Nyt designbrand i ekstrem vækst! Kundehenvendelser for ca. DKK 1.750.000,00 på blot 5 mdr = 0,- i markedsføring! 100% organisk!

New Yorker vægge, sildebensborde mv.

  • Oprettet den:03-07-2018
  • Annonce set:1426
  • Følgere:15
  • Kontaktet:11
Udbudspris 600.000 DKK Salær ved køb: 21.500 DKK + moms
Tilføj til favoritter

Del annoncen

Beskrivelse

VIRKSOMHEDEN ER NETOP NEDSAT MED DKK 375.000,00 I ØNSKET OM EN HURTIG HANDEL !!

----------------------------------------

Kundehenvendelser de sidste 5 mdr = ca. DKK 1.750.000,00
Kundehenvendelser de sidste 7 uger (25/7 - 11/9) = ca. DKK 856.000,00
Kundehenvendelser de sidste 10 dage (30/8 - 10/9) = ca. DKK 231.000,00

Ovenstående kundehenvendelser er kommet 100% organisk (primært fra Google) uden at bruge én krone på markedsføring! Der er aldrig laver Google Adwords, SEO osv, så disse tal kan nemt gøres endnu bedre.

Det er kvalitetshenvendelser, forstået på den måde, at alle kunder henvender sig via vores hjemmeside, hvor de allerede har set vores priser, så de har mere eller mindre besluttet sig for at købe.

Beregnet ud fra de sidste 7 ugers kundehenvendelser (856.000,-), så har man her en helt unik mulighed for at få en potentiel årlig omsætning på 6 mio. fremadrettet - ganske gratis - uden annoncering osv. Dog må det forventes, at efterspørgslen tager til i takt med, at produkterne kommer ud i stuerne, butikkerne, kontorerne osv.

Køber kan altså her overtage en virksomhed med en rigtig fin omsætning fra dag 1. Ydermere kan køber drage nytte af de seneste kundehenvendelser op til overtagelsesdagen, da alle henvendelser vil medfølge på mail.

Perfekt køb for en eksisterende produktionsvirksomhed, som ønsker at udvide sortimentet eller hvis man blot ønsker at springe ud som selvstændig og kunne leve godt af det fra dag 1.

Virksomheden er 100% flytbar og vil kunne drives videre fra Sjælland i morgen, hvis det er det man ønsker. Der kræves ikke ret meget værktøj for at kunne håndtere hele produktionen. Man kan være kørende for 10-15.000,- hvis man starter på helt bar bund.

Produktet

Virksomheden producerer og sælger de populære New Yorker vægge (rumadskillelse, brusevægge, døre, værn mm) på specialmål efter kundens ønsker. Vi skiller os ud ved bl.a. at producere vores brusevægge i rustfrit stål, hvilket er et super godt salgsargument overfor kunderne og gør, at de vælger os fremfor konkurrenterne. Ligeledes bygger vi vores løsninger op omkring kundens hjem, så de får præcis det de ønsker.

Derudover producerer og sælger virksomheden også håndlavede sildebensborde i eg, som utrolig populære og tidløse. Alle har plankeborde i dag og vi oplever, at folk i stigende grad vil bryde strømmen og skille sig ud med et mere specielt bord i lækre materialer.

Vi har udviklet vores eget stel-system under bordene, så der er minimal arbejde i at producere et bord.

Markedsføringskanaler

Virksomheden drives via en hjemmeside/webshop, samt sociale profiler på hhv Facebook og Instagram.

Ejer er grafisk designer og har brugt ca. 350-400 timer på hjemmesiden, som fremstår super professionelt. Det er helt sikkert dette grafiske og professionelle udtryk, som har ført til den uhørte store omsætning fra den dag virksomheden gik i luften. Alt grafisk er tegnet i 3D, hvilket får produkterne til at fremstå super skarpe. Ligeledes er hjemmesiden utrolig overskuelig og beskriver produkter og priser på en enkel måde.

Ejer lancerede virksomheden med en Facebook konkurrence som blev en ekstrem succes - selvom den startede da Facebook siden havde 0 følgere! Der blev udlovet et valgfrit bord til 10.000,- (2.500,- i produktionspris). Konkurrencen kørte i en god uges tid og fik intet mindre end 10.000 kommentarer og nåede ud til 240.000 personer. Den kastede ligeledes 7.300 nye følgere af sig, som med garanti synes om produkterne. Disse godt 7.000 følgere er gode til at interagere på nye opslag, så der er langt fra tale om ubrugelige følgere.

