Velkørende 12 år gammel webshop med accessories til kvinder sælges
Overtag en veletableret webshop med 12 års historie og en stærk position på markedet! Smikka.dk er en populær webshop, der specialiserer sig i accessories og skønhedsprodukter som tørklæder, elastikbælter, smykker, hårpynt, beautyprodukter og andre accessories. Med over et årti online har webshoppen opbygget en solid kundebase og stærke SEO-placeringer, som sikrer kontinuerlig organisk trafik og salg.
Smikka har en Trustpilotscore på 4.5 stjerner i gennemsnit og vi gør meget for at gøre vores kunder tilfredse. Se mere her: https://www.trustpilot.com/review/smikka.dk?languages=all
Smikka.dk kører på Dandomain webshop systemet som er en driftssikker platform, der er nem at administrere og har stort vækstpotentiale. Det perfekte valg for dig, der ønsker at overtage en succesfuld webshop med et stærkt fundament og mulighed for yderligere udvikling.
Grib chancen for at eje en webshop med en dokumenteret succesrate – læs videre for flere detaljer!
Økonomiske nøgletal
Desværre er omsætningen på Smikka dalet de senere år.
Der er flere årsager, men de primære formodes at være et aldrende design og manglende promovering på sociale medier og manglende interesse for udvikling fra vores side. Vi har blot fokuseret på at holde de kunder vi fik tilfredse.
Fra 2017-2019 lå omsætningen på omkring 200.000 hvert år, men desværre er den faldet siden da.
Omsætning i 2024 var på 47.365,36 kr ekskl. moms
Overskud 2024: 14.014 kr.
Overskudsgrad: 19,99%
Produktet
70% af vores salg kommer fra vores flotte tørklæder!
Vi sælger over 100 typer af farverige tørklæder til alle anledninger.
Mange af vores tørklæder er sæsonbetonede og folk køber fx. et juletørklæde eller et sommertørklæde.
Vi får desuden hvert år en del ordrer fra gospel-kor rundt om i landet der køber ensfarvede musik-tema tørklæder til hele koret som bruges ved koncerter.
Derudover sælger vi en lang række andre typer accessories. Specielt maveelestikbælter, arbånd, punge, slips mm.
Gå på opdagelse på https://smikka.dk/ og se vores store udvalg.
Mange af vores kunder kommer via vores højt-rangede guides omkring hvordan man finder det korrekte tørklæder der passer til éns personlige stil som denne: https://smikka.dk/shop/cms-Tip-torklade.html
Markedsføringskanaler
Vores kunder finder os primært via organiske søgninger og fra vores mange affiliate partners igennem Partner-ads bureauet. Vi betaler ikke for Google Ads eller Facebook markedsføring.
Vi fik 4700 organiske gratis klik i 2024 fra Google.
Vi har sendt emails til vores emailliste 1-2 gange årligt hvilket plejer at give en smule salg.
Der er stort potentiale for at forøge salget ved brug af sociale medier som vi har gjort meget lidt ud af, på trods af at vi har 2400+ følgere på Instagram. Vi har primært kørt med det organiske salg der er kommet ind.
Omkostninger
Omkostninger 2024 ekskl. moms:
Webshop Classic Pro pakke hos Dandomain: 12.648 (anbefales at skifte til Shopify eller gratis Woocommerce og spare denne årlige udgift)
Domæne: 200
Fragt: 8.971,2
Partner-ads kommission (affiliate netværk): 2.059,08
Vareforbrug: ca. 20% af omsætningen 47.365,36 x 0,20 = 9,473
Overskud 2024: 14.014 kr.
Overskudsgrad: 19,99%
Aktiver
Hele varelageret står stablet op i kasser og på hylder i vores bryggers. Der er ikke mere end at det kan pakkes på en trailer, men hvis du vil have et godt overblik over varene i dagligdagen så kræver det gerne 6-10 m2 at have det stående på.
