Unik og skalerbar Design virksomhed med agentnetværk i Europa

Omsætning de seneste 12 mdr. 2,5 mil - Nomineret til design award

  • Oprettet den:11-09-2018
  • Annonce set:218
  • Følgere:3
  • Kontaktet:2
Udbudspris 1.000.000 DKK Salær ved køb: 33.500 DKK + moms
Tilføj til favoritter

Del annoncen

Regnskab - Fra seneste regnskab

  • Omsætning: 2.532.989 DKK
  • Ebitda: 200.921 DKK
  • Resultat før skat: 444.004 DKK
  • Balancesum: 800.858 DKK

Afkast og Overskud

  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Beskrivelse

Design virksomhed med unik kollektion af lounge møbler og interiør, som sælges via et solidt agentnetværk i det meste af Europa til forhandlere og projekter (B2B).

Virksomheden kan nemt skaleres og vækste markant med ressourcer og rette profiler indenfor marketing og salgsstrategi samt SEO optimering til den medhørende webshop.

Produkterne er af høj kvalitet med et enkelt skandinavisk udtryk, som ligger i den lidt dyre ende på markedet. Der er desuden vundet en design award for et af produkterne.

Produktet

Founderen bag firmaet har selv designet møblerne, som udgør en kollektion af forskellige modeller der passer til lounge miljøet. "Lounge Seating for in and out".

Det unikke ved møblerne er, at de kan tåle at stå ude året rundt både i regn, sne og sol uden at falme eller rådne.
Derudover har modellerne et unikt og enkelt formsprog, som henvender sig til alle aldersgrupper.

Sidde komforten er i top og der er brugt gedigne materialer i alle designs. Virksomheden har et solidt og godt samarbejde med leverandører og producenter, som er med til at nå deadlines.

Der sjældent reklamationer og derfor har brandet også et godt ry blandt forhandlere og arkitekter.

Markedsføringskanaler

Virksomheden markedsfører sig selv på Facebook (2629 følgere), Instagram (3600 følgere) og Pinterest.

Derudover har virksomheden en webshop, som pt. kun er sat op til DK, men kan hurtigt sættes op til andre lande også.

Der sendes nyhedsbreve ud månedligt via Mailchimp til private, forhandlere, arkitekter og presse, som i alt udgør 1600 modtagere.

Salgs strategien har været at fokusere på B2B dvs. forhandlere og projekter -hvorfor vi har udstillet på designmesser for professionelle i bl.a Paris og Stockholm.

Økonomiske nøgletal

Nøgletal baseret på år til dato omsætning:
Dækningsbedrag: 43%
Overskudsgrad: 21%
Afkastningsgrad: 56%

Omkostninger

Faste omkostninger:
-husleje til et samlet kontor/showroom/lager
-forsikringer
-internet/telefon
Variable omkostninger:
-produktion/indkøb af produkter
-fragt omkostninger
-agentprovision
-messeudgifter

Aktiver

Virksomheden lejer en hal i Ballerup, som består af showroom, kontor samt et lagerområde, hvor vi selv står for pakning af ordre.

Vi lejer nogle af lagerets kvadratmeter ud til en anden virksomhed pt.

Vi har investeret i en kasse bil, som bruges til levering på Sjælland samt når vi kører på messer i Paris og Stockholm.

Virksomhedens historie

Formålet med designet var at fremme livskvalitet og styrke relationen imellem mennesker og på den måde udfordre, hvordan mennesker interagerer og tilbringer tid sammen i en uformel ramme med fokus på at skabe loungestemning - udenfor! Sagt med andre ord: Jeg ville skabe multifunktionelle møbler som indbød til afslapning og uformel samvær og som kunne tåle at stå ude alt slags vejr, så man slap for at slæbe tæpper og hynder ind hver gang der kom en byge.

Det var vigtigt for mig at møblerne var indbydende og komfortable og samtidig have et enkelt udtryk.

Derover var det vigtigt at møblerne rent faktisk kunne holde til at stå ude året rundt.

Jeg kommer fra modebranchen og har designet alt lige fra silkekjoler til tasker, men det var i samarbejde med min mand (som på daværende tidspunkt var sejlmager) at jeg skabte den kollektion af møbler, som idag er dem der bærer virksomhedens profil og indtægt. "Lounge seating for in and out" Slowliving -made easy.

Min mand og jeg drev selv start-up virksomheden indtil sept. 2015, hvorefter vi gik i kompagniskab med et par og virksomheden blev til et ApS.
Vi ønsker nu at sælge hele virksomheden, da vi ikke længere selv har ressourcerne og kompetencerne til hurtigere vækst.

Markedet

Virksomheden har fokuseret på salg til B2B altså forhandlere og til projekter via et agentnetværk i Europa.

Vi eksportere ca 78% af vores omsætning til primært Tyskland, Sverige, Frankrig, Belgien og Østrig.

Vores største konkurrenter er internationalt er Fatboy, i Danmark er det Sack-it.

Men vi synes selv vi har et meget federe produkt og vi kan se en efterspørgsel på lounge møbler til uderummet.

Vi har også selv en webshop, men har ikke investeret i SEO og vi sælger kun i DK pt.

Svagheder/udfordringer

Vores største udfordring har været, at vi ikke har haft de rette ressourcer samt likviditet til at Investerer i salgs og marketings aktiviteter såvel online som i fysiske aktiviteter bl.a. messer.

Online handlen bliver større og større og de fysiske butikker har det svært. Man bør overveje om man vil ændre salgsstrategi og fokusere på onlinehandel fra egen shop, og dermed få en større avance.

Stærke sider

Kvalitet og Custom design, vores produkter er af virkelig god kvalitet og når vi siger at det er udemøbler, så kan de virkelig stå ude i alt slags vejr uden af rådne og falme. Det kan hverken Fatboy eller Sack-it.

Derudover har vi et meget bredere sortiment og vi bliver altid rost for vores visuelle udtryk, som er enkelt og skandinavisk.

Vi har vundet en design award for et af vores produkter og er også nomineret igen.

Vi får også ros for at vi producerer vores produkter i Europa og ikke i Kina. Vi laver desuden custom design til f.eks projekter og det er der heller ikke nogen af vores konkurrenter som gør.

Vision

Indenfor de kommende 5-10 år at blive den ledende design virksomhed indenfor "LOUNGE SEATING"

Opstartshjælp

I virksomheden pt. er der en som står for korrespondance med agenter, indkøb/ordre håndtering samt fragt. Derudover er der designer og co-founder som idag står for marketing/So-Me, råvarerindkøb til produktion, design og visuel identitet, budgetter og regnskab. Vi hjælper gerne ny ejer i opstartsfasen efter aftale.

Ekstra informationer

  • Annonce id-nummer:30412
  • Forretningen opererer i: Storkøbenhavn
  • Har facebook side:Nej
  • Har instagram profil:Nej
  • Har nyhedsbrev:Nej
  • Har dropshipping:Nej
  • Værdi af ejendomme:Ejendom er ikke inkluderet
  • Værdi af varelager:400.000 DKK
  • Værdi af inventar:Inventar er ikke inkluderet
  • Årsag til salg:Fokus på andre forretninger
  • Omsætning:1 - 5 million
  • Overskud før skat:590.125 DKK