Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 25.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Becaboo.dk - webshop med salg af babytøj og babylegetøj sælges - Omsætning i slut 2018: 235.507,- DKK

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce

Webshop med hovedsæde i Odense søger engageret køber til at overtage webshop med super god konverteringsrate og et stort varelager.

OBS: Denne virksomhed kan købes for 25.000,- uden varelager, og 75.000,- med varelager.

Omsætning 2018: 235.507,- (taget fra Shopify)
Konverteringsprocent: 2,5% (taget fra Shopify)
Antal gennemførte bestillinger: 754 (taget fra Shopify + regnskabsystem)
Tilbagevendende kunder: 3,7% (taget fra Shopify)
Gennemsnitlig ordreværdi: 332,41 kr. (beløb taget fra regnskabsprogram/divideret med antallet af bestillinger)
Dækningsgrad: 50% (taget fra regnskabsprogram)

Baby webshop med fokus på privatelabel produkter, som giver høj avance og grønne tal på bundlinjen fra start.
Webshoppen har eksisteret on/off de seneste 3 år, under 2 forskellige domæner, begge gange med samme koncept, og begge gange med stor succes.

 Virksomheden har stort potientiale men min partner og jeg har ikke tiden til at stå for den daglige drift, derfor mangler der kræfter hvis det fulde potentiale skal udnyttes helt - Dette betyder at vi nu har valgt at sælge virksomheden de rette energiske mennesker som ønsker at hoppe ind i en fuld funktionel webshop med alt opsat og ready to-2-go.
Webshoppen er sat op i Shopify som er super nemt og et af verdens bedste hjemmesidesystemer.

Indhold af varelager(15kg i hver kasse):
Peek-A-Boo Bamser - 7 kasser + løse
Peek-A-Boo Elefanter - 6 kasser + løse
LED Sko - 7 kasser + løse
Stor Elefant Original - 8 kasser + løse
Rangler - 2 kasser + løse
Skilpadder - 22 stk
Babydragter - 25 stk
Tæpper - 10 stk
Mix rangler - 10 stk
Dinosaur dragt - 28 stk
Gul kanindragt - 8 stk
Nattelys skilpadder - 4 stk
Bamse stol - 6 kasser + løse
Haj soveposer - 3 kasser + løse
Diverse - 34 stk

Økonomiske nøgletal

Omsætning:
2017: 1.100.000,00 DKK
2018: 235.507,- DKK(har kun været kørt en del af December)
2019: 49.000 DKK(har kun været kørt en smule af Januar)

Ikke kørt markedsføring eller andet i 2019 grundet fokus på andre projekter, manglende tid og manglende interesse for forretningen.

Beregning på salg af et produkt som eksempel:
Salg af Peek-A-Boo Elefant Original

Omsætning - 319,95,-

Produkt - 20,-
Markedsføring(Facebook el. Instagram) - 65,-
Moms - 25% -
Fragt - 29,-
Emballage til forsendelse - 1.5,-

Overskud: 124,46,- = 38%

Faste udgifter:
Shopify - 79 USD/md
Hosting - 19kr/md
Lager - Husleje inkl. Moms(Kan dog anbefales at man har varelageret hjemme indtil der er cashflow)

Overskud før skat: 100.000 DKK

Produktet

Virksomhedens produkter er privatelabel produkter fra asien og Kina, ofte unikke og anderledes produkter som har tendens til at gå viralt - Dette gør at mange af varerne sælger sig selv.

Vores virksomhed rammer en niche i en branche med stor konkurrence, og er præget meget af "blogger" effekten, da mange af vores varer er meget insta venlige, og er noget blogger mødre er vilde med. Udover dette, så er segmentet af mødre utroligt købestærke og deres giver det større chance for mersalg hvis der ydes rigtig god service samtidig med at alt spiller op i en højere enhed.

Markedsføringskanaler

Virksomheden er repræsenteret både på Instagram og Facebook.
Som markedsførings- og salgskanaler kan følgende nævnes:

Bloggere - Bloggere er altid godt til at få den rette målgruppe til at få kendskab til dine produkter og dit brand ved at køre kampagner, og de betaler sig oftest da baby produkter er myndet til en mere købestærk målgruppe.
Facebook - Annoncer, konkurrencer, opslag der giver aktivitet.
Instagram - Annoncer, billeder, opslag, konkurrencer
Youtube - Ligesom bloggere er Youtube også en super god måde at få dit brand eller produkt ud til kunden på, da det oftest kommer ud til det segment som sælger bedst i forhold til din forretning.
Mund-til-mund - Fortæl dine venner og familie om din webshop, og så skal der nok komme køb ud af omtale.
Google SEO/Adwords - Alle mennesker som kender til Internettet, kender også til verdens største søgemaskine Google, som kan bruges til at få kunder i din butik ved relevante søgninger. Gode tekster på webshops er vejen til at ranke højt på søgeresultater og denne markedsføringskilde kan du gøre godt brug af med stabil trafik.
Remarketing - Når folk har været inde og besøge din webshop, så er der integreret en algoritme som fanger folks data(fuldkommen lovligt og krypteret) og når folk så går ind på sociale medier igen, så bliver dine produkter vist igen og igen, og dette kaldes remarketing, og dette er en utrolig stærk marketingskilde da dine potentielle kunder ser dine annoncer igen og igen. Dette kan gøres via både Facebook og Instagram og er blot noget der skal sættes op med noget der hedder en Pixel, som er et nummer du får når du opsætter en kampagne.
Nyhedsbrev - Når folk signer up til dit nyhedsbrev er det fordi de er interesseret i dine produkter. Her kan du derved komme ud til både eksisterende kunder og nye potentielle kunder som har oplyst deres email. Denne markedsføringskilde har vi også brugt, men bruger det ikke mere da Mailchimp som er det system der var sat op til det desværre blev frataget at bruge på den webshop platform som hedder Shopify, som bruges til shoppen. Derved kan der sættes andre mail systemer op til nyhedsbrev.

