Dansk B2B-forhandler af logovand m. dropshipping-aftale
Her har du en unik mulighed for at købe en virksomhed med et unikt navn, der er i drift, og som næsten kan passe sig selv.
Igennem en dropshipping-aftale, leverer vi vandflasker med logo på etiketten til private og offentlige virksomheder i hele landet.
Vores leverandør sørger for alt lige fra opsætning af etiket, til produktion, og levering af det endelige produkt, med os som afsender. Det eneste vi skal sørge for er, at markedsføre og sælge produkterne.
Virksomheden har eksisteret siden 2021, hvor den blev etableret med en one-page hjemmeside.
Efter vi overtog virksomheden, har vi bygget en ny og mere SEO-venlig hjemmeside, som gør det nemt og overskueligt for vores kunder, at vælge hvilke produkter de skal bestille.
Økonomiske nøgletal
Omsætning 2021 - 50.000,- DKK (One-pager og ingen SEO eller Google ads)
Omsætning 2022 - 60.000,- DKK (One-pager og ingen SEO eller Google ads)
Omsætning 2023 - 70.000,- DKK (One-pager og ingen SEO eller Google ads)
Omsætning 2024(Jan-Maj) ca. Kr. 120.000 DKK (Nyt website + Fokus på SEO og Google Ads + Google shopping Ads
Vi har en DB på ml. 15-20% på vores vandflasker, afhængig af produktet.
Produktet
Vi tilbyder et bredt udvalg af vandflasker med kundens eget design på etiketten.
Udover vandflasker tilbyder vi også energidrik- og iskaffe i aluminiumsdåser, ligeledes med eget påtrykt etiket.
Alle produkter med det formål, at skabe synlighed overfor kunder, medarbejdere eller besøgende på en messestand.
Vores kunder spænder bredt fra det lokale malerfirma, til den landsdækkende ingeniørvirksomhed.
Kunderne henvender sig selv via vores bestillingsformular på hjemmesiden.
Men vi har også faste kunder, som løbende bestiller deres logovand hos os, ligesom vi har kunder som fungerer som sælger det videre til egne kunder
Bemærk at da aktiveterne ligger i et selskab med andre aktiviteter, er det ikke selskabet man køber,
men blot domæne, hjemmeside og kundekartotek man overtager.
Markedsføringskanaler
Webstitet har fra start været lavet som en simpel one-pager, som ikke er optimalt, hvis man vil rangere højt i Google´s søgeresultater, så i januar 2024, lancerede vi en ny hjemmeside, som blev SEO-optimeret, for at dukke op i flere søgninger, som bureauet Obsidian Digital har stået for at udføre.
Herudover har Obisidan ligeledes stået for opsætning af annoncekampagner på Google i form af Google Ads
og annoncer på Google Shopping, som virkelig driver salget frem nu.
Der er potentiale for endnu mere salg via både Facebookannoncer og annoncering på LinkedIn,
så mulighederne for at vækste salget yderligere er bestemt ikke udtømt.
Omkostninger
Drift af hjemmesiden;
Webhotel Kr. 209,- pr. md. (Hos Dandomain)
Microsoft 365 Kr. 110,- pr. md. (Hos Dandomain)
Support/backup af siden Kr. 400,- pr. md. (Hos webudvikler - kan nemt opsiges)
Google Ads/shopping Kr. 4.400,- pr. md. (Hos Obsidian Digital - Behøver ikke at følge med)
Aktiver
Virksomheden bliver drevet fra hjemmekontor, men kan nemt flyttes, da det hele køres online.
Der medfølger derfor domæne, hjemmeside, mail-konto, samt kundekartotek.
Virksomhedens historie
Virksomheden blevet stiftet i 2021, og stifteren valgte i januar 2023, at sælge virksomheden til nuværende ejer.
Aktiviteterne med salg af logovand, ligger i en eksisterende virksomhed, som også har andre aktiviteter,
som er voksende, og derfor har nuværende ejer besluttet at sælge vandaktiviteterne, for at kunne fokusere al tid og energi på egen virksomhed.
Bemærk at salget skyldes på ingen måde, at der ikke er fremgang i vandaktiviteterne, tværtimod.
Det er svært at finde tid til at drive en anden virksomhed, samtidig med at aktiviteterne i vandvirksomheden blot øges.
Derfor skal en kommende ejer være forberedt på, at overtage en virksomhed i drift, med ordrer der løbende kommer ind.
Markedet
Der er flere udbydere af logovand, men nogle er papir-lagre, eller leverer kontorartikler, mens andre også sælger bannere, så der er ikke det samme fokus på vandaktiviteterne.
Der er et stort marked, stort set alle landstækkende trælaster, bilforhandlere, maskinforretninger og meget ander har fast logovand. Kunderne er også finansielle koncerner, revisorer, advokater, større og mindre industrivirksomheder, håndværksmestre, klinikker, teatre, sportsforeninger, efterskoler og event-arrangører.
Højsæsonen ligger i sommerhalvåret, hvor temperaturen stiger og salget af vand derfor også stiger.
Svagheder/udfordringer
Det har været en udfordring, at nuværende ejer har haft det ved siden af anden eksisterende virksomhed,
i en periode hvor aktiviteterne øges.
Stærke sider
Vi kan se på henvendelserne som kommer via google-søgning, at vi har et super navn, det bedste i branchen, som i modsætning til stort set alle konkurrenter, fortæller helt præcist hvad vi kan.
Strategi
Strategien har fra start været, at fokusere hardcore på logovand, og gøre det til vores lille niche. Målet er derfor at øge antallet af faste kunder, som løbende bestiller deres logovand ved os.
Vision
Det er helt op til køber hvor stor virksomheden skal blive, potentialer et der, og kundemængden vokser, for langt hovedparten af kunderne kommer til os igen, næste gang de skal bruge paller med deres allerede eksisterende etiket/label.
Ideel køber
Virksomheden kan drives i en størrelse ud fra købers eget valg, alt fra et par timer per måned. Væksten vil komme automatisk grundet gensalg (genkøb fra eksisterende kunder, genKØB, fordi de selv henvender sig igen og igen).
Men for den rette køber vil fokus fra starten være, at øge antallet af faste kunder.
Opstartshjælp
Jeg vil naturligvis overfor køberen af virksomheden, beskrive håndtering af ordrer, informere om eksisterende kunder. Samt præsentere køber for vores leverandør.
Få hjælp af en virksomhedsmægler