Koreansk Glass Skin-Beauty Brand m +18.500 Organiske Instagram følgere (@glascyskin) – Produkter testet af Oxford Bioscience og EU-godkendt til import. www.glascy.com

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gå til hjemmesiden Shopsystem: Shopify
Gem annonce
100% Remote Virksomhed - 105.000 kr. i Salg - 2,5 måneder. Ingen Ansatte. Fantastiske Leverandøre. Etableret Lagerhotel. Virtuel adresse i Aarhus hos den ene ejer. Sælges da vi elsker produktudvikling og branding, men ikke selve driften! :-) www.glascy.com

PRISSAT AF VIRKSOMHEDSMÆGLER 100% Remote 105.000 kr på 2,5 måned +18.500 Instagram Følgere. Køb et etableret Koreansk 'Glass Skin'-Beauty Brand med salg til hele EU og slip for at skulle overvinde de høje adgangsbarriere til kosmetik branchen selv – Det er allerede klaret for dig! Glàscy er klar til vækst og skalering med dig ved roret.

Ved køb overtager du ikke bare en velfungerende webshop – du overtager et gennemarbejdet brand med dokumenteret traction, stærke samarbejdspartnere og hele logistikkæden på plads, samt vigtigst af alt - eller nødvendige godkendelser. Det betyder, at du kan fokusere på den sjove del: at skalere salget yderligere.

Det her er ikke bare en webshop – det er et stærkt brand i en stærkt voksende marked. Med i overtagelsen får du bl.a.:

1.
Kosmetiske EU-godkendelser (testet af Oxford Bioscience) – produkterne er 100 % klar til at blive solgt på EU-indre marked. ( Minus EØS-lande + Schweiz )

2.
En konverterende Shopify-shop (1,5 % konverteringsrate) med moderne branding og fuldt opsatte e-mail flows.

3.
Salgsklart varelager hos professionelt lagerhotel inkl. brandede æsker og “thank you”-cards– nyt varelager er i produktion grundet stor efterspørgsel, så du løber ikke tør.

4.
En organisk voksende Instagram-profil med +18.500 følgere (@glascyskin) – ingen købte følgere - Kun organisk vækst.

5.
13,7 % e-mail signup rate og en liste med 974 kvalificerede abonnenter i skrivende stund.

6.
En omfattende content-database fra internationale UGC-creators, på tværs af sprog og målgrupper.

7.
Et stærkt samarbejde med leverandør: Hurtige svartider, fleksibilitet i produktudvikling, lav MOQ og konkurrencedygtige priser.

8.
Tilknyttet media buyer ($400/md) med stor erfaring i både Meta og Google Ads, som er tilknyttet og kan fortsætte med at hjælpe på vækstrejsen.

9.
Tilknyttet E-mail marketing-specialist, som har bygget hele e-mail strukturen med høj kvalitet. ($10 pr. email)

10.
En kommende artikel på Elle.dk, potentielt linker til webshoppen – en stærk SEO- og brandingmulighed. Derudover artikel fra Spanske The Luxonomist på vej.

11.
Lagerhotel med tilknyttet agent til rådighed – her håndtere hele logistikken, inkl. brandet indpakning for sikre den bedste unboxing experience hos forbrugeren.

Økonomiske nøgletal

Omsætning på 2 måneder: (06. marts – 06. maj): €11.727,20 ( 87.497,34 DKK )

Virksomheden har genereret overskud, men al indtjening er blevet geninvesteret strategisk i vækstskabende aktiviteter. Fokus har været på at opbygge et stærkt fundament og sikre en skalérbar struktur – frem for at trække profit ud i den tidlige fase.

Investeringerne er bl.a. gået til:
- Udvikling af et omfattende og automatiseret e-mail flow
- Indkøb af nyt og forbedret varelager
- Optimerede æsker med lavere fragtomkostninger
- Professionel branding og contentproduktion

Målet har været at øge toplinjen og erobre markedsandele, så den nye ejer overtager en virksomhed med et allerede testet og skalerbart setup.