Vi har mest kørt Facebook og Instagram, da det er den ene af partnernes spidskompetence. Derfor er der både kørt Facebook annoncering med remarketing, samt Instagram annoncer, og salgsfremmende billedmateriale til alle annoncer. Der er ikke kørt bloggere, så der er et kæmpe potentiale i hvis køber vil gå ind i influence marketing branchen og prøve det af, og få produkterne ud til kunderne på denne måde. Fordelen ved influence marketing er, at man både får salg ved opslag, men også får salg efterfølgende på remarketing, som gør at ens afkast pr solgt produkt forbedres markant.

Omkostninger

Virksomhedens primære udgifter går til annoncering, da vi har forsøgt at holde de primære udgifter lave.

Lagerudgifter(jeres eget lager eller hjemmelager)
Forsikringer: 300 DKK
Internet: 500 DKK
Hjemmeside: 79 dollars om måneden
Domæne: 100kr om året

Shopsystem

Aktiver

På nuværende tidspunkt befinder vi os på et mindre lager i Dalum. 
Af andet inventar er der kontor stole, kontor borde, samt andet lager inventar som label printer, forsendelsesposer, småt tilbehør osv.

Leverandør/agent oplysninger gives ved salg, så køber har mulighed for at bestille flere varer hjem når varelageret er udsolgt. Køber bliver hermed også introduceret til indkøb.

Varelager på 60.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.
Inventar på 2.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Virksomhedens historie

Virksomheden startede faktisk med en ung iværksætter med spidskompetence som Facebook annoncør som fandt nogle super spændende produkter som han gerne ville teste af. Dette var innovative baby produkter, helt specifikt bamser med en funktion. Der blev sat en super simpel webshop op, og her gik det stærkt fra sig, og virksomheden begyndte at gå stærkt og sælge mange varer, både via konkurrencer og annoncer og folk begyndte at interessere sig mere og mere for varerne. Dette endte med en omsætning på over 1 million kr.

Et års tid efter, fandt han ud af at han kunne skalere og optimere ved at få en partner med indover, så det skete. Der kom en med indover, som var god til at lave hjemmesider og webshops, og optimerede på hele den tekniske del. Herefter gik salget strygende igen, og der blev lavet nyhedsbreve, annoncer og opslag på sociale medier. Virksomheden flyttede til Odense, med et lille lager hvor der stortest ikke er plads til alle varerne. Firmaet blev drevet via et anpartsselskab som endte med at omsætte over 1 million, men det blev brugt til noget andet og herefter blev det drevet igennem et IVS.

Efter et stykke tid gik det simpelthen for stærkt, og begge parter var til sidst ikke enige om rollefordelingerne og procenter og derfor valgte parterne at gå hver til sit og lukke forretningen, og gøre de sidste kunder glade. Der gik så et års tid hvor varelageret bare stod og samlede støv, og nu sælges virksomheden så en frisk ildsjæl eller 2 kan få glæde af det, og kaste sig ud i et vanvittigt sjovt eventyr og drive det videre, og gøre det til en stor forretning.

Markedet

Markedet er et utroligt stabilt marked, som udvikler sig positivt igennem tiden. De danske specialbutikker inden for baby- og børneudstyr omsætter i alt for ca. 2 mia. kr. Kæderne tegner sig for næsten halvdelen af omsætningen. Herpå er der rigtig meget omsætning at hente på dette marked.

Svagheder/udfordringer

Svagheder/udfordringer kan være et stigende marked og konkurrencer som man skal adskille sig fra, men sådan er det i alle forretninger.

Stærke sider

Købestærkt segment, gode produkter, CE godkendte varer, nemt marked at markedsføre sig på, massere af muligheder, massere af influencers.

Vision

Visionen er naturligvis at sælge til en køber som vil gøre denne webshop til en af nordens største indenfor babyudstyr og baby nichen.

Ideel køber

En ildsjæl som er parat til at kaste sig ud i et fantastisk og sjovt eventyr, og tjene rigtig gode penge på noget der kræver slid og hårdt arbejde, men samtidig er super sjovt og spændende!

Opstartshjælp

Oplæring til styring af hjemmeside
Oplæring til grafisk materiale
Opsætning af Facebook pixel
Opsætning af nyhedsbrev
Oplæring af lager går ret nemt, så dette tilbydes der ikke oplæring i.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
4217

Sælger kontaktet:
16

Følger annoncen:
4

Annonce id-nummer:
32051

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
14-11-2019
Udbudspris 25.000 DKK