjælper gerne i opstarten og med besvarelse af eventuelle spørgsmål.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1787

Sælger kontaktet:
12

Følger annoncen:
6

Annonce id-nummer:
30836

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
09-01-2019
Udbudspris 26.000 DKK