Etableret rekrutteringsplatform for studerende - Omsætning i 2021: 2.127.500 DKK
Vil du skalere en vækstklar platform med over 8000 brugere og +250 virksomhedskunder? Så er studentCrew dit nye spændende projekt! Vi har designet og bygget en skalerbar og skræddersyet platform med automatiserede processer. Vi har store og små kunder, og studentcrew.dk er allerede en etableret spiller på rekrutteringsscenen for unge i Danmark.
På studentcrew.dk findes studerende fra samtlige videregående uddannelsesinstitutioner i Danmark. Det gør det muligt for os at finde kandidater til stillinger og opgaver indenfor et bredt felt af fagområder.
Regnskab
Hent regnskab2021 | Hent regnskab2020 | Hent regnskab2019 | |
---|---|---|---|
Omsætning | - | - | - |
Bruttofortjeneste | 1,803,663 DKK | 1,689,339 DKK | 1,720,947 DKK |
Resultat før skat | 175,810 DKK | 265,155 DKK | 123,985 DKK |
Årets resultat | 163,083 DKK | 186,709 DKK | 96,382 DKK |
Egenkapital | 737,807 DKK | 574,724 DKK | 388,015 DKK |
Balance | 1,049,372 DKK | 1,043,803 DKK | 677,653 DKK |
Afkastningsgrad
Soliditetsgrad
Likviditetsgrad
Økonomiske nøgletal
Omsætning i 2021 (ekskl. omsætningskompensation) = 2.127.500 DKK
Dækningsbidrag = 1.120.000 DKK
Overskud i 2021 = 250.000 DKK
Fordelingen af salg:
Enkelttime 2.000.405,1 - (95 %)
Rekrutteringsfee 127.099,80 - (6 %)
Gns. antal nye brugere per dag = 10 (dokumentation kan fremsendes)
Gns. antal nye virksomhedsbruger per måned = 11 (dokumentation kan fremsendes)
Gns. alder på brugere (studerende) = 22
73 % af studentCrews betalende kunder findes i Region Hovedstaden
Produktet
StudentCrew er et rekrutteringsbureau med tre overordnede løsningsmodeller. Vi hjælper virksomheder med at finde dygtige studerende på timebasis, projektbasis og/eller til fastansættelser. Virksomheder kan gratis oprette en profil på 10 minutter. Med deres profil kan de oprette job og opgaver, som sendes ud til +8000 studerende. Konceptet er No Cure - No Pay.
Virksomhederne eksponeres dermed for vores +8000 brugere (de studerende). Studerende opretter en profil på studentcrew.dk og et digitalt CV. Når den studerende har udfyldt et digitalt CV sendes dette til godkendelse i vores system - vi screener altså brugerne inden de får adgang. Når CV'et er godkendt af vores medarbejdere, kan den studerende med få klik ansøge studiestillinger og tage opgaver.
StudentCrew gør det nemmere for virksomheder og studerende at komme i kontakt med hinanden og få kvalificeret og relevant hjælp/arbejde.
Du kan med fordel se vores video omkring konceptet: https://youtu.be/nqB5cTV9bpc
Markedsføringskanaler
studentCrew markedsføres udelukkende online.
Vi onboarder vores brugere (studerende) gennem Facebook og Instagram til en gns. pris per bruger på 20-25 DKK. Vi har et eksternt bureau til at målrette og tilpasse annoncer. Det månedlige markedsføringsbudget til onboarding af brugere udgør 9.500 DKK.
Markedsføring målrettet virksomhedskunder foregår på LinkedIn, Facebook og Google (SEO/SEM). Dette varetages ligeledes af et eksternt bureau. Budgettet til denne indsats udgør 5.500 DKK.
Vi opdaterer dertil jævnligt vores Facebook, LinkedIn og Instagram for at opnå organisk trafik.
Omkostninger
Virksomheden drives i dag af 2 studerende, hvis årlige løn sammenlagt har udgjort 277.000 DKK
Direkte omkostninger ifbm. med salg af timer:
150-155 DKK per. time (inkl. forsikringer og administration)
Marketing spend i 2021 udgjorde = 147.500 DKK
Udviklingsomkostninger til customized system = 310.000 DKK
Der er i dag ingen lokaleomkostninger, da vi huses af medejende virksomhed.
Aktiver
StudentCrew har investeret i et skræddersyet og skalerbart system som har automatiseret kritiske funktioner. Vores system kan i dag varetage jobopslag, ansøgninger, profiloprettelser af studerende og virksomheder, online CV oprettelse, kandidatsøgninger, timeregistrering, e-mail automation, kontraktudsendelser, rating, videokurser, registrering af løn og sikker og smart datahåndtering jf. GDPR.
Denne omkostning har over 2,5 år udgjort 655.000 kr.
Virksomhedens historie
Vi er to stiftere, der i vores sabbatår i 2017 startede studentCrew med en mission om at bygge bro mellem virksomheder og ambitiøse studerende. Visionen var at skabe fleksible jobmuligheder for studerende og facilitere et attraktivt netværk af studerende og fleksibel arbejdskraft for virksomheder.
