Unikt vinkoncept med eneforhandling af medaljevine fra Frankrig sælges

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Sjælland
Gem annonce
Agenturer for nogle af de bedste vine tilbydes

Her er en unik mulighed, for at overtage et gennemarbejdet koncept med 8-10 eneagenturer for Danmark, herunder eneforhandling af en af verdens bedste Gin, så har du muligheden her. Vi har været 10 år om, at skabe The French Wine Shop, og har allerede generet en omsætning på konceptet.

Tidspunktet for at overtage dette unikke koncept er perfekt, for at få etableret et godt julesalg af nogle vine og produkter som ikke kan fåes andre steder i Danmark.

Med i pakken får du samtidig The French Wine School, som er udviklet for at skabe en særlig loyalitet over for vores og internationale kunder. Potentialet udgør 24.000.000 mennesker på årsbasis.

Økonomiske nøgletal

Alle tal i DKK 1.000

Budget 2021 Budget 2022 Budget 2023
Totalomsætning 1.750 2.875 4.000
Bruttofortjeneste 1.000 1.625 2.200
Bruttofortjeneste i % 57,1 56,5 55,0



Produktet

The French Wine Shop har sin niche i, kun at udvælge franske kvalitetsvine, som har modtaget en Bronze, Sølv eller guldmedalje i Paris. 2 af Frankrigs bedste Olivenolier, aftappet I specielle flasker og flakoner, design gavekartoner fra Tysklands største emballageproducent.

Der er udviklet specialkoncepter til videresalg, f.eks. Bryllupper, dåb og yderligere festivaler. Dette kan være en specialdesignet pakke med champagne, hvidvine, rødvine, stearinlys og servietter, alle tilpasset med navn og dato for arrangementet. Der foreligger ligeledes planer om udvikling af et specielt Tour de France koncept til 2021, når Danmark skal være startland i årets Tour de France. Domain navnet www.tourdefrance2021.dk er købt.

Produkterne dækker, Rødvine, Hvidvine, Rosévine, Crémant de Bourgogne (Champagne), dessertvine + Gin. Totalt set ca. 80 forskellige vine - herunder specialvine.

Generelt om konceptet; Alle produkter importeres direkte fra hver producent uden nogle fordyrende mellemled. Alle produkter vil blive importeret med eneret for Danmark.

Om The French Wine School - Den viden som man får, på The French Wine School vil sikre, at man i fremtiden vil købe den rigtige vin hver gang til de fremtidige måltider og middage. The French Wine School – er en uafhængig vin uddannelsesinstitution i det sydlige Frankrig. Vi har udviklet en vinskole i Sydfrankrig og vinkurser for folk der nyder vin og gerne vil lære mere. Ingen tidligere vinsmagningserfaring er nødvendig.

Vinsmagningerne foregår i Sydfrankrig og er for alle, der ønsker at lære mere om franske vine, fransk mad og fransk kultur og lære nye sider af verdenen af vine. Vinskolen starter på en lokation i Sydfrankrig og når den er kommet godt op at køre, vil der blive udvidet til to øvrige lokationer i Frankrig, f.eks. Bordeaux og Bourgogne.

Vinturisme i Frankrig er besøgt af 24.000.000 mennesker om året. Det er tanken, at The French Wine School skal starte med danske og skandinaviske kunder, og senere kan dette udvides til andre internationale områder.

Markedsføringskanaler

Virksomheden har sin egen Facebook side, og en Linkedin profil med mere end 460 virksomhedsejere og senior management kontakter.

Omkostninger

Omkostningerne afhænger af konceptets nye ejer. Konceptet kan flyttes geografisk hvor til det passer i Danmark.

Aktiver

Varelageret er kun en lille del, af det som følger med, selve værdien ligger i konceptet og fremtidspotentialet.