Det er ejers opfattelse, at de fleste købere kommer fra Google, da det er hvad han hører fra kunderne. Hjemmesiden er endda ikke SEO optimeret overhovedet, ligesom der heller ikke er kørt noget som helst AdWords eller lign.

Der er 213 nyhedsbrevmodtagere. Indsamling af disse er ikke blevet prioriteret endnu pga travlhed i produktionen.

Der blev slået 3-4 billeder op på Facebook og Instagram den første uges tid og ellers intet de næste par mdr. Alligevel væltede det ind med ordre, hvilket bakker op omkring, at mange af kunderne kommer passivt via Google.

Der er, trods den høje omsætning, ikke brugt tid eller penge på markedsføring i aviser, andre medier eller lign.

Økonomiske nøgletal

Da virksomheden blot er 4 mdr gammel, foreligger der ikke nogle regnskaber endnu.

Trods det, at vi ligger 20-30% under konkurrenternes priser, så har vi ganske fine dækningsgrader...

New Yorker løsninger = ca. 65% dækningsgrad

Sildebensborde = ca. 47% dækningsgrad

Ovenstående tal er baseret på egenproduktion. Ønkser man at ansætte folk i produktionen eller tilknytte en underleverandør, så vil disse dækningsgrader naturligvis falde, men mindre man hæver priserne lidt, hvilket man sagtens kan.

Omkostninger

Virksomheden har nogle rigtig gode leverandøraftaler på både træ og stål. Begge leverer fra dag til dag.

Man vil i virksomheden kunne trække en god løn ud allerede fra dag 1...

Aktiver

Produktionen foregår i dag i et kombineret værksted / kontor / showroom i Fredericia til 6.000,- / md. Lejemålet kan overtages fra dag til dag hvis ønsket. Dog kan produktionen foregår i et mindre lokale på 50-70m2, hvis man ønsker at producere fra privaten eller finde et billigere alternativ.

Virksomheden er flytbar, så er du fx fra Kbh, så kan du i princippet starte op fra morgen, uden kunderne vil vide det.

Der er i dag leaset en 2018 Mercedes Vito 116 CDI med alt i udstyr til 4.300,- / md. Bilen kan overtages hvis ønsket.

Der er værktøj, som kan håndtere hele produktionen, hvis man ønsker at købe det med. Der i blandt div. Festool maskiner, TIG svejser, båndsav, søjleboremaskine osv.

Der er pt et varelager (træ til bordplader, stålben, stel-system osv) på ca. 70.000,- (hurtigt estimeret)

Virksomhedens historie

Nuværende ejer solgte for godt et år siden en designvirksomheden, hvor han producerede og solgte minimalistisk boliginteriør. Virksomheden byggede han på blot 7 mdr fra bunden og op til en sund forretning med ca. 30 forhandlere i ind- og udland. Siden hen har han kastet sig ud i andre projekter bl.a en techvirksomhed.

Savnet til 3D tegning, design, materialer og produktion blev imidlertid for stor, hvorfor han besluttede sig for at starte en lille "hyggevirksomhed" - det blev så til denne virksomhed, som nu tilbydes til salg. Planen med denne "hyggevirksomhed" var, at nuværende ejer kunne gå og hygge lidt på værkstedet og lave et par spiseborde eller en brusevæg 1-2 dage om ugen ved siden af sin eksisterende virksomhed.

Ejer brugte 5-600 timers forberedelse på hjemmeside, produktudvikling, 3D tegning, prissætning osv og var nu klar til at gå i luften. Forventningerne var meget små og tanken var, at der skulle arbejdes for kundebestillingerne med div. betalt annoncering på primært Facebook, hvor målgruppen befinder sig. Det skulle dog vise sig, at bliver helt anderledes...