1 Æske:
- COGS: €7,29
- Sales Price: €75,99
- Gross Margin (ex VAT): 88%
- Markup (ex VAT): 733,31%
- Price / Cost Ratio (ex VAT): 8,33
- Contribution margin: 50,17%

2 Æsker:
- COGS: €14,59
- Sales Price: €136,79
- Gross Margin (ex VAT): 86,67%
- Markup (ex VAT): 650,02%
- Price / Cost Ratio (ex VAT): 7,50
- Contribution margin: 57,25%

3 Æsker:
- COGS: €21,89
- Sales Price: €152,74
- Gross Margin (ex VAT): 82,09%
- Markup (ex VAT): 458,27%
- Price / Cost Ratio (ex VAT): 5,58
- Contribution margin: 54,65%

Produktet

Glàscy sælger luksuriøse DIY microneedling skincare-æsker inspireret af koreansk hudpleje – designet til at give den populære "glass skin"-effekt derhjemme. Hver æske indeholder to behandlinger, hvor serum kombineres med microneedling for at stimulere kollagenproduktionen og give huden en sund glød.

Produktet imødekommer et voksende behov hos forbrugere, der ønsker effektiv og klinik-lignende hudpleje uden at forlade hjemmet – og til en brøkdel af prisen i forhold til behandlinger på professionelle klinikker.

Æskerne sælges enkeltvis eller i bundles med rabat – og giver brugeren mulighed for at opnå synlige resultater med minimal indsats og maksimal convenience.

Prisen pr. behandling bliver billigere, jo større bundle kunden vælger:

1 æske: €75,99 (€37 pr. behandling)
2 æsker: €136,79 (€34 pr. behandling)
3 æsker: €152,74 (€25 pr. behandling)

Markedsføringskanaler

Glàscy's kunder kommer primært fra betalt annoncering via Meta (Facebook og Instagram), samt fra en stærk organisk tilstedeværelse på Instagram. Vores profil @glascyskin har vokset sig til over 18.500 følgere uden brug af købte likes eller følgere. Profilen aktiveres løbende med content fra UGC-creators, som giver social proof og tiltrækker nye kunder.

Vi er blevet nødt til at skrue ned for marketingsbudgettet på Meta, fordi vi ellers ville løbe tør for produkter.
Hele webshoppen er opsat m. ProfitMetrics som sikre dig korrekt tracking og kontrol over om du er profitabel fra dag 1.

En betydelig del af salget stammer også fra vores omfattende e-mail marketing setup, hvor interesserede besøgende automatisk opsamles og bearbejdes gennem følgende flows i Klaviyo:

Abandon Cart

Abandon Browse

Welcome Flow

Post Purchase Flow

Refill Flows (1, 2 og 3 måneder efter køb)

Dette sikrer både konverteringer og genkøb – og fungerer som en stærk rygrad i den digitale markedsføring.

Vi oplever desuden en stor interesse fra influencers og UGC-creators, som deler produktet på egne kanaler uden betaling – alene mod at modtage én æske. Dette vidner om produktets appel og potentiale for organisk spredning. Der kommer i gennemsnit 2–5 nye gratis samarbejdsforespørgsler om dagen.

Herudover er der begyndende interesse fra mindre retailere og klinikker, som ønsker at hjemtage partier til videresalg. B2B-markedet er endnu ikke udforsket, men rummer et tydeligt vækstpotentiale.

Omkostninger

Virksomheden er drevet med lave faste omkostninger og en fleksibel, skalérbar struktur. De fleste omkostninger er variable.

Faste omkostninger pr md. (Opdateret 06/05)
- Markedsføringsomkostninger: ca. €3.000
- Virtuelt kontor / adresse hos The Blue Office, Aarhus: 200 DKK/md.
- Media buyer (valgfri): €353,12
- Shopify-abonnement: €36,00
- Kaching Bundles: €26,51
- ProfitMetrics: €28,29
- LooxReviews: €8,83
- Klaviyo 1k Profiles, 10k Emails: €26,49
- Klaviyo 3.8k SMS Credits: €30,90
- Meta Verified €13,18

Andre faste omkostninger:
- Domæne hos Shopify: €14,12 ( Fornyes Tirsdag d. 17 Juni 2025 )

Variable omkostninger:
Betalingsgebyrer:
Shopify: 1,9% af transaction + €0,25 flat fee

COGS:
1 æske: €7,29
2 æsker: €14,58
3 æsker: €21,88

Order Handling Fee:
1 æske: €0,44
2 æsker: €0,53
3 æsker: €0,62

Outer box pr unit:
1 æske: €0,53
2 æsker: €0,70
3 æsker: €0,93

Shipment to EU ( Gennemsnit, da det afhænger af land )
1 æske: €6,59
2 æsker: €9,03
3 æsker: €11,46

Outbound Addtional Handling Fee: €0,18
Thank you cards: €0,02

🔒 Yderligere detaljer i Excel-oversigt udleveres efter underskrevet NDA.

