BEMÆRK: Denne annonce er inaktiv.
Grunden til dette vil ofte være, at den ikke er blevet godkendt af en Saxis-medarbejder endnu. Dette sker typisk indenfor 24 timer.

  • Få besked hvis annoncen bliver aktiv igen
Midtjylland

Salg af skoleredskaber gennem samarbejdsaftaler med skoler

Vores samarbejdsaftaler med mere end 20 skoler giver adgang til over 12.000 elever. Vores slutbruger er private, som vi tilbyder fri levering på skolen.

  • Flytbarhed:Flytbar
  • Type:Webshop
  • Ansatte:5 eller derunder
  • Grundlagt:2016
  • Oprettet den:05-04-2018
  • Annonce set:562
  • Følgere:4
  • Kontaktet:4
Udbudspris 80.000 DKK Salær ved køb: 5.900 DKK + moms
Tilføj til favoritter

Del annoncen

intent regnskab eksempel

Teaser

Webshoppen er bygget op som en brugervenlig og helt genial webshop, hvor vores samarbejdsskoler har hver sin underside. Webshoppen har et kæmpe uforløst potentiale, men fundamentet er bygget grundigt op, og virksomheden er klar til at tage det næste skridt. Vores vision er simpel. Alle i Danmark skal have et fyldt penalhus. Virksomheden agt...

Beskrivelse

Webshoppen er bygget op som en brugervenlig og helt genial webshop, hvor vores samarbejdsskoler har hver sin underside. Webshoppen har et kæmpe uforløst potentiale, men fundamentet er bygget grundigt op, og virksomheden er klar til at tage det næste skridt.

Vores vision er simpel. Alle i Danmark skal have et fyldt penalhus.

Virksomheden agter i den forbindelse at give forældre og elever en enkel og nem adgang til skoleredskaber, så penalhuset aldrig er tomt. Dette mål realiseres via skoleaftaler, hvor vi har samarbejdsaftaler med mere end 20 af nogle af landets største skoler. Det giver en unik kanal til mere end 12.000 elever samt mulighed for salg direkte til skolerne.

Produktet

Dette er webshop specialiseret i salg af skoleredskaber i høj kvalitet. Målet er enkelt; alle i Danmark skal have et fyldt penalhus. I en travl hverdag, er der sjældent tid til at få gjort de nødvendige indkøb af skoleredskaberne, som sikrer den optimale skolegang. Dét er denne webshop løsningen på.

Vores forretningsmodel er nemlig i høj grad baseret på samarbejdsaftaler med skoler. Det betyder, at de ønskede skoleredskaber kan blive leveret direkte på elevens skole. Det er her, at Webshoppen har en konkurrencemæssig fordel og differentierer sig fra de øvrige udbydere på markedet. Der er naturligvis også mulighed for privat levering.

Vi vægter høj kvalitet, og vi har derfor gode leverandøraftaler med store og anerkendte brands i branchen.

Markedsføringskanaler

Samarbejdsaftaler
- Unik salgskanal til skolen og forældre/elever
- Tilladelse til levering direkte på skolen 2 gange om ugen.
- Optræder på nogle skolers intranet osv.

Stærk online profil
- Facebook-side med mere end 1100 likes
- Instagram-profil med mere end 650 følgere
- 294 mail-adresser skrevet op til nyhedsmail + opsætning i Mailchimp
- SEO, Link-building og Blog (stærke søgeord: lommeregner til skole, varm madkasse, stofomslag, skole redskaber).

Good-will
- Afrika-projekt
- Pr. gennemført ordre donerer vi et års forbrug af blyanter til et barn i den tredje verden.
- De forskellige tiltag har givet os en stor ”stjerne” ude på skolen og hos forbrugerne.


Økonomiske nøgletal

Webshoppen er opstartet for små midler, hvilket også afspejler sig i de økonomiske nøgletal:
(Alle nøgletal er eks. moms)

Samlet omsætning (2017):
135.840 kr.

Omsætning – hjemmeside:
62.970 kr.

Omsætning – donation (Afrika-projekt):
64.871 kr.

Omsætning – skoler (B2B).:
7.156 kr.

Markedsføringsbudget i 2017:
15.525 kr.

Antal ordre i 2017:
342 ordre.

Omkostninger

Webshoppen har kun mindre kapacitetsomkostninger (mindre end 500 kr. pr. md.)

Stort set alle andre anvendte midler har været variable, som stort set udelukkende er blevet brugt på markedsføring og varelager.

Aktiver

Varelager af værdi 12.000 kr.

Virksomhedens historie

Webshoppen blev grundlagt i sommeren 2016.

Virksomheden er drevet af fire unge fyre; Emil Bræmer, Gustav Gradman, Emil Kjær og Marco Gam, som alle selv har haft mange år på skolebænken. Netop derfor er vi bekendte med en af de helt store problemstillinger i børns skolegang. Nemlig et halvtomt penalhus.