I løbet af de første 2-3 uger, var der allerede ordrer i bogen for 100.000,- og virksomheden blev tvunget til at gå fra de tiltænkte 1-2 "hyggedage" på værkstedet til godt og vel fuldtid, for at kunne følge med bestillingerne! Ejer var / er uforstående overfor den kæmpe interesse for produkterne, da han ikke har gjort nogle markedsføringstiltag overhovedet, udover en enkelt Facebook konkurrence. Siden hen har han bevidst droppet alt markedsføring i håb om, at kunne følge med i bestillingerne, men det er svært, da der jævnligt kommer nye ordre og forespørgsler.

Ingen tvivl om, at produkterne rammer "hovedet på sømmet" og fanger målgruppens interesse. Sælger har en god næse for hvad der sælger og hvordan produkterne skal præsenteres visuelt, så de nærmest sælger sig selv. Præcis det samme gjorde sig gældende med hans tidligere virksomhed, som også hurtigt blev et anerkendt interiørbrand i Danmark og Norden.

Det er sælgers opfattelse, at virksomhedens nordiskklingende navn / brand allerede er velkendt hos mange boligbloggere og blandt målgruppen generelt.

I dag, blot 4 mdr efter lancering, føler sælger, at han er blevet "ramt af egen succes" i og med, at der kommer for mange ordre til han kan følge med. Ligesom han stort set hver dag giver tilbud til kunder som henvender sig ang. produkterne. Han går hver dag og overvejer situationen og om han skal ansætte sig ud af travlheden, tilknytte en underleverandør eller en tredje mulighed, at sælge virksomheden - mulighederne er mange!

Markedet

Markedet er ekstremt stort. Specielt efter medier som Instagram er kommet til, er indretning boomet. Folk er villige til at bruge store penge på kvalitet, som de kan signalere til omverdenen, venner og bekendte.

Vores New Yorker løsninger passer ind i stort set alle hjem, da de kan ændre karakter alt efter hvilken overflade vi giver dem. De kan stå helt rå og ubehandlede eller de kan stå stilsikre og skarpe med pulverlakerede overflader. Det gør, at de passer ind overalt; i det minimalistiske hjem, i den rå New Yorker lejlighed, som rumdelere i et åbent kontormiljø eller noget helt fjerde.

Det samme gør sig gældende for vores sildebensborde, som også passer ind i privat hjem, kontorer, restauranter osv. Her laver vi også oliebehandling efter kundens ønske og bordene ændrer fuldstændig karakter alt efter om de hvidolieres, naturolieres, mørkolieres eller sortolieres/sortbejdses.

Der er flere virksomheder, som sælger New Yorker løsninger. Der er dog en 3-4 anerkendte. Her har vi vundet mange kunder på servicen og prisen - og ikke mindst kvaliteten. Størstedelen af vores kunder kommer fra København. Det er sælgers opfattelse, at det er pga at københavnerne er mere købestærke, når vi snakker løsninger / produkter til en 10-20.000,- i snit. De har også en mere naturlig interesse for kvalitetsmaterialer og design generelt.

Der er ligeledes flere aktører på sildebensbordscenen. Her ligger vi i top på kvaliteten, men faktisk i den lave ende på prisen ifht konkurrenterne. Der er fin plades til man kan hæve prisen.

New Yorker stilen og sildebensborde er kun lige begyndt, så her er uanede muligheder for at udvikle forretningen.

Virksomheden er, uopfordret, blevet kontaktet af DK's suverænt største byggefirma, HusCompagniet, omkring mulighederne for et samarbejde, ligesom vi i den forbindelse har et stående tilbud ude på ca. 85.000,- til en af deres kunder. De oplever i stigende grad efterspørgsler fra kunderne på New Yorker løsninger i deres nybyg. At en kæmpe spiller som HusCompagniet henvender sig uopfordret kan alt andet end lige være et kæmpe skulderklap, samt en gylden mulighed fremadrettet.

Svagheder/udfordringer

Den største udfordring for virksomheden lige pt er helt sikkert, at den ikke kan følge med efterspørgslen og kundebestillingerne! Det er virksomhedens ejer, som selv står for hele produktionen. Virksomheden er som tidligere nævnt "ramt af egen succes", da de mange kundeordrer er kommet fuldstændig bag på ejeren, da han har været vandt til, at man har kunnet "justere" ordrer tilstrømningen ved at skrue op og ned for markedsføringen. I dette tilfælde markedsfører han sig bevidst ikke og alligevel kommer der jævnligt ordre. Der er dog også tale om en pukkel lige her og nu. Når denne pukkel er redet lidt af, så kunne man overveje, at hæve priserne en smule og så ville én mand nok (måske) kunne følge med. Så fremt, at man kører det som nu uden markedsføring.

