Caresupport.dk - FLYTBAR IT-SUPPORT VIRKSOMHED

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
KRÆVER INGEN SPECIELLE KOMPETANCER - ALLE KAN GØRE DETTE

(prisen er til forhandling, da jeg ønsker en hurtig handel)

ALLE KAN GØRE DET / KRÆVER INGEN SPECIELLE IT-KOMPETANCER:
Virksomheden tilbyder IT-support til private, hvor kundegruppen typisk er folk der er meget dårlige til IT samt den ældre del af befolkningen. Det betyder altså at de opgaver vi typisk løser, er meget simple og noget som langt de fleste almindelige mennesker kan klare. Typisk består opgaver i: Opsætning af Iphone, fjernsyn, printer mm. Tilslutning af DVD afspiller. Opsætning af programmer, eksempelvis Microsoft Word eller Antivirusprogram. Med andre ord: Meget nemme opgaver enhver med almindelig teknisk ferden kan klare.

SKAB EN SIDEINDKOMST:
For mig har denne lille hobbyforretning blot været en nem måde at tjene et par tusinde kroner ekstra hver måned, ved siden af mit studie og senere hen fuldtidsjob og andre forretninger. Virksomheden kan dog skaleres op!

DEN PERFEKT CORONA-FORRETNING:
Mange mennesker ønsker ikke at opsøge den lokale IT ansvarlige i byen, og dermed er dette en perfekt forretning, da du kommer som ene mand og hjælper til. Sørg selvfølgelig for at have din hygiejne i top, så kunderne føler sig sikre ved at have dig på besøg!

NEMT AT SKAFFE NYE KUNDER:
Kunderne bliver på nuværende tidspunkt skaffet igennem flyers der bliver smidt i postkasser i ældreområder. 1000 af disse flyers koster 250 kr. Det betyder med andre ord at kun 1 ud af 1000 skal ringe til dig, og bestille din service, alt derefter er ren indtjening. Typisk vil der dog være langt flere opkald.

PENGENE ER HURTIGT TJENT IND:
Som beskrevet ovenfor, så er pengene du tjener ren indtjening, da der ikke nogen omkostninger udover markedsføringsmateriale er i virksomheden. Det skal dog siges at jeg ikke har eksperimenteret med andet, og ser også Facebook markedsføring og Google Ads som en god mulighed!

KÆMPE POTENTIALE:
Jeg har kun skaffet kunder med de flyers jeg beskriver ovenfor. Jeg ser dog et kæmpe potentiale med eks. Google AdWords, Facebook Ads, at gå ned i banko klubber, sejlklubber og andre klubber med mange ældre mennesker, kontakte ældresagen osv. Man kunne også lege med en salgs "anbefal en ven" løsning, hvor man spare 50% hvis man henviser en ven. Mulighederne er mange!

GØR NOGET GODT FOR ANDRE:
Det er ingen hemmelighed, at virksomheden blev startet som et hygge projekt for at tjene nogle penge. Sidenhen er det dog blevet en af de ting der virkelig er fedt ved at have virksomheden. Kunderne er så taknemmelige for den hjælp de får, og tit og ofte bliver man budt på kaffe og kage. Men det med at hjælpe andre giver virkelig noget, som man kommer til at værdsætte utrolig meget!

FLYTBAR VIRKSOMHED:
Virksomheden operer lige nu i Haderslev Kommune i Sydjylland. Jeg sørger for at ændre hjemmesiden samt flyers så de passer til den by du ønsker at yde IT support i. Med andre ord, skal du ikke røre en finger i etableringsprocessen!

Økonomiske nøgletal

Da dette har været et hobbyprojekt ved siden af studie, og senerehen fuldstidsjob, har jeg ikke nogen økonomiske nøgletal.

Overskud før skat: 7.000 DKK

Produktet

SELVE YDELSEN:
Produktet består i at hjælpe med simple IT opgaver. Dette kunne være at bruge en telefon, opsætning af et fjernsyn eller iPhone, tilkobling af printer. Ganske almindelige opgaver, som man kan læse sig frem til i manualen.

OBS: Kunderne forventer ikke vi kan brugermanualen til alle modeller og forskellige apparater i hovedet. Kunderne forventer blot at vi kan hjælpe.

VÆLG SELV DINE OPGAVER:
Kun ringer eller skriver ind omkring problemet. Herefter vurdere vi om det er noget vi kan hjælpe med. Hvis det er noget vi kan hjælp med, takker vi ja og tager ud til kunden. Hvis ikke takker vi nej og henviser dem evt. til andre. Det betyder altså med andre ord, at man ikke kommer ud til en opgave man ikke kan klare. Personligt har vi dog også tage udfordrende opgaver, da ældre mennesker har en tendens til at formulere deres problemer mere indviklede end de er. Og kan vi ikke løse problemet skal kunden selvfølgelig ikke betale.