Shopsystem

Aktiver

$544.96 Balance hos lagerhotel til betaling af shipping og handling fees. ( Pr. 19/05 )

Der er aktiver i form af varelager, men også papæsker som er special designet til brandet, for at give slutbrugeren en god unboxing experience.

454 Æsker af 15.5*15*5.5 cm outside diameter købt for $303

494 Æsker af 15.5*15*9 cm outside diameter købt for $399

488 Æsker af 15.5*15*12.5 cm outside diameter købt for $526.6

470 Æsker af 22*21*9 cm outside diameter købt for $380

Varelager på 37.379 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.
Inventar på 8.085 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit inventar men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Glàscy opstod ikke som en hurtig forretningsidé, men som en naturlig forlængelse af en personlig fascination for koreansk hudpleje og ønsket om at gøre avanceret skønhed tilgængelig for alle – ikke kun dem, der har tid og penge til at gå i dyre klinikker.

Idéen begyndte at tage form i sommeren 2024. Dengang var det blot en tanke: Hvad nu hvis man kunne tage det bedste fra Korean Beauty og pakke det ind i et produkt, der føltes luksuriøst – men stadig var til at betale? Vi analyserede markedet, talte med leverandører, testede adskillige produkter og byggede langsomt en forståelse for, hvad der faktisk fungerer – ikke kun på huden, men også i forbrugernes hverdag.

Det har ikke været en nem rejse. At udvikle et produkt, der skal påføres huden, kræver en ekstrem grad af ansvarlighed. Hver ingrediens, hver emballage og hver godkendelse har været en del af en læringskurve, hvor vi ofte har måttet stå tålmodigt stille og vente – på tests, på myndigheder, på svar. Det tog over et halvt år, før vi overhovedet kunne få første batch i produktion.

Men netop i det arbejde – i sveden over detaljer, i tvivlen om formuleringer, i de sene aftener med excelfiler og mailkorrespondancer med leverandører – der blev fundamentet til Glàscy lagt.

Virksomheden blev bygget med tankevirksomhed frem for hastværk. Det har hele tiden været ambitionen at skabe en ærlig brandfortælling med produkter, man tør stå inde for – og en forretningsmodel, der gør det muligt for helt almindelige mennesker at få adgang til noget, der tidligere var forbeholdt de få.

I dag står vi med et godkendt produkt, et brand med 18.291 følgere og en webshop, der konverterer. Men mest af alt står vi med bevidstheden om, hvor meget arbejde der ligger bag – og en stolthed over at kunne sælge en virksomhed, der løser et reelt behov hos forbrugeren.

Markedet

Glàscy opererer i det hastigt voksende marked for koreansk hudpleje (K-Beauty), som globalt oplever stigende efterspørgsel – særligt på produkter med dokumenteret effekt, rene ingredienser og visuelle resultater som “glass skin”.

Ifølge Future Market Insights ( Udgivet 3. marts 2025 ) forventes det globale marked for K-Beauty at nå $20,4 milliarder i 2035, med en gennemsnitlig årlig vækst (CAGR) på 6,8 %. Kilde: https://shorturl.at/Gkl4c

GlobeNewswire rapporterer ligeledes ( Udgivet 25. Februar 2025 ), at K-Beauty-industrien oplever stor vækst i perioden 2025–2033, drevet af personaliseret hudpleje og målrettede behandlinger. Kilde: https://shorturl.at/z9CB8

EU-markedet er præget af høje adgangsbarrierer (regulering, godkendelser, dokumentation), som gør det svært for nye aktører at få fodfæste. Glàscy har allerede gennemført disse krav – og det giver en vigtig konkurrencefordel for dig som køber.

Relevante konkurrenter at kende til i EU:
- www.SuriSuri.dk ( Stor i Danmark indenfor K-beauty, men ikke samme produkt )

- www.Cocunat.com ( Stor i Spanien ogTyskland)
Omsætter for 100€ mio. om året efter founders udsagn. Deres hovedprodukt er det gláscy sælger.

Relevante konkurrenter at kende til udenfor EU:
- www.111skin.com ( Primært UK )
- www.QureSkincare.com ( Australien + USA )
Qure omsætter for 50$ millioner dollars om året efter kun 3 år jf. deres founders.

Svagheder/udfordringer

Selvom Glàscy er et brand med solidt fundament og et gennemarbejdet setup, er der naturligvis områder, hvor en ny ejer kan skabe yderligere vækst og forbedring.

1.
Begrænset fokus på skala og performance marketing
Virksomheden har indtil nu haft fokus på produktudvikling, godkendelser og branding – men annonceskala og performance marketing er kun delvist udnyttet. Der er derfor stort potentiale i at skrue op for betalt annoncering.

2.
Derudover er der udfordringer med lang levering da produkterne sendes fra Østen og ind i EU. Virksomheden benytter lagerhotel og sender internationalt, hvilket kan give relativt høje fragtomkostninger pr. enhed, især til visse EU-lande.

Mulighed: Optimere fragtløsninger, forhandle bedre rater eller flytte dele af varelageret til en strategisk placering i EU med lavere omkostninger og hurtigere levering.

Stærke sider

Glàscy er et brand, der adskiller sig fra konkurrenterne på en række nøgleområder – både i forhold til setup, kvalitet og potentiale:

✅ 1. EU-godkendt produkt
Mens mange aktører på K-Beauty-markedet blot videresælger importerede produkter, har Glàscy investeret i at få sit eget private label-produkt godkendt efter EU’s kosmetikregler. Det giver højere marginer, større kontrol og en konkurrencefordel i et marked med høje adgangsbarrierer.

✅ 2. Stærkt brand og organisk community
Med over +18.500 organiske følgere på Instagram, 13,7 % e-mail signup rate og en voksende e-mail-liste, har Glàscy opbygget et troværdigt community omkring sit produkt.

✅ 3. Virksomheden er opbygget med et slankt og effektivt setup:
Færdigbygget e-mail flow i Klaviyo
Varelager og fulfillment hos lagerhotel
Media buyer og e-mail specialist tilknyttet.

✅ 4. Marked i vækst med få direkte konkurrenter
K-Beauty-markedet i EU er i dobbeltcifret vækst med få konkurrenter.

✅ 5. Stærke marginer og dokumenteret salg
Produkterne har en dækningsgrad på op til 57 %, og virksomheden har allerede genereret over €11.700 i omsætning på kun 2 måneder.

Strategi

Virksomhedens strategi har indtil nu været at opbygge et solidt brand med et gennemtestet og godkendt produkt. Fokus har været på at fjerne adgangsbarrierer og sikre dokumentation, produktkvalitet og et professionelt setup, som nu danner grundlag for skalering.

Samtidig er der en række initiativer og optimeringsområder planlagt, som skal adressere svagheder og åbne op for yderligere vækst. Disse omfatter blandt andet:

Skalering af annoncering: Fokus på nye vinkler, lokale sprog og test af forskellige kampagnetyper for at forbedre ROAS og konvertering.

Forbedret logistik: Overvejelser om nyt lagerhotel i EU for hurtigere levering.

Produktoptimering: Forbedring af det nuværende produkt samt lancering af nye produkter inden for samme niche – f.eks. microneedle patches til under øjnene, red light masker, ice masks eller nye serum's med andre egenskaber til huden.

Der er allerede oprettet kontakt til disse leverandører, som medfølger ved overdragelsen, så du som køber hurtigt kan udvide produktsortimentet.

Derudover har vi været i dialog med forskellige B2B-retailere, som ønsker at hjemtage produktet med henblik på videresalg. Grundet manglende tid har vi ikke prioriteret dette område, men det repræsenterer en stor mulighed og et strategisk klogt valg at få skubbet produkterne ud i butikker og klinikker.

Alt dette peger mod en strategi, hvor næste fase handler om at aktivere det eksisterende fundament og udnytte markedets momentum – gennem nye produktlanceringer og en stærkere tilstedeværelse hos B2B.

Vision

Glàscy skal være det førende glass skin-brand i Europa – kendt for effektive, æstetiske behandlinger til hjemmebrug. Visionen er at gøre hudpleje behandlinger tilgængelig for alle, uden behov for dyre klinikker eller komplicerede rutiner.

Vi ønsker at udvide sortimentet med flere produkter inden for microneedling og collagen-boostende hudpleje, samtidig med at vi opbygger et stærkt fællesskab af loyale brugere og ambassadører – både online og gennem samarbejder med klinikker og retail.

Glàscy skal ikke være endnu en webshop – men et brand, der ejer sin kategori og skaber reelle resultater for sine kunder.

Virksomheden står på et solidt fundament og er klar til næste skridt: Skalering gennem annoncering, produktudvidelser og strategiske partnerskaber. Markedet vokser – og Glàscy har både positionen og potentialet til at vokse med det.

Ideel køber

Som vi ser det vil den ideelle køber være en person, der brænder for hudpleje og har lyst til at tage ejerskab over et brand med stort vækstpotentiale.