Igen, det afhænger af hvad man vil med virksomheden. Er køber en eksisterende produktionsvirksomhed (oplagt), så er det jo bare at give gas og takke ja til alt det der kommer. En sådan køber ville jo kunne overtage virksomheden fra dag til dag, da de har hele produktionsapperatet kørt i stilling i forvejen. Vil man ikke køre spisebordsdelen, så kunne man jo sælge denne fra eller finde en underleverandør til selve bordpladerne og så tage sig af stål (stel og ben).

Potentielle trusler er jo, hvis New Yorker vægge og sildebensborde pludselig går af mode, men det er der intet der tyder på. Det er først lige kommet og det bliver ikke de næste årtier. Mange New Yorker løsninger er tænkt ind i nybyggerierne i dag og de vil bestå. Sildebensmønsteret er tidløst og det ser man mere og mere i dag, så vel som for 100år siden.

Der er rigelig plads til flere spillere på det her marked og med den ekstreme udvikling virksomheden har oplevet på blot 4 mdr, så er der ikke noget at være nervøs for...

Stærke sider

Virksomheden er virkelig god til at præsentere sig selv visuelt, så produkterne nærmest sælger sig selv. Kunden får med det samme en opfattelse af professionalisme, når de besøger hjemmesiden. Ser de 3-4 forskellige virksomheder som sælger fx New Yorker løsninger, så er der ingen tvivl om hvem de vælger, når de har besøgt vores hjemmeside.

Vores visuelle udtryk gør sig virkelig godt på de sociale medier så som konkurrencer. Sælger tør slet ikke tænke på hvor mange deltagere der vil komme i en ny Facebook konkurrence, når nu den vil bliver startet med godt 7.000 eksisterende følgere, mod nul ved sidste konkurrence, som nåede ud til 240.000 personer og fik over 10.000 kommentarer og blev delt 500 gange. Sælger tør dog ikke starte en ny, før man er helt med med kundebestillingerne.

Vi laver vores brusevægge i rustfrit stål. Her bruger de fleste andre forhandlere at bruge alm. smedejern og så give det to lag maling. Det er bare ikke en holdbar løsning, hvis man ikke ønsker rustpletter på sine fine klinker. Det er ligeledes verdens bedste salgsargument, for det er noget kunderne spørger ind til, da de godt ved, at jern og vand er en dårlig kombi. Vi får super vilde priser på rustfri stål, så for os er der så lille en forskel kostpris mæssigt, at det aldrig ville kunne svare sig, at bruge alm. smedejern og løbe risikoen for reklamation. Som det er nu, så tjener vi fx 5.000,- ex. moms på en brusevæg, som tager 2-3 timer at lave.

Vi laver, som en af de eneste i landet, vores sildebensborde med udtræksystem. Det laves "usynligt" så tillægspladerne ligges ned i det eksisterende sildebensmønster, så man ikke kan se tillægspladerne, når de er monteret. Vi har ikke engang vist det endnu på vores sociale profiler eller på hjemmesiden og det kan kun blive et kæmpe hit, når det sker, da kunderne er super vilde med det, når vi viser eller fortæller dem det.

Vores navn / brand er rigtig stærkt og oser af nordisk kvalitet og design. Det er ikke begrænset af noget produktrelateret, men kan udvides med alt det skulle være.

Vores priser ligger som sagt 20-30% under mange af konkurrenternes, så der er rig mulighed for at hæve priserne yderligere og stadig være konkurrencedygtig. Det var oplagt, hvis man som køber ønsker at få produceret hos underleverandører og koncentrere sig om salg og forhandlernetværk eller lign. Eller hvis man ønsker at ansætte en produktionsmedarbejder til at stå for værkstedet.

På sigt, kan man udvide sortimentet med nye produktkategorier; trapper, altaner, andet stål til boligen. Så kunne man være totalleverandør af hele koncepter.

Strategi

Da virksomheden er helt ny og den var tiltænkt som en "hyggevirksomhed" sideløbende med en anden virksomhed og at den nu er vokset sig til en seriøs og sund forretning på rekordtid, så har sælger slet ikke haft tid til at tænke strategi. Tiden er gået med produktion og med at prøve at komme "up to date" med ordrerne.

Strategien afhænger helt og aldeles af hvordan virksomhedens fremtidige situation ser ud...

Vælger man at drive den videre ene mand, så er det bare at gøre som nu, uden markedsføring og så kan man hive en fin løn ud hver måned (potentielt 70.000+ med den omsætning der har været pt). Dog vil omsætningen nok uundgåeligt stige efterhånden som produkterne kommer ud i hjemmene og folk ser dem, omtale osv.

Man kan også vælge ene mand, at ansætte en mand til at producere eller at få det hele lavet hos en underleverandør, mens man selv koncentrerer sig om salg.

Hvis køber er en eksisterende produktionsvirksomhed - hvilket var super oplagt - så er det jo bare at lade virksomheden / produkterne gå ind i den daglige drift med salg, produktion osv og så bare give den gas. Alletiders mulighed for at vækste en eksisterende virksomhed.

Vision

Nuværende ejer er opsat på salg, da han ikke har mod på at skulle til at drive så stor en forretning, som det har vist sig at være. Det var som tidligere nævnt blot en tanke om, at skulle producere 1-2 dage om ugen og sælge lidt hist og pist - og ikke udsigten til at skulle drive en stor seriøs produktionsvirksomhed.

Det er sælgers ønske, at virksomheden lever videre og overvære hvor den kan drives hen, da han aldrig har oplevet så stort interesse eller omsætning på så kort tid, uden aktivt at gøre noget for det.

Der er super attraktive udsigter for virksomheden, uanset hvordan den fremtidige model måtte blive.

Ideel køber

Den er flere modeller for en fremtidig køber...

1.
En eksisterende produktionsvirksomhed, som ønsker at udvide sortimentet eller indtage et nyt marked. Virkomheden ville her kunne drives videre fra dag til dag og kunderne ville ikke opdage, at virksomheden var blevet solgt. Da der ingen penge er brugt på markedsføring og kun yderst sparsomt brug af sociale medier, så vil det være "passiv" omsætning man får. Alle muligheder for at vækste en eksisterende forretning. Købsprisen vil også være tjent hjem hurtigt med den nuværende omsætning.

2.
Én eller flere købere med salgs- / markedsføringsmæssig baggrund, som ønsker at bygge et solidt brand op fra bunden, hvor de kan præge hvilken retning virksomheden skal gå. De kan vælge at ansætte en til at stå for produktionen InHouse eller de kan vælge at finde en underleverandør.

3.
En håndværker, som ønsker at blive selvstændig og kunne trække en god løn ud fra dag 1. Virksomheden kan i princippet drives fra en stor garage, hvis man selv vil producere.

Nuværende ejer er ikke selv håndværksmæssig uddannet, men har hænderne rigtigt skruet på og alle produkterne kan ret enkelt laves af en person med flair for håndværk.

Det vurderes af nuværende ejer, at man, når der lige kommer ro på, ville kunne drive virksomheden med en 40 timers arbejdsuge, alt efter hvor effektiv man er.

Salgsprisen afhænger af hvordan en evt. handel strikkes sammen...

Opstartshjælp

Sælger yder den fornødne hjælp i forbindelse med overtagelsen af virksomheden...

Sælger er ikke interesseret i, at blive i virksomheden efter salg, men vil gerne oplære personer i produktionen om nødvendigt.

Sælger står til rådighed pr. telefon og mail fremadrettet. Dette gælder både på det produktionsmæssige- samt strategiske plan.

Sælger kan også være behjælpelig på den visuelle front, samt web indenfor rimelighedens grænser.

Perioder aftales ifbm salg.

Ekstra informationer

  • Annonce id-nummer:30170
  • Forretningen opererer i: Hele landet
  • Har facebook side:Nej
  • Har instagram profil:Nej
  • Har nyhedsbrev:Nej
  • Har dropshipping:Nej
  • Værdi af ejendomme:Ejendom er ikke inkluderet
  • Værdi af varelager:Varelager er ikke inkluderet
  • Værdi af inventar:Inventar er ikke inkluderet
  • Årsag til salg:Andet
  • Omsætning:1 - 5 million