Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

New Yorker Væg virksomhed med omsætning på 10.000.000 kr. de sidste to år

Roholmsvej, Albertslund
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Specialister i design af New Yorker Væg, Trapper og Vinrum

GLASVAEG er en virksomhed med fokus på design og salg af New Yorker vægge, bruse nicher, trapper, vinrum og glasværn samt andre løsninger i stål og/eller glas.

GLASVAEG har i løbet af de seneste 2 år solgt for 10 millioner kroner og sendt over 3.000 tilbud med en samlet sum på cirka 70 millioner kroner.

GLASVAEG er som brand gennemtænkt og har en rød tråd igennem alt fra hjemmeside til sociale medier.

De seneste 18 måneder har GLASVAEG fået omtale i over 50 medier , heriblandt:

Euroman.dk / Boliga.dk / Bygogbolig.dk / Dagensbyggeri.dk / Contrast-it.dk / Boligentusiasten.dk / Handyhand.dk / Alt.dk / Buildingsupply.dk / Byggeri.dk / Byggeri-arkitektur.dk / Dagensbyggeri.dk / Bygtek.dk / Boligninja.dk / Byggeanlaegsavisen.dk / Bedrebyg.dk / Mitoesterbro.dk samt flere...


GLASVAEG har top placering på alle relevante søgeord i Google samt høj organisk trafik og vil være et fantastisk springbræt for en der ønsker sig en hurtig top placering på dette lukrative marked.

Målgruppen er primært privatkunder og virksomheder på Sjælland. Gode muligheder for at udvide salget for den rette køber med netværk på Fyn og i Jylland.

Virksomheden sælges da ejerne har fået eneforhandlingen af nogle nye spændende produkter, der kræver deres fulde opmærksomhed.

Økonomiske nøgletal

Der er genereret en omsætning på over 10 millioner kroner de sidste to år

Forretnings modellen er simpel

Det lukkes kun ordrer med profit. Avancen ligger mellem 20 og 25% afhængig af størrelse på ordren.

Det tages aconto betaling ved ordre før produktionen opstartes og restbeløb opkræves ved montering/levering

Underleverandører afregnes først når indbetaling er modtaget fra kunden.

Positivt cash flow men minimal risiko.

Produktet

Løsningerne består af New Yorker vægge, bruse nicher, vin rum, trapper og glasværn. Alt fremstilles efter kundens ønsker og mål. Løsningerne designes så de passer til øvrige grafiske elementer i boligen, hvilket sikret at det virker som en integreret del af boligen.

Produkterne fremstilles i stål, rustfri stål eller aluminium og glas. Glasvaeg leverer et høj kvalitets produkt med finish i top.

Der er gode muligheder for at udvide sortimentet. Der kommer en del forespørgsler på facadevinduer, inventar til vin rum, spiseborde, stole, spejle, badeværelses tilbehør, vitrineskabe og lignende. Disse produkter tilbydes ikke idag.

Markedsføringskanaler

GLASVAEG markedsføres gennem Google, Facebook og Instagram og ligger nummer 1 organisk på alle relevante søgeord i forhold til glasvægge og New Yorker vægge.

Der er ikke anvendt penge på markedsføring siden maj 2021, så omsætningen er udelukkende skabt ud fra organisk trafik der ikke koster noget. Årsagen til den manglende annoncering skyldes udelukkende at der var for travlt og man ikke ønskede at det gik ud over kvalitet og service. Virksomheden er nu gearet til genoptage annoncering med deraf følgende vækst.

I 2021 havde GLASVAEG 56.000 organiske besøgende via Google.

Oversigt over vigtig trafik samt GLASVAEGs Google placeringer:
Søgeord: New Yorker Væg, 8.800 søgninger pr. måned. Google placering 1
Søgeord: New Yorker Glasvæg, 3.000 søgninger pr. måned, Google placering 1
Søgeord: Glasvæg, 5.000 søgninger pr. måned, Google placering 1
Søgeord: New Yorker væg pris, 2.000 søgninger pr. måned, Google placering 1

En stor del af løsningerne er blevet fotograferet af en professionel fotograf, så der ligger et betydeligt billedemateriale.

GLASVAEG har +4.700 følgere på Instagram og +2.200 følgere på Facebook.

Hubspot CRM systemet indeholder mere end 3.000 kunder/ emner.
Alle med navn og kontaktdetaljer samt korrespondance og tilbudspris.
Mulighed for udsendelse af nyhedsbreve til alle disse.

Omkostninger

Der er månedlige faste omkostninger til hosting, CRM, mobil samt mail på ca 1.500,00

Variable omkostninger ligger på 75-80% af salgsprisen

Aktiver

Der medfølger følgende:
• Aktive hjemmesider: glasvaeg.dk samt newyorkervaeg.dk
• Herudover medfølger 8 registrede domæner, hvor der er udarbejdet hjemmesidedesigns til. Alle indenfor New Yorker vægge kategorien
• Instagram profil med ca. 4.700 følgere
• Facebook side med 2.100 følgere
• Hubspot CRM system med +3.000 kunder, der inkluderer tilbudspriser, emails, telefonnummer, adresser, tegninger etc.
• Billedebank med høj opløsningsbilleder fra et hav af cases,
• Diverse vareprøver og demo løsninger
• SKP filer og 3D tegninger over alle cases og tidligere ordrer.
• Aftale med den nuværende producent. Producenten kan også tilbyde at stå for opmåling og 3D tegning.
• Mobilnumre samt mailadresser

Virksomhedens historie

Virksomheden ejes idag af Jannick Joel og Nicolai Petri (50/50)

Glasvaeg blev grundlagt af Jannick Joel i slut 2019, som en hjemmeside der skulle generere leads til en daværende virksomhed med fokus på salg af New Yorker vægge. Samarbejdet sluttede og GLASVAEG gik selv aktivt ind i markedet.