Vi har startede selv studier efter første driftsår og har skabt og drevet det studentCrew er i dag på deltid. Siden 2017 har vi hjulpet hundredvis af studerende i arbejde og samtidig har vi løst problemer for virksomheder landet over. I dag har vi en online rekrutteringsplatform, hvor virksomheder eksponerer jobopslag til +8000 studerende primært fra København i aldersgruppen 18-30 år. Det er vi ret stolte af og vi drømmer om, at projektet kan leve videre og vokse sig endnu større!
Markedet
Markedet kan defineres som et Red Ocean marked, hvor aktørerne forsøger at udkonkurrerer hinanden gennem nye features, bedre kundetilbud og omkostningsminimering. Markedet domineres primært af store aktører, hvilket skaber en monopolistisk konkurrencestruktur. Markedet er kendetegnet ved få ledende internationale aktører med store markedsandele - herunder Moment, Graduateland, StudentConsulting og AcademicWork. Ved gennemgang af regnskabsdata fra konkurrenter, ses en stigende omsætning hos alle nævneværdige konkurrenter. Dertil indikerer regnskabstallene investeringer i udvikling og ekspansion hos alle markedets aktører.
Vi ser et rekrutterings- og bemandingsmarked i vækst. Der er i erhvervslivet et generelt fokus på fleksibel arbejdskraft, omkostningsminimering og tidsoptimering, vi kan drage fordel af. Hovedaktørerne kan karakteriseres som rigide og traditionelle, hvilket skaber en mulighed for branding og disruption på markedet. Annoncering på sociale medier er minimal, hvilket giver gode muligheder for at skabe awareness og indtrængning i brugernes bevidsthed. Rekrutterings- og bemandingsmarkedet er heterogent, idet hver aktør har eget prispunkt og prisstruktur, hvilket giver god mulighed for differentiering. Priskoncepterne er ikke let gennemskuelige, hvilket også skaber gode muligheder for disruption.
Efterspørgslen på dansktalende personale også stigende. StudentCrew leverer i dag personale til store venues og forpagtere som for gang til anden har brug for ekstra hænder. Ligeledes har studerende fra gang til anden brug for supplerende indtægt, og mange af dem har erfaring fra servicefag. Her ligger et stort potentiale for at udvide.
Rekrutteringsløsningerne på markedet fokusere i dag på en fast pris for annoncering. Her har studentCrew differentieret sig fra konkurrenterne med et No Cure - No Pay koncept.
Svagheder/udfordringer
Virksomheden drives på deltid af to studerende. Vi mangler kompetencer inden for udvikling og branding. Virksomheden behøver disse kompetence in-house for at tages til næste niveau. Potentialet er stort, da uden disse kompetencer og en deltidsbaseret indsats ser en voksende bruger- og kundebase.
● Manglende kompetencer
● Manglende økonomi ift. eksisterende konkurrenter
● Uklar markedsregulering
● Red Ocean Market
Stærke sider
StudentCrew er stiftet af studerende og har positioneret sig som rekrutteringsplatform for studerende skabt af studerende. Vi kan altså kommunikere i øjenhøjde med brugerne.
StudentCrew har etableret stærke kunderelationer med store virksomheder, som i dag generere en væsentlig omsætning. Disse kunderelationer vurderes at kunne videreføres af nye ejere.
For de studerende samler studentCrew behovet for supplerende indtægtsmuligheder gennem enkelte vagter, og behovet for at finde et studierelevant arbejde. Dette differentierer studentCrew fra øvrige platforme.
● Klart purpose
● Skalérbarhed
● Alt-i-en-løsning
● Unik talentmasse
● Moderne brand (iværksætteri og ungt)
● Loyale kunder og transperans
● Effektiv service
Strategi
Strategien er at skabe den mest attraktive effektive og fleksible platform for studerende og virksomheder, der søger nem adgang til studerende, innovation, viden, sikkerhed og erfaring.
StudentCrew giver studerende en samlet løsning i vores One-stop Career platform. Med vores platform kan studerende under deres studietid bruge tid på én ansøgningsproces, som giver dem adgang til muligheder inden for studierelevant arbejde, eventarbejde og i sidste ende en egentlig tilknytning hos en arbejdsgiver.
Virksomhederne får adgang til en unik talentmasse, som er svær at nå ud til. Vi gør det billigere og mere effektivt at rekruttere talenter! Vi ønsker desuden at brande vores koncept som et socialt ansvarligt purpose-drevet initiativ med iværksætterånd.
Vision
Vores vision er og har altid været at få flere studerende i arbejde under deres studietid.
Ideel køber
Den ideelle køber af studentCrew har viden om markedet og branchen og har adgang til kompetencer inden for
udvikling og markedsføring. Vedkommende har mulighed for at drive studentCrew på fuldtid og ser muligheder i at etablere nye omsætningskilder på platformen.
Opstartshjælp
Vores hensigt er at afhænde studentCrew og træde ud af virksomheden.
Vi står til rådighed i en kort overgangsperiode, hvor vi bistår med overlevering og oplæring i interne systemer og overdragelse af kunderelationer og andre samarbejdsrelationer.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler