Hele landet

Android og iOS app med kæmpe potentiale - ingen kodning påkrævet.

App med mere end 150 vej-boder, gårdsalg og plukselv.

  • Oprettet den:30-07-2018
  • Annonce set:122
  • Følgere:1
  • Kontaktet:1
Udbudspris 60.000 DKK Salær ved køb: 5.300 DKK + moms
Tilføj til favoritter

Del annoncen

Beskrivelse

Kort fortalt, så samler vi alle Danmarks vej-boder og plukselv steder. I takt med danskernes efterspørgsel på økologi og friske råvarer, så vi et hul i markedet. På ganske kort tid, har vi indsamlet mere end 150 boder, mere end 800 downloads og mere end 1200 sidevisninger om måneden (i gennemsnit). Jeg har lagt fundamentet - nu søger jeg en køber, som kan forløse det enorme potentiale.

App'en styres via. et software system, som alle og enhver kan håndtere (efter en kort intro af mig). Det betyder, at du ikke behøver, at have den mindste forstand på kodning.

Vi er blandt de største i Danmark, målt på antal boder. Derudover er vores app af større kvalitet end de øvrige konkurrenter. Vi har mange funktioner, såsom direkte mobilepay-link, navigation og personlige profiler. Ikke noget du ser hos nogle af konkurrenterne.

Grunden til den manglende omsætning skyldes en klar strategi. Strategien forklares senere, men kort fortalt, så er det med formålet om, at skabe bedre forhold mellem annoncører, bod-ejere, m.fl. og så dig, den kommende køber.

Produktet

Som nævnt tidligere, så er app'ens funktion, at guide danskerne til vej-boder og plukselv steder nær dem. Vi er altså bindeleddet mellem bod-ejerne og deres kunder. App'en består af tre primære funktioner:
- Direkte mobilepay link. Det betyder, at brugerne ikke behøver åbne mobilepay og taste nummeret. Hver bod (premium bod) har i stedet for et unikt Mobilepay link, som brugerne kan anvende - nemmere og mere enkelt.
- Navigation. Både via. et kort og en liste, har brugerne mulighed for, at finde de steder, som ligger dem nærmest. Denne funktion er den mest populære.
- Inspiration. Vi har en væg, hvor folk kan interagere med de andre brugere. Her har de muligheden for, at dele deres oplevelser, samt fortælle os (ejeren af app'en), hvor der er boder, som vi endnu ikke har.

Derudover har brugerne også mulighed for, at få en personlig profil i app'en.

Faktisk er det ikke alt. I den platform jeg anvender, har du mulighed for, at implementere yderligere funktioner, såsom notifikationer, rabatter og ikke mindst loyalitets programmer. Med andre ord, så har du uendeligt mange muligheder for, at forbedre og forme app'en, så den passer efter dine ideer.

Jeg ønsker at fremhæve de teknologiske kvaliteter app'en besidder, da de er grundlæggende for vores position. Portalen styres fra en software, der gør det simpelt for dig som ejer, at anvende og justere app'en. Det betyder, at selv om det er en app, så behøver du ikke have nogle færdigheder i kodning.

Markedsføringskanaler

Markedsføring:
Den primære markedsføring sker via. de sociale medier. Jeg tror på, at det er på disse platforme, man nemmest kommer i kontakt med sin primære målgruppe. Facebook, Instagram og AdWords er de portaler jeg har bedst erfaring med. Jeg har stor interaktion på mine opslag, taget antallet af mine følgere i betragtning. Med 450 følgere på Facebook, uden annoncering af selve siden, vidner om stor interesse. Når jeg markedsfører opslag og app'en har jeg stor succes med de sociale medier, især Instagram.

Hvad angår salgskanaler, så 'sælger' jeg primært app'en på de sociale medier (den er gratis, men du kan tage penge for den, hvis du har lyst).
Derudover nævnte jeg måden, hvorpå du kan tjene penge i app'en, i forrige afsnit om økonomi.

Økonomiske nøgletal

***Se eksempel på indtjening længere nede***

Som jeg kort forklarede i teaseren, så har jeg valgt en strategi, som på det seneste ikke har fokuseret på indtjening.
Her i foråret besluttede jeg mig i stedet for, at fokusere på app'en og skabe et produkt, med det formål, at sælge her i højsæsonen.

Eftersom der skal nye ejere til, har jeg valgt at holde alle muligheder åbne for den kommende ejer. Det betyder, at du frit kan bestemme både indtjeningsmuligheder, priser, mm. Jeg ønsker, at de nye ejere selv skaber et bånd til bodejerne og annoncørerne.
For at bevise, at bod-ejerne er villige til at betale, krævede jeg betaling fra juletræsboderne. Det resulterede i, at 75% af medlemmer var villige til, at betale for premium-medlemsskab.

Jeg har kridtet banen op for dig og endda klargjort to potentielle indtjeningsmuligheder:

1. Reklame
2. Premium medlem / medlem.

1. Reklame indebærer, at jeg har bevist, at app’en er interessant for andre virksomheder at reklamere i. Det ses allerede i både app og på sociale medier. Det var blot én enkelt reklame, for at bevise, at det er muligt.

2. Premium medlem / medlem (alt afhængigt af, hvad i foretrækker).
I app’en er der visse funktioner, som gør det fordelagtigt, at være medlem. Dette anses for værende den potentielt største indtægtskilde.

Jeg har indsamlet mere end 150 boder og pluk-selv steder. Og der findes MANGE flere i det danske land. Jeg estimere, at der findes over 500 små og store boder/pluk selv.

Med en medlemspris (eksempel, men realistisk) på 100 kr. vil en bodejer have tjent de penge ind i løbet af få timer. Af samme grund, vil ejerne formegentligt ikke se det som et stort problem, at bruge 100 kr. på en sådan investering.

Øjeblikketligt eksempel:
150 boder x 100 kr. = 15.000 kr. omsætning pr. måned.

Fremtidigt eksempel (lad os sige, at du får 500 boder, hvilket ikke er urealistisk)
500 boder x 100 kr. = 50.000 kr. omsætning pr. måned.

Tallene er udelukkende eksempler, omend realistiske eksempler.

Omkostninger

Der er visse omkostninger forbundet med styring af app.

- For det første koster det 99USD, at have en Apple developer konto, hvilket kræves, hvis du vil udbyde app'en i App Store (Jeg er villig til, at lade jer køre app'en på min konto, indtil den udløber, så i ikke skal tænke på denne omkostning i begyndelsen).
- Derudover koster det 3.500 kr. i året, at have app'en i det system jeg anvender. Det er netop det system der gør, at du let kan håndtere app'en, uden at kodning er nødvendigt på nogen måde. (Jeg er lige ledes villig til, at lade den kommende køber fortsætte med min konto, indtil den udløber).
- Sidst men ikke mindst, så koster det penge, at have en hjemmeside. Jeg har en side, som pt. ikke er aktiv, men som i kan få med i prisen. Det koster ca. 1000 kr. i året, at have en hjemmeside.

Omkostningerne i året bliver derfor 5.500 kr. (Men husk! I får lov til, at fortsætte på min konto, hvorfor i sparre halvdelen fra starten).

Aktiver

Eftersom der er tale om en app, så findes der ingen aktiver i virksomheden.

Virksomhedens historie

Selvom jeg i foråret satte mig for, at jeg ville sælge app'en i løbet af sommeren, så er det vemodigt. Jeg har brugt utallige timer og ressourcer på, at skabe et produkt, som brugerne elsker - og det lykkedes.

Der ligger både professionelle og personlige årsager bag stiftelsen.

Af professionelle årsager ønsker jeg, at fremhæve det øget fokus der er på økologi. Der er enorm stor efterspørgsel og hvad er mere økologisk, end varerne i vejboderne og plukselv stederne? Ikke meget.

Derudover, så regnede jeg lidt på indtjeningsmulighederne og fandt et enorm stort potentiale. Jeg ville aldrig starte et projekt, hvis ikke der var en mulighed for, at tjene penge - og det er der. Desværre har jeg hverken tiden eller pengene til (jeg er studerende og tjener kun SU), at fortsætte.

Det har på ingen måde været en 'walk in the park'. Jeg har brugt utallige timer, både online mht. hjemmeside og ikke mindst ´design af app. Lige så mange timer har jeg brugt på min cykel, for at finde vejboder til min app.

Rent personligt, så havde jeg tidligt en interesse for vej-boder og økologi. Som barn havde vi selv en vejbod og det var en fantastisk oplevelse. Det er nok her den basale interesse kommer fra.

Markedet

Der findes to konkurrerende hjemmesider og en eller to apps. Markedet er derfor utroligt snævert.
En anden god nyhed er, at konkurrenterne halter bagefter på den teknologiske platform. Jeg vil nødigt gentage mig selv, men vi har nogle teknologiske funktioner, som de øvrige konkurrenter ikke kan hamle op med.