Kundedatabase med mere end 500 kunder som er blevet kontaktet ang. Julesalg 2019/2020
Linkedin Profil med mere end 460 top management ledere
Komplet hjemmeside både DK + COM
Facebook profil med mange indlæg og opslag
10 agenturer med eneforhandling for Danmark
Agentur for en af verdens bedste Gin – Gin 1924, fremstillet økologisk
Agentur for Rød Vermouth – fremstillet økologisk
Agentur for økologisk ”Pernod”
Komplet udarbejdet julekatalog
Produktbeskrivelser for mere end 125 vine og produkter
Alle kalkulationer udarbejdet i Excel regneark, både med kalkulationer til videresalg og slutsalg B2B
Komplet elektronisk vinkatalog med beskrivelser
Eneforhandling af agenturet for Karl Knauer AG – Tysklands største producent af emballage – dette kan også skaleres til at omfatte salg til andre vinleverandører + virksomheder
The French Wine School, som har taget mere end 7 år at udvikle
Logo + logorettigheder – The French Wine Shop + The French Wine School

Derudover alt detaljeret arbejde som har taget mere end 10 år, at udvikle.

Varelager på 100.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Vores mission har fra starten været, at skabe en unik virksomhed, med et veludviklet koncept, som består af højkvalitetsprodukter, hvor kunderne vil opleve high value for Money. En ny ejer af konceptet, kan tilføre en digitalisering af salgsprocessen - herunder en Webshop.

Der er fuld opbakning fra alle leverandører, og fremtidige koncepter kan udvikles i fællesskab - da vores leverandører er meget visionære.

Markedet

Firmaets udviklingsmuligheder:
Der er gode muligheder for yderligere udvikling af virksomheden både nationalt og på EU-plan. Vores indkøbsmuligheder på de europæiske markeder er store, normalt en forhindring på grund af generelle sprogbarrierer.

Specielt udvikling af vinskolen, hvor der i øjeblikket er et potentiale på 24.000.000 mennesker - er der meget store muligheder.

Svagheder/udfordringer

Beskrivelse af markedet:
For at understøtte salget bruger vi trykte og online brochurer fra vores leverandører for nemt at gøre vores produkter forståelige for vores kunder. Samtidig får vi en meget dyb viden om hvert enkelt produkt for at give den bedste kundeservice. Dette vil bringe The French Wine Shop i en ”pole position” i forhold til konkurrenterne på markedet med søgeord som rådgivning og personlig service.

Den typiske B2B kunde:
Type industri: Liberalt erhverv. Virksomhedens størrelse og antal ansatte: 25 - 1000 ansatte
Alder på virksomhed: Fra 5 år

Den typiske restaurationskunde:
Omsætning af vin pr. år: Større end DKK 500.000 pr. år
Antal ansatte: Fra 5 ansatte

Den typiske B2C kunde:
Husstandens indkomst: Mere end DKK 350.000 pr. år
Alder på kunder: Fra 30 år og opefter

Stærke sider

Stærke sider, eneforhandling af alle produkter, egne gavekoncepter, egne emballagetyper, et kreativt udviklingsteam hører med hos leverandørerne.

Strategi

Vi har søgt efter de bedste produkter i hver sin kategori, og vi sælger på kvaliteten og bruger ikke prisen som en unik konkurrencefordel. Derudover er vi blevet placeret i en stærk pol position på grund af vores unikke produktløsninger, der endnu ikke er på markedet.

Vision

Visionen er til stadighed, at tilføre produkter og koncepter, som gør virksomheden unik.

Ideel køber

Konceptet er nøglefærdigt og meget detaljeret , så det er lige klar til at overtage, der kan hurtigt skabes en automatiseringsproces, herunder, at digitalisere salgsprocessen med en Webshop. Dette vil gøre det fremadrettede arbejde meget lettere.

Opstartshjælp

Sælger står til rådighed i de første 2 måneder efter salget af konceptet. Herefter kan en særskilt aftale indgåes. En længerevarende permanent løsning kan aftales.

Offentlige spørgsmål

Der er indtil videre ikke skrevet nogle offentlige beskeder. Du kan blive den første...

Det er anonymt at stille et offentligt spørgsmål og bliver først offentligt efter godkendelse og svar af sælger
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1716

Sælger kontaktet:
5

Følger annoncen:
8

Annonce id-nummer:
32642

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
08-06-2020
Udbudspris 250.000 DKK