Der er et varelager medfølgende for 36.000 kr i indkøbspris. Det meste er i tørklæder.
Emailliste på 419 kunder har sagt ja til at modtage markedsføringsemails.
Virksomhedens historie
Webshoppen blev startet i 2012 af et par søstre der var på barsel og havde interesse for accessories og webhandel og derfor skabte webshoppen.
Vi købte webshoppen fra dem i 2019 og min hustru har drevet shoppen siden da.
Markedet
Målgruppen er primært kvinder 25-65 med interesse i moderigtige accessories til gode priser.
Målgruppen er derfor stor og der er mange produktgrupper man kunne ligge på shoppen for at udvide salget.
Svagheder/udfordringer
Shoppens svaghed er PT at designet er gammel og ikke super optimeret til mobiler. Det er ikke opdateret siden 2018 og vi har flere gange overvejet at ligge hele shoppen over på et andet system som Shopify eller Woocommerce som er gratis og på den måde spare hele webshopudgiften hvert år.
Vi har heller ikke gjort noget for at promovere produkterne på sociale medier og føler at der er masser af potentiale for produkterne med noget mere proaktiv markedsføring. Vi har udelukkende holdt shoppen kørende med passiv organisk trafik og blot fokuseret på at betjene vores kunder godt, deraf vores gode Trustpilot score.
Stærke sider
Vi er de absolut bedste i danmark til flotte tørklæder! Med 123 (PT) forskellige flotte tørklæder er der noget for en hver.
Vi har gode Google placeringer på mange relevante søgeord. Fx. når du søger "tubetørklæde" ligger vi nr 3.
Vi er de bedste til tørklæder til gospel-kor over hele Danmark. Vi har flere kor der vender tilbage hvert år og køber nye tørklæder og rygtet går ofte mund-til-mund i gospelkor-segmentet.
Muligheder for øget indtjening:
- Proaktiv markedsføring til gospel- og kirkekor over hele landet. Send flyers ud mm.
- Markedsføring på sociale medier og videotjenester som Instagram, Tiktog og youtube
- Betalt markedsføring på Google, facebook, instagram mm
- Nyt opdateret mobilvenligt design
- Nye profitable produktgrupper eller services. Brandet er målrettet kvinder - men i princippet kunne det sælge alt fra skønhedsbehandlinger til tupperware. Med dens 12 år gamle historie på Google og hos kunderne er der masser at bygge ovenpå.
Ideel køber
Den idélle køber er en person der har interesse for beauty og accessories markedet og som har ønske om at eje en webshop, men som ikke helt ved hvor hun skal starte. Med denne shop for man et afprøvet og kørende koncept og man kan forkusere på at forbedre shoppen og markedsføringen uden at skulle bekymre sig om shoppen nu er i minus.
Shoppen tjener penge fra dag 1 du overtager og der er masser af potentiale.
Når det er sagt så kan hvem som helst med interesse for webhandel sagtens overtage og drive shoppen videre successfuldt og tjene en hel del penge på den.
Min hustru plejer at bruge 1-2 timer om ugen på at pakke ordrer, svare på kundemails og købe nye varer fra vores leverandører i Kina og EU. Hun plejer at gøre det 2 gange i ugen, typisk mandag og torsdag. Sådan kører det året rundt.
Opstartshjælp
Det er vigtigt for os at du bliver godt kørende med shoppen.
Hvis du køber den så sørger jeg for at lave en række how-to videoer til dig hvor jeg optager min skærm og viser dig hvordan du gør alt det basale som at gennemfører bestillinger, pakke fragt, ligge nye produkter op mm.
Vi er desuden tilgængelige på email, tlf, skype og messenger i 3 måneder efter afsluttet handel hvis der skulle være nogle spørgsmål. Vi skal nok hjælpe dig godt i gang.
Sælger tilbyder finansering
Sælger har ikke valgt at oplyse vilkår for finansering, dette aftales ved nærmere henvendelse.
Få hjælp af en virksomhedsmægler