Indtil videre, har alle udbydere nogenlunde det samme antal boder. Muligheden ligger derfor i, at få fat i de helt små. Hvis du køre en tur på 20 km., så vil du formegenligt støde på intet mindre end 5 boder, som ikke er i diverse app's. Kunsten er, at får fat på disse, så man kan gå fra de 150 boder og til de 300, 400 eller måske endda 600 boder.

Svagheder/udfordringer

Som nævnt tidligere, så differentiere vi os ikke synderligt på antallet af boder. Det er klart et område, hvor man kan forbedre sig. Lykkes det, kan jeg ikke se, hvordan konkkurenterne skulle have en chance.

Min svaghed har klart været, at jeg ikke har haft pengene til, at udbrede app'en mere. Det er med meget begrænset resourcer (Igen - jeg er på SU), at jeg har formået, at skabe disse resultater.

Stærke sider

Som jeg nævnte i beskrivelsen af produktet, så slår vi os på de funktionelle kvaliteter, som app'en besidder. MobilePay link, notifikationer, navigation, personlige profiler er blot nogle, af de funktioner vi tilbyder.

Derudover har vi skabt en platform, som har mange aktive brugere. Ét er, at skaffe downloads. Men det vigtigste er, at brugere rent faktisk bruger app'en - og det gør de. I har i øvrigt også mulighed for, i softwaren, at følge med i, hvor mange downloads der er, hvor mange aktive brugere, hvilke sider de anvender, osv. Det er ekstremt brugbart i forbindelse med annoncering.

Hvad angår muligheder, så er der ikke noget der tyder på, at interessen for økologi forsvinder. Der er derfor store muligheder for app'ens eksistens, eftersom interessen for økologi kun vokser.

Strategi

Min strategi har været soleklar fra starten.
Fra dag ét har jeg været fokuseret på, at skabe en platform, som brugerne elsker. Mit fokus har ikke været på, at tjene penge, men først og fremmest at skaffe både boder og brugere. Sidenhen, altså her i foråret, har strategien altså så været, at klargøre app'en til salg. Et salg til købere, som har større kapacitet og mere flair for salg. Nok har jeg samlet 150 boder, men der er endnu flere at finde.

Jeg har kridtet banen op - nu er det din tur til, at spille på den.

Hvad angår strategiske indtjeningsmuligheder, så beskrev jeg dem i afsnittet om økonomi.

Vision

Som virksomhed er visionen, at blive den største af sin slags i Danmark i indeværende år. Med lige så mange boder som konkurrenterne, men en bedre app og mange kunder, så er dette bestemt realistisk.

Over de næste par år, er målet at etablere sig i Sverige og Tyskland. Begge lande er meget aktive hvad angår vejbodssalg.

Personligt er visionen, at sælge til en køber, som ser fremtidsmuligheder i app'en. Selvom jeg fra starten af foråret har været fokuseret på at sælge, så har jeg stadigvæk brugt over et års hård og intens arbejde. Derfor ønsker jeg naturligvis, at finde den rette køber. En som ser potentialet og som ønsker at gøre app'en til en succes.

Ideel køber

Jeg sælger fordi, at jeg ønsker at prøve noget nyt. Jeg har ikke travlt, hvorfor jeg ikke blot søger det lette salg. Det må gerne gå hurtigt, men jeg sælger ikke for hver en pris. Det er vigtigt for mig, at vedkommet som overtager app’en har visioner og ikke mindst vilje!

Leder du efter et projekt, til røverkøb og et ekstremt stort potentiale, så send en besked. Jeg glæder mig til, at høre fra dig.

Husk på, at du ikke behøver den mindste viden inden for kodning. App'en fungere i en software, som gør det let for dig, både at justere og håndtere app'en, samt følge med i diverse statistikker (antal downloads, aktive brugere, mm).

Opstartshjælp

Som nævnt tidligere, så er jeg villig til, at lade jer fortsætte på min regning, indtil betalingen stopper (Det gør de engang i Januar el. Februar).
Det betyder, at jeg sparre jer for 5.500 i opstarten.

Derudover, så vil jeg naturligvis være til rådighed i opstarten. Det gælder både hvad angår app'en, de sociale medier, osv. Jeg vil naturligvis sætte jer ind i systemerne og siger ikke farvel, før i føler jer helt trygge.

Ekstra informationer

  • Annonce id-nummer:30241
  • Forretningen opererer i:Ikke oplyst
  • Branche:Software
  • Værdi af ejendomme:Ejendom er ikke inkluderet
  • Værdi af varelager:Varelager er ikke inkluderet
  • Værdi af inventar:Inventar er ikke inkluderet
  • Årsag til salg:Fokus på andre forretninger
  • Omsætning:0 - 1/2 million
  • Overskud før skat:0 DKK