I starten af 2020 købte Nicolai Petri sig ind på 50% og har været partner lige siden.

Der blev indgået aftale med en produktionsvirksomhed der kunne producere og montere løsningerne. Ejerne fokuserede på det de er dygtige til, nemlig at lukke aftaler med kunder, designe og tegne løsninger og skabe massiv online trafik.

Jannick Joel står i dag for hele online-delen. Markedsføring, ide udvikling, tilbudsskrivning, automatisering af processer, sociale medier m.m.

Nicolai Petri står for netværk, fysiske besøge, opmåling hos kunder, 3D tegninger, kommunikation med produktionen samt regnskab.

GLASVAEG omsatte første år næsten 4 millioner kroner fra marts 2020 og til slut 2020 og har siden starten for 2 år siden omsat for over 10 millioner kroner.

Virksomheden sælges da ejerne har fået eneforhandlingen af nogle nye spændende produkter, der kræver deres fulde opmærksomhed.

Markedet

Markedet har været inde i en postiv udvikling de seneste par år og væksten ser ud til at fortsætte.

Hjemmearbejde som følge af Covid har været medvirkende til den øgede efterspørgsel

Markedet er præget af få konkurrenter.

Kvaliteten er meget svingende fra de forskellige udbydere og GLASVAEG ligger i den høje ende hvad kvalitet og design angår.

Købekraften på kvalitets new yorker vægge er stor. Kunder i markedet efterspørger god kvalitet og har ikke noget i mod at betale for det.

Udviklingen er den samme i nabolandene.

Svagheder/udfordringer

Største svaghed har været at GLASVAEG ikke selv har haft egen produktion og montering.

Indtjeningen ville have været markant højere hvis det hele lå inhouse.

Der er imidlertid idag etableret en god og velfungerende samarbejdsaftale med produktions virksomhed der står for produktion og montering af løsningerne.

Stærke sider

Et gennemtænkt brand på tværs af alle medier fra Instagram til Facebook og hjemmeside.

Top placering på alle relevante søgeord organisk på Google, som resulterer i en masse gratis trafik hver eneste måned og sikrer omsætning uden, at benytte annoncekroner.

Stor professionelt billedemateriale samt spændende indhold på hjemmeside, som kunderne finder yderst interessant og informativt.

Markedet for New Yorker vægge, vinrum og trapper er i vækst og udvidelses mulighederne er mange både indenfor sortiment samt geografi.

Strategi

Strategien har været at skabe et top brand indenfor New Yorker vægge, trapper og vin rum.
Fokus har været på design og kvalitet samt at skabe løsninger der møder kundernes krav og ønsker samt afspejler tidens trend og tendenser

GLASVAEG ligger mest attraktivt på markedet i forhold til placeringer på Google overordnet set.

Kunden har altid været i højsædet og det har været en prioritet med hurtige svartider, god rådgivning, professionelle billeder og videoer samt klar og tydelig kommunikation. Alle kunder modtager design tegninger af løsningerne før bestilling for at sikre fuldt tilfredshed.

Vision

Visionen er at:

- Udvide til at dække hele Danmark samt
- Udvide sortimentet til også at dække facadeløsninger, interiør til vinrum etc.
- Større fokus på B2B kunder frem for privatkunder
- Etablering af B2B relationer der sikrer repeat buying

Den langsigtede vision er at etablere sig i Sverige, Norge og Tyskland med henblik på endnu bedre udnyttelse af ressourcer og viden

GLASVAEG har potentiale til at blive en af de førende indenfor New Yorker løsninger i Norden, med de rigtige resurser på hånden.

Ideel køber

Den ideelle køber til GLASVAEG kan kan have flere profiler.

Én der har styr på markedsføring og online delen af forretningen. GLASVAEG kan styres ved at beregne tilbud online og sende til kunder. Den nuværende produktionsvirksomhed kan stå for at producere og montere løsningerne. De kan også klare 3D tegninger og opmåling, hvis dette ikke er noget man ønsker at foretage selv.

En produktionsvirksomhed der hurtigt ønsker at etablere sig i dette spændende og vækstende marked og som har mulighed for selv at producere/montere New Yorker vægge, vinrum, glasværn og trapper på egen hånd. Der er mulighed for at løfte avancen til et helt andet niveau, hvis produktionen varetages inhouse.

Opstartshjælp

GLASVAEG tilbyder i en nærmere aftalt periode, den nye ejer en grundig professionel overdragelse, og vil også være til rådighed Per telefon eller mail.

Køber tilbydes oplæring i alt fra produkterne, design, opmåling, 3D tegning, tilbudsskrivning, til regnskab, bestillingsproces, CRM systemer, online drev med materiale, etc.

Denne oplæring er en del af købesummen.

Sælger tilbyder finansering

Sælger har ikke valgt at oplyse vilkår for finansering, dette aftales ved nærmere henvendelse.

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
3914

Sælger kontaktet:
9

Følger annoncen:
4

Annonce id-nummer:
34679

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
08-02-2022
Udbudspris 1.600.000 DKK