Cykelcommunity med trademarks og 42.000+ Instagram-følgere

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Etableret brand i Europa

Deux Mille er for dem, der kører bjergtoppe over 2.000-meters højde i Europa. Vi har claimet "ejerskabet" på disse bjerge, trademarket konceptet (tøj, apps, rejser,) opbygget en platform med integrationer til Strava, og ikke mindst et community med over 42.000 følgere på Instagram.

Desuden er der ca. 500 medlemmer, der synkroniserer deres ture på vores platform, samt ca. 400 medlemmer af vores Strava-klub (som vi ikke har gjort noget aktivt for endnu.)

Konceptet har et vanvittig fundament, men mangler friske øjne og en klar vision.

Økonomiske nøgletal

Der er omsætning på under kr. 10.000/år. Fokus er udelukkende på, frivilligt, at bygge det største specialiserede cykel-community i Europa.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Vi er konstant i dialog med de største cykelbrands og ex-ryttere om hvor Deux Mille finder et kommercielt sweet spot. Vi har solgt cykelrejser, cykeltøj, træningsprogrammer, billeder, medlemskaber, gadgets m.m., men mangler hjælp udefra.

Brugerbasen på Instagram:
TOP 5 COUNTRIES:
UK & NI: 13.1%
USA: 8.8%
ITALY: 6.8%
SPAIN: 5.7%
BRAZIL: 5.6%

TOP 5 AGE GROUPS:
35-44: 33.6%
25-34: 25.5%
45-54: 23.6%
18-24: 7.1%
56-64: 7.1%

Brugerbasen på Strava:
TOP 5 COUNTRIES:
FRANCE: 16.6%
UK & NI: 13.3%
ITALY: 11.4% DENMARK: 7.9%
NETHERLANDS+SWITZERLAND: 4.9%

Konceptet kan både udvikles til at omfatte hele verden (alle bjerge over 2000 meter) og/eller andre aktiviter (ski, trekking, bjergbestigning, bilkørsel mv.)

Markedsføringskanaler

Omkostninger

Der er omkostninger på under kr. 10.000/år. Fokus er udelukkende på, frivilligt, at bygge det største specialiserede cykel-community i Europa.

Aktiver

EU Trademarks, klasse 9, 25 og 41
Instagram-konto: 42.000+ følgere
Strava-klub: 400 følgere
Hjemmesidemedlemmer / email-marketing: 400 medlemmer
Facebook: 1500 følgere
Hjemmeside med integration til Strava API, samt webshop (WooCommerce)
Hundredvis af egne billeder fra bjerge

Virksomhedens historie

Konceptet startede som en udfordring: vi skulle køre op af Alpe d'Huez. Dagen efter kørte vi over Col de la Croix de Fer, der er 2067 meter højt. Deux Mille Soixante-Sept. Hjemme i Danmark gik vi i gang med at liste alle bjerge over 2000 meter op på en hjemmeside. Ca. 160 er der. Derefter udviklede vi på hjemmesiden, så indloggede brugere kunne forbinde deres Strava med vores site. Derved ville der automatisk blive genereret en liste over de Deux Mille bjergtoppe medlemmerne havde erobret - og erobrer fremover.

Vi udviklede apps, som vi senere lagde i graven, og har egentlig en liste over 40+ kommercielle vinkler, nogle som vi delvist har forsøgt os med. Det der har været konstant fra dag 1 er vores tilstedeværelse på Instagram. Vi har et frivilligt team af en dansker, en hollænder, to englændere, to italienere og en schweizer, der er med til at bygge på dag for dag.

Strategi

Vi holder svært fast på, at konceptet "ejer" alle bjerge over 2000 meter i cykelregi. Vi føler at med den rette strategi og eksekvering, så kan man sætte selv store spillere skakmat i forhold til at være "bjergmærker."

Ideel køber

En cykelentusiast med en krøllet hjerne, visioner og penge til at investere i en kommercielisering.

Opstartshjælp

Jeg, og sandsynligvis vi*, hjælper stort alt det, der er behov for. Kan vi være en del af rejsen, lytter vi gerne.

* Core team: mig og en hollænder, mere perifære to englændere

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1328

Sælger kontaktet:
0

Følger annoncen:
2

Annonce id-nummer:
34844

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
29-03-2022
Udbudspris 200.000 DKK