Generelt gjorde vi meget det i opstartsfasen at vi tog ud til alle, selvom vi tænkte vi ikke kunne løse problemstillingen. Ofte kunne det løses alligevel, men kunne vi ikke løse det, skulle kunden ikke betale.


PRISEN FOR SELVE YDELSEN
Man kan lege med prissætningen. Vores priser er 300 kr. den første time og derefter 150 kr. pr. påbegyndt halve time.
En gennemsnitlig kunde har i gennemsnit haft en indtjening på 500 kr.

DU TJENER PENGE PÅ MERSALG:
Når du er ude ved en kunde for at løse en opgave, vil dette typisk indbringe dig 500 kr pr. opgave.
Det er dog typisk ikke disse opgaver du tjener penge på, men ofte det mersalg du laver. Eksempelvis skulle jeg formatere en windows computer. Da dette var gjort, solgte jeg opsætning af Microsoft Office og Antivirus program og dermed havde denne kunde en indtjening på 1500 kr.

REALISTISK REGNESTYKKE:
Forstil dig at du køber virksomheden. Hvis du ikke lægger særlig meget arbejde i, kan du nemt have en INDTJENING 1500 kr. om ugen (1-3 kunder). Det er 78.000 kr. på et år!

Lægger du derimod arbejde i virksomheden og en indtjening på på 4.000 kr. om ugen (3-7 kunder), har du en indtjening på 208.000 kr. på et år! - Hvilket er langt mere end de fleste webshops.

(jeg opfordrer naturligvis enhver potentiel køber til at vedkommende husker at indberetter indtjeningen som b-indkomst)

Markedsføringskanaler

Vores nuværende kunder finder os igennem de flyers, som vi har smidt i deres postkasse.

Jeg ser dog kæmpe potentiale i følgende:

DIGITAL MARKEDSFØRING:
- Lav opslag i lokale Facebook grupper
- Lave en Facebook side
- Lave Google Ads
- Lave Facebook Markedsføring

OFFLINE MARKEDSFØRING:
- Kontakt lokale elektronikbutikker for samarbejde
- Dele flyers ud på gågade, indkøbscentre og supermarkeder
- Samarbejde med andre lokale, eksempelvis lokale bingoklub, eller andre steder hvor målgruppen kommer.
- Hænge plakater rundt i byen
- Lave et "henvis en ven" program hvor man kan få rabat hvis man henviser en ven

OG MEGET MERE

Omkostninger

Mobil abbonoment cirka 100 kr/måned (kan gøres MEGET billigere) og er ikke nødvendigt.

Hosting har jeg haft gratis som subdomain.

Domæne koster 50 kr. om året.

Aktiver

- Telefon (Samsung Galaxy A10)
- Nemt telefonnummer: (41 42 80 10)
- Et super godt domæne: www.caresupport.dk
- Professionel hjemmeside
- Professionelt designet flyers + visitkort

Virksomhedens historie

Virksomheden blev startet ved siden af mit studie, og senerehen fuldstidsjob som et hobbyprojekt.

Markedet

Med flere og flere brugere af IT, er der et større og større marked for netop dette.

Med flere og flere IT enheder på markedet, er der et større marked for netop dette!

Ideel køber

Den ideelle køber har først og fremmest gåpåmod!

Personligt ved jeg typisk ikke hvordan jeg løser en opgave når jeg kommer ud til kunden, men finder typisk ud af dette ved at google eller læse i manual. Kunden forventer ikke du kan alt udenad!

Herudover er det en som er frisk på at lave det arbejde det kræver. Det koster ikke mange penge, men kan være tidskrævende, eksempelvis at gå rundt og dele flyers ud!


Og så er det naturligvis en fordel at have en logisk sans indenfor brug af elektronik!

Opstartshjælp

Jeg sørger for at alt materiale (hjemmeside, flyers osv.) bliver tilpasset din forretning.

Og hjælper selvfølgelig til i opstarten efter behov.

OBS: Prisen er til forhandling, da der ønskes en hurtig handel!

Offentlige spørgsmål

Der er indtil videre ikke skrevet nogle offentlige beskeder. Du kan blive den første...

Det er anonymt at stille et offentligt spørgsmål og bliver først offentligt efter godkendelse og svar af sælger
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
547

Sælger kontaktet:
3

Følger annoncen:
3

Annonce id-nummer:
33116

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
29-10-2020
Udbudspris 8.999 DKK