Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Skalerbar Teambuilding Platform Med Stort Vækst Potientiale

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Teambuilding Portal Søger Nye Ejere Til Stort Efterspørgende Markede

Eventnu er en teambuilding portal, der henvender sig til det efterspørgende B2B markede.

Eventnu er en skalerbar teambuilding portal med 35 etableret teambuilding oplevelser, som kan afholdes på kryds og tværs i hele landet.

Konceptet er enkelt og lige til - Der er en stigning i efterspørgsel på kvalitetsteambuilding oplevelser og det er det som vi tilbyder. Vi har som nævnt 35 forskellige events og flere skuffe events, som kan tilbydes til virkosmheder afhængigt af hvad den enkelte virksomhed søger på det tidspunkt.

Eventnu blev startet i 2019 ganske kort før der kom Covid-19 til landet og inden da, havde vi en god håndfuld events i kalenderen, men måtte senere opgive disse da det ikke længere var en mulighed pga. lovgivning.

Nu er Covid-19 efterhånden et overstået kapitel i Danmark og derfor kan vi igen tilbyde teambuilding oplevelser til virksomheder og har på nuværende tidspunkt afholdt 5 arrangementer (hvilket kun er starten) og endnu flere tilbud udsendt.

De fordele du får ved at købe en virksomhed som Eventnu er, at du får en moderne og optimeret hjemmeside med stort vækstpotientiale og som allerede nu, får en masse eksponeringer og kliks på Google.

Eventnu henvender sig til virksomheder med over 10 personer og hvor gennemsnits antallet nærmere ligger på 25 personer. Langt de fleste events har vi nogle gode og kendte samarbejdspartnere på, som vi med sikkerhed ved levere gode og kvalitetsfyldte oplevelser med en dækningsgrad på 30+%, men hvor der også er 2 inhouse events, hvor dækningsgraden ligger på 90+%.

For at kunne overtage Eventnu kræver det selvfølgelig at du har tiden til at varetage de efterspørgsler som kommer og være god til behovsafdækning. De 2 inhouse teambuilding oplevelser kræver dog, at du selv har mod på at stå foran folk og være gamemaster eller få nogle ansatte til det. Dækningsgraden er desuden udregnet med tanken om, at man har en ansat til at varetage dem.

Da Eventnu er online og landsdækkende er det stort set underordnet hvor I landet du selv befinder dig og det kan klares med minimale omkostninger, men der vil unægteligt være nogle timers rejse fra tid til anden med de 2 inhouse arrangementer, hvoraf det ene kan afholdes i hele landet, alle byer og alle steder og hvor det andet kun kan afholdes i Aalborg og København.

Økonomiske nøgletal

Eventnu startede i september 2019 og vi havde på daværende tidspunkt 10 arrangementer i kalenderen omkring maj. Men pga. nedlukningen måtte disse afståes. I dag har vi dog afholdt 5 arrangementer og kan se der igen begynder at komme en efterspørgsel på teambuilding.

Broker arrangementer har en dækningsgrad på omkring 30%
In house arrangementer har en dækningsgrad på omkring 90%

Pris per deltager ligger i gennemsnit på 600,- ekskl. moms.

Der skal minimum være 10 deltager til et arrangement og gennemsnittet er 25.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Virksomheden beskæftiger sig primært med B2B teambuilding events. Her kan virksomheder let finde nogle sjove, interessante teambuilding oplevelser som de kan afholde.

Der har igennem årene været en større og større efterspørgsel på kvalitets teambuilding oplevelser, som hjemmesiden her udbyder. I samarbejde med en masse forskellige samarbejdspartnere på kryds og tværs af landet, får du derfor en stærk hjemmeside, et stærkt produkt og nogle stærke samarbejdspartnere.

Markedsføringskanaler

Kunderne finder primært hjemmesiden online, hvor virksomheden har investeret rigtig meget i SEO optimering.

Siden er over de seneste 3 måneder blevet eksponeret 14.000 gange og har fået 1112 kliks, hvilket udgør en CTR på 9% hvilket er et kanon godt resultat.

Hjemmesiden ranker pt. på 313 ord, hvoraf der kan forøges både placeringer og flere keywords, hvis man gør en aktiv indsats i at kommunikere ud via f.eks. blogindlæg.

Siden er desuden repræsenteret på en af Funguide som er en guide over sjove teambuilding aktiviteter i Danmark.

Omkostninger

Da langt de fleste teambuilding arrangementer igennem Eventnu, bliver afholdt med en samarbejdspartner, kan omkostningerne holdes på et minimalt niveau og afhænger selvfølgelig af aktivitet og antal.

In house arrangementer har også minimalt med omkostninger: en afvikler til 250,- kr i timen + feriepenge (i alt 887)
Salgsprisen ligger på omkring 500,- ekskl. moms (kan varierer en smule) og her skal minimum være 10 personer - altså en mindste salgspris på 5.000,- ekskl. moms.