Det kan være en person med lægefaglig baggrund, klinikerfaring eller dyb interesse for dermatologi og æstetik, som kan fungere som ekspert og frontfigur – og dermed tilføre brandet ekstra troværdighed, ligesom man ser hos brands som www.111Skin.com - MEN det er selfølgelig helt op til dig!

Du kan også være en iværksætter, marketingguru eller beauty-entusiast, som ser værdien i at springe næsten ét års hårdt arbejde med godkendelser over – og overtage et etableret brandunivers, der allerede performer og er klar til skalering.

Alt det tekniske og operationelle er sat op og fungerer: Shopify-shoppen, e-mail flows, content, lagerhotel og media buyer – det hele spiller.

Det betyder, at du som ny ejer kan fokusere på at:

1. Styrke brandets ansigt udadtil
2. Udvide produktporteføljen
3. Opskalere via marketing og evt. B2B

____________________________________________________________________________________________________

FAQ

____________________________________________________________________________________________________

1) Hvorfor i vælger at træde ud så tidligt Efter at have brugt 6+ måneder på sourcing, godkendelser, mm, hvorfor så sælge den nu?

Alternativ omkostninger ved at vi ikke kan ligge 100% af vores tid i det vi er bedst til, nemlig at bygge brands. Vi elsker produktudvikling og branding, men ikke selve driften. Glàscy har stort potentiale, men vi har ikke tiden til at opnå det fulde potentiale for forretningen. Derfor vil vi hellere give stafetten videre og se glàscy vokse på sidelinjen.
____________________________________________________________________________________________________

2) Hvad er jeres/din baggrund for projektet? Har I primært ecom eller beauty baggrund?

Vores baggrund for projektet har primært været branding og konceptudvikling. Vi har erfaring med e-commerce fra vores andre projekter i møbelbranchen, som vi gerne vil bruge 100 % af vores tid på. Vi kan ikke være eksperter i begge brancher og vælger derfor at skære den branche fra, som på det personlige plan har mindst interesse i.
____________________________________________________________________________________________________

3) Hvor kommer jeres salg primært fra? Paid, influencers, organisk?

Vores salg kommer primært fra Meta, men også fra influencers, som har fået produktet gratis. Google er vi ikke kommet i gang med endnu, men der er også store muligheder der. Ift lande er det hele EU men især Spanien, Frankrig og Italien.
____________________________________________________________________________________________________

4) Det UGC I har fået - er det kun for content, eller har I affiliate eller faste aftaler med influencere, som leverer salg og/eller content til forretningen?

Der er opsat en affiliate-/ambassadørportal her: https://af.uppromote.com/4d3f9b-6b/register, som vi bruger til at holde styr på de 100+ UGC-creators. Vi har dog ikke aktivt arbejdet på at få dem til at bruge ambassadørprogrammet. Der er dog potentiale, da alle UGC-creators har fået et unikt link, som de kan aktivere. Der er også stor mulighed for Partner Ads i Danmark.
____________________________________________________________________________________________________

Opstartshjælp

For at sikre en god og tryg overgang tilbyder vi naturligvis hjælp i opstartsfasen. Vi ønsker, at køberen får succes med brandet – og er klar til at dele både erfaringer, processer og kontaktpersoner.

Vi tilbyder:

1 måneds oplæring og sparring inkluderet i købet, hvor vi står til rådighed på både telefon, mail og videomøder efter behov

SOP’er, kontakt informationer og leverandøraftaler

Gennemgang af marketingsetup (Meta + Klaviyo), ordreflow, varelager og content bibliotek

Introduktion til freelancere (media buyer, e-mail specialist, grafik)

Hjælp til lagerhotel system

Vi bliver ikke i virksomheden, men står til rådighed fleksibelt i opstartsfasen – og er oprigtigt interesserede i at se brandet vokse videre.

Skulle der være behov for yderligere sparring efter den første måned, kan vi altid finde en løsning :)

Ved overdragelse er der nogle aspekter som skal findes løsninger på som f.eks overdragelse af Binavn til nyt CVR nummer mm. da der 'Glascy ApS' samt adresse fremgår på æskerne jf. kosmetik reglerne i EU.

Alternativt skal nye ejer opkøbe hele CVR nummeret for en lettere overdragelse.

Ligeledes anbefaler vi køber at beholde adresse, da den ligeledes fremgår på kosmetik produkterne.

Afbetalingsløsning kan forhandles ✅

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1146

Sælger kontaktet:
7

Følger annoncen:
7

Annonce id-nummer:
39106

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
06-06-2025
Udbudspris 250.000 DKK