Hvordan prissætter man sin virksomhed?

Værdiansættelse af en virksomhed er ikke nogen let affære. Ingen virksomheder er ens og derfor kan det være utroligt svært at gennemskue en model for fastsættelse af salgspriser på tværs af virksomheder.

En værdiansættelse vil derfor altid være en blanding af personlig erfaring fra den vurderende part, samt en generelt udregning baseret på matematiske modeller.

For at kaste lidt lys over processerne i sådan en værdiansættelse har vi inviteret Jacob Fisker i studiet som har mange års erfaring med værdiansættelse og salg af virksomheder. Jacob forklarer i denne podcast episode, hvilke faktorer der spiller ind, når en virksomhed skal værdiansættes og hvad der kan gøre udslag i den ene eller anden retning når det kommer til den endelige salgspris.

Hør episoden og få svar på:

  • Hvad der ikke har nogen indflydelse på virksomhedens værdi
  • Hvad der har den største indflydelse
  • Hvorfor det er vigtigt at have flere købere i spil
  • Hvilke udregningsmodeller der bruges til prissætningen
  • Hvor hurtigt værdien af virksomheden kan øges
  • Hvilken rolle køberen spiller på prisen

Og meget mere!

Podcasten er lavet af atturde.dk find hele serien om køb og salg af virksomheder her: Atturde podcast

Artikler som også interessere dig

Frederik på 20: “Hvis du ville beholde virksomheden... Niels Ryding Olsson 2019-07-11
Opbevaring af regnskabsmateriale og bogføring af aktiver Niels Ryding Olsson 2019-07-10
Hvad er konkurs auktioner? Niels Ryding Olsson 2019-06-13
Inventar – En komplet guide Niels Ryding Olsson 2019-06-13
Restlager vareparti – Her finder du hvad du leder e... Niels Ryding Olsson 2019-06-05