Vi er ambitiøse og drevne mennesker, som brænder for at gøre en forskel, hvor vi kan. Hos os bestræber vi os på at give en uovertruffen kundeoplevelse og en service ud over det sædvanlige. Vi elsker glade kunder og er en fleksibel og nysgerrig samarbejdspartner, der hele tiden udvikler og tilpasser sig kundernes behov og ønsker.

Vi sætter en ære i at forbedre ethvert barns skolegang.

Markedet

Markedet for skoleartikler er præget af mange udbydere og mange nye salgskanaler, hvilket betyder, at priserne bliver presset i bund. De store boghandlerkæder Bog & Idé og Arnold Busck betragtes som markedsledere, men konkurrencen er skærpet de seneste år, fordi supermarkeder og lavpriskæder er begyndt at sætte større fokus på salg af skoleartikler.

Udover de store aktører er der en række mindre hjemmesider, som udgør en minimal del af markedet.

Alle de førnævnte aktører betegnes som en del af webshoppens snævre konkurrence på trods af, at ingen af udbyderne tilbyder samme produkt som os. Nemlig levering direkte på elevens skole. Vi betragter derfor denne webshop som en markedsniché og first mover på et fornyet marked.

Vores potentielle marked er rigtig stort. Ifølge undervisningsministeriet er der mere end 2500 folke- og privatskoler i Danmark, som i alt har omkring 700.000 elever. Derudover tyder meget på, at forældre i højere og højere grad er villige til at investere i deres børns skolegang. Antallet af privatskoleelever er nemlig steget fra 94.000 til 119.000 de seneste 9 år. En stigning svarende til 26%.

Forbrugerne på markedet er overvejende folkeskoleelever, men de egentlige kunder er forældrene og i særdeleshed mødrene. Vores markedsføring rettes derfor hovedsageligt mod vores kernemålgruppe, som kan defineres således ud fra de sociodemografiske segmenteringsvariable:

Hovedmålgruppe
• Kvinder
• 30-50 år
• Lever i et parforhold
• Har børn mellem 6 og 16 år

Forbrugernes købsadfærdsmønster er ofte impulskøb uden de store præferencer for udbyderen. Det vil vi ændre på! Kundernes loyalitet er altafgørende, og vi agter at gøre det til en fast del af skoleopstarten, at eleverne på vores samarbejdsskoler bestiller skoleredskaber hos os.

Strategi

Vores produkter er prisfastsat til konkurrencedygtige priser. Høj kvalitet er en mærkesag, og derfor ønsker vi ikke at gå på kompromis med vores kvalitetsprodukter ved at udvide sortimentet med billigere alternativer. Det betyder også, at vi ikke kan konkurrere på pris, fordi de store aktører på markedet ganske enkelt har bedre forudsætninger end os på det punkt.

Af den årsag forsøger vi at differentiere os med vores aftaler med skolerne. Skole-aftalerne betyder, at vi kan samle flere pakker i én enkelt forsendelse og dermed spare penge på fragten. Derfor tilbyder vi også fri fragt til de kunder, som får leveret på en skole.

Baseret på ovenstående er vores Go-To-Market strategi at få flere samarbejdsskoler, fordi de er en afgørende kanal ud til vores kunder. Gennem skolerne kan vi lave nogle markedsføringstiltag, som gør, at vi får en bedre position i kundernes bevidsthed, imens vi ligeledes kan opnå en større volumen og derved udvide vores effektive marked.

Vision

Vores vision er simpel. Alle i Danmark skal have et fyldt penalhus.
Virksomheden agter i den forbindelse at give forældre og elever en enkel og nem adgang til skoleredskaber, så penalhuset aldrig er tomt. Dette mål realiseres via samarbejdsaftaler med skolerne.

Ideel køber

Den ideelle køber skal kunne se et stort potentiale i at have samarbejdsaftaler med skolerne og dermed en unik salgskanal indtil eleverne. Det er en fordel, hvis køberen har erfaring med målgruppen.

Vi er overbeviste om, at køberen kan udnytte det uforløste potentiale, hvis personen er villig til at ligge nogle timer i projektet i starten. Her skal det påpeges, at dette koncept og fundament er meget skalerbart og med gode stordriftsfordele.

Opstartshjælp

Vi står til rådighed i forbindelse med overdragelse af virksomheden og i den efterfølgende periode, hvor der kan opstå spørgsmål angående hjemmeside, indkøbsaftaler, markedsføring osv.

Selve hjemmesiden er opbygget "in-house", hvor den ene partner læser til datamatiker ved siden af. Han er naturligvis også til rådighed ift. alt, hvad der vedrører webshoppen.

Ekstra informationer

  • Annonce id-nummer:29828
  • Forretningen opererer i:Ikke oplyst
  • Branche:Anden detailhandel/reparation af detailprodukter
  • Værdi af ejendomme:Ejendom er ikke inkluderet
  • Værdi af varelager:12.000 DKK
  • Værdi af inventar:Inventar er ikke inkluderet
  • Årsag til salg:Fokus på andre forretninger
  • Omsætning:0 - 1/2 million
  • Overskud før skat:15.249 DKK