Aktiver

Virksomheden ejer 5 telefoner til afholdelse af inhouse arrangementer + en software licens til 6.000,- ekskl. moms.

Varelager på 11.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Jeg har igennem flere år arbejdet med events og teambuilding, hvor jeg har afholdt mere end 400 events, både i ind- og udland via mit gamle arbejde.

Da jeg efter flere år besluttede mig for at vende tilbage til Nordjylland, ville jeg selvfølgelig ikke lægge dette på hylden og dermed blev det startskuddet til virksomhedens fødsels.

I den forbindelse oprettede jeg siden, ringede rundt til diverse partners og fik en masse gode aftaler i hus, som senere kan være med til at få virksomheden til at vokse endnu mere.

På sigt var planen at skifte leverandør events ud med egne events, så virksomheden kunne øge sin profit margin.

Kort efter virksomhedens lancering, skyllede corona krisen ind over landet og dermed stod virksomheden uden nogle former for indtjening, men fik alligevel en masse forespørgsler.

Da vi nu snart kan se en ende på corona krisen og igen begynder at få en masse eksponering, har jeg besluttet at sælge virksomheden fra, da jeg i mellemtiden har lagt mit fokus på en anden virksomhed som jeg startede og nu lever af. Derfor er der desværre ikke tid til, at tage mig af den stigende efterspørgsel der snart vil komme på at afholde teambuilding events.

Markedet

Markedet kan betegnes som rigtig stort. De fleste virksomheder afholder som minimum 2 events årligt, men hvor mange større virksomheder afholder events månedligt.

Virksomheden henvender sig til alle typer events, bla: julefrokoster, sommerfester, introduktion events, produktlanceringer, tilkomst af nye medarbejder, sjove sociale dage og meget mere.

Der er klart nogle virksomheder der afholder langt flere events end andre, men grundlæggende afholdes der min. 2 events årligt.

Via. mit gamle arbejde (som var et lille eventbureau) havde vi en omsætning på små 6 millioner årligt, hvilket sagtens ville kunne forøges og skaleres på.

Svagheder/udfordringer

Virksomhedens største svaghed kommer udefra i form af f.eks. kriser, som corona krisen.
Dernæst kan der være kapacitetsproblemer, hvis en by som KBH er helt fyldt op på de helt store event dage.
Derfor kræver det, at holde trit med datoer og være ude i god tid.

Stærke sider

Virksomhedens styrker er, at det allerede har et godt og etableret netværk i form af gode og kendte samarbejdspartnere, som kan være med til at hjælpe virksomheden til nye højder.

Virksomheden kan desuden drives fra stort set hele landet og det kræver som udgangspunkt ikke de store udgifter at drive det.

Samtidig kan det hurtigt og nemt skaleres til bla. resten af norden, hvis man på et tidspunkt ønsker dette.

Strategi

Virksomhedens strategi har været, at udbyde gode, ambitøse og fyldestgørende events.
Vi har skåret alt "unødvendigt" fra og kun forkuseret på events, som vi i forvejen ved er nemme at eksekverer på og som taget rigtig godt imod.

Vi har lagt vores fokus på at være online via SEO og her er der gjort en enorm indsats, for at erobre mange placeringer på relativ kort tid. På sigt har siden helt klart mulighed for, at komme til at ligge på #1, på nogle af de mest eftertragtede keywords, hvilket kun kræver en yderligere content indsats fra næste ejer.

Vision

Virksomheden vision har fra dag 1 været, at være nogle af de mest eftertragtede samarbejdspartnere for andre virksomheder. Målet har været, at blive preferred partners for nogle af de helt store danske virksomheder og offentlige organisationer, som afholder teambuilding events relativ ofte.

Ideel køber

Den ideelle køber behøves nødvendigvis ikke have den helt store erfaring med events og drive et eventbureau, men er mere en god købmand og som kan se muligheder. Vedkommende må gerne have store ambitioner, fordi virksomheden og identiteten kan bærer det og vil nemt kunne vækstes, når der kommer hul i markedet igen snarest.

Samtidig skal man kunne holde mange bolde i luften og tungen lige i munden, da det kræver en del koordinering.

Virksomheden kan drives på sidelinjen, men anbefales klart, at når der kommer hul i markedet, at man så kan gå ind i det på fuldtid eller ansætte en til det.

Opstartshjælp

Virksomheden stiller alle nødvendige dokumenter til rådighed for, at kunne komme godt fra start.

Samtidig vil jeg kunne stå til rådighed som sparringspartner de næste mange måneder, både pr. telefon og pr. mail.

Der vil kunne arrangeres en introduktionsdag, hvor vi gennemgår det hele og alle processer heraf.

Jeg kan som udgangspunkt også godt blive i virksomheden for en lille andel, hvor jeg ville kunne stille mit andet firma til rådighed i form af online marketing og hjemmeside forberedelse.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1208

Sælger kontaktet:
1

Følger annoncen:
3

Annonce id-nummer:
33626

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
30-03-2021
Udbudspris 100.000 DKK