Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 300.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Sund HR virksomhed til salg - Omsætning på 2.276.000 DKK i 2022 - Overskud før skat: 633.000 DKK

Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Sund HR virksomhed med koncept, marketing- setup, freelancere og faste kunder

Måske vil du i gang med egen HR virksomhed? Eller måske er du allerede i gang og har lyst til at udvide din forretning?

Introduktion
Efter overtagelse af dette mindre HR konsulenthus vil der være masser af muligheder for at sætte dit eget præg på virksomheden og videreudvikle den, som du ønsker. Vælger du at føre den videre, vil du som en sideeffekt opleve at være en del af et fællesskab. Du har mulighed for at holde fast i de freelancere, der er tilknyttet virksomheden og som du månedligt med fordel kan være i dialog med. Du vil selvfølgelig også jævnligt være i kontakt med kunderne. Selve virksomhedens lokale er placeret i en bygning i København, hvor der er masser af liv.

Forretningsidé
HR konsulenthuset er en selvstændig enkeltmandsvirksomhed med et netværk af freelance- konsulenter og kunder. Virksomheden tilbyder HR-assistance på to måder: Enten til mindre virksomheder, der ikke selv har en HR-afdeling, eller til de lidt større organisationer, der har brug for en interim HR-konsulent. Til begge typer af kunder tilbydes også rekruttering. Konsulenterne er højt kvalificerede og specialiserede inden for deres HR-fagområder.
Jeg finder det vigtigt, at kunderne efterlades trygge, fordi der er styr på opgaveløsningen. Derfor har jeg prioriteret at købe licenser til it-systemer, der understøtter opgaverne (og fx sikrer GDPR-reglerne). Hjemmesiden er et andet eksempel på it, jeg har prioriteret højt for at sikre den gode kundeoplevelse og tiltrække nye kunder.
Fremadrettet vil jeg opfordre til at lægge en strategi og gå endnu mere analytisk til værks. Dermed vil det være muligt at skabe større vækst i dette sunde HR konsulenthuset. Et indsatsområde kunne være at gå systematisk i dialog med eksisterende kunder for at udbygge samarbejdet. Et andet indsatsområde kunne være at dyrke et forretningsområde, som jeg er begyndt at få henvendelser på.

Historien
Jeg startede HR konsulenthuset for fem år siden efter at have arbejdet med HR og rekruttering i mere end 14 år. Jeg havde lyst til at være selvstændig og bruge mine ambitioner for god HR. Med afsæt i min mangeårige erfaring har jeg haft fokus på professionalisme. Omsætningen er vokset markant de seneste tre år, og det letteste ville være at fortsætte af den vej. Jeg er dog et andet sted i livet nu og - som så mange andre for tiden - har jeg lyst til at prøve noget andet. Jeg har et nyt projekt, jeg gerne vil i gang med, og derfor ønsker jeg at sælge virksomheden.

Markedet
Brugen af eksterne HR konsulenter og rekrutteringsfolk har været i vækst de senere år. Det er noget, vi også har mærket i virksomheden. Se evt. nøgletallene.

Svagheder/udfordringer
Nogle vil måske indvende, at det er svært at overtage et HR konsulenthus, der samtidig er en enkeltmandsvirksomhed - hvor ejeren/lederen skiftes ud. Men jeg har fundet en måde at arbejde med konceptet på, som muliggør smidig overdragelse.
Efter et ejerskifte vil det stadig være muligt at trække på de samme dygtige freelance konsulenter, der leverer HR og rekruttering og efterlader kunderne tilfredse og loyale. Jeg er kun interesseret i, at den virksomhed, jeg har lagt energi i, vil fortsætte. Derfor tilbyder jeg dig 2 måneders onboarding, så du kommer godt fra start.

Styrker
Der er tilknyttet dygtige faste freelance konsulenter. Da de netop er freelancere, betaler du kun honorar, når konsulenterne har konkrete opgaver at løse. Du er med andre ord ikke afhængig af at skulle udbetale en fast løn hver måned.
En anden styrke ved HR konsulenthuset er, at der ca. er 5000 følgere på virksomhedens LinkedIn-profil. I kraft af de mange følgere, kan LinkedIn reelt bruges som markedsføringskanal.

Ekstra information
HR konsulenthusets hyggelige lokale har til huse i en præsentabel bygning. Kontorinventaret er enkelt og klassisk i udtryk, og medfølger uden beregning. Der er liv i huset, og du kan ikke undgå at støde på andre mennesker på gangene. Det er dog muligt at flytte lokation, hvis du skulle ønske det. Opsigelsesperioden på lejemålet er 3 måneder. Lokalet ligger i København, tæt på offentlig transport.

Opstartshjælp
Jeg tilbyder 2 måneders struktureret onboarding uden beregning. Undervejs vil du møde den eksterne it-mand og social media-mand, der overdrager koder, licenser mv og sætter dig ind i samtlige systemer. Derudover tilbyder jeg at tage med dig på kundebesøg i løbet af de to første måneder hos relevante kunder.

Økonomiske nøgletal

Omsætningen er kr. 2.276.000 i 2022 med en overskudsgrad på 28%.
Omsætningen er vokset med 362% fra 2020 til 2022.

Overskud før skat: 633.000 DKK

Markedsføringskanaler

Virksomheden har en professionel hjemmeside og Linkedin profil med ca. 5.000 følgere. Markedsføring sker online med Google addwords. Derudover, er der en fast kundekreds, som serviceres løbende med forskellige typer HR relaterede opgaver.

Omkostninger

Relativ små faste omkostninger til kontor og licenser.
Variable freelance omkostninger på ca. kr. 1 mill. i 2022.

Aktiver

Kontorinventar med en værdi på ca. kr. 50.000 er inkluderet.

Inventar på 50.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Markedet

Virksomheden henvender sig til SMV segmentet, som er et kæmpe marked og et marked i konstant bevægelse. Kunderne har typisk en lille eller ingen HR afdeling.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1925

Sælger kontaktet:
17

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
35877

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
09-02-2023
Udbudspris 300.000 DKK