Denne annonce er inaktiv.

Grunden til dette vil ofte være, at den ikke er blevet godkendt af en Saxis-medarbejder endnu.
Dette sker typisk indenfor 24 timer.

Få besked hvis annoncen bliver aktiv igen

Sjoot.dk - Webshop med eget unikt Golf udstyrsbrand - Omsætning 140.000 kr.

Høj kvalitetsprodukter testet af golfspillere. - Stort potentiale via eget brand med registrerede IP-rettigheder i mange lande.

Omsætning 0 - 1/2 million
Flytbarhed Flytbar
Ansatte Under 5
Grundlagt 2013

Virksomheden driver webshoppen sjoot.dk hvor der forhandles egenudviklede forbrugsprodukter til alle golfere; handsker, golfbolde (og logotryk herpå), tees, caps, sox, undertøj oma.

Produkterne er testet af såvel amatør-golfere som professionelle og boldene er godkendt af R&A + USGA til int. turneringsbrug.

Varerne produceres i Asien hos de bedste leverandører og sælges direkte til slutbruger via SJOOT.DK samt på 2 årlige kontantsalgsmesser: Golfmessen i Herning i Februar samt Europa Tour-turneringen "Made in Denmark", hvor vi har eksklusiv adgang.

Produkterne er TOP KVALITET, men vi går udenom importører, grossister og forhandlere og slår DERFOR ALLE på prisen.

SJOOT er et registreret brand i Danmark, et beskyttet varemærke i hele Europa samt i Hong Kong og i Kina.

Foruden sjoot.dk ejer vi domænerne sjoot.cn,(Kina) sjoot.se (Sverige) samt sjoot.de (Tyskland). Konceptet er derfor helt åbent for nye produkter, markeder og ideer - for rettighederne er allerede beskyttet - almost worldwide, de næste mange år.

Webshop system Woocommerce

Økonomiske nøgletal

SJOOT sælger direkte fra fabrik til slutbruger. Derfor kan vi operere med over 65 % i DG. (se off. regnskab). Og arbejder du effektivt både i DK (150.000 golfere) og udvider til Sverige (500.000 golfere) og Tyskland (600.000 golfere), så kan du nå en bruttoindtjening på næsten 700.000 ved en omsætning på bare 1 mio.! Tænk om du nåede 5 mio. i omsætning....!!!

Vi har som ejere, anvendt mange penge på rejser, til leverandøer og for at undersøge andre markeder, derfor det lille overskud.

Men arbejdes der med og for salget i DK og udenlands, og tilføres der yderligere produkter - også til andre sportsgrene - kan man nå meget langt.

Vi er gerne behjælpelige med yderligere produkter som vi også har forhandlet (polo's, aut. golfvogne, golf-elektronik m.v.)

2016 omsætning/DB1 164.000/65.000 - 12 mdr (det off regnskab er en forlænget periode og udviser 270.000/104.000)
2017 omsætning/DB1 140.000/94.000
Regnskaberne som sådan udviser nulresultat/underskud. Det skyldes alene, at vi har valgt at bruge selskabets indtjening til at undersøge andre markeder og leverandører. Der ER de facto gode penge at tjene.
Dritsomk. er begrænsede - ca. 40.000 per år - herunder 2 messer; Golfmesse i Herning i feb. og "Made in Denmark" - i år flyttet fra August til Maj måned. Sidstnævnte kommer der +80.000 tilskuere til og det er MEGET svært at få adgang som udstiller fordi Lars Larsen selv ejer flere selskaber som sælger golfgear. Men vi har været med alle gange med SJOOT - og sælger vildt godt på disse messer.

Regnskab

  • Omsætning:140.000 DKK
  • Ebitda: 94.000 DKK
  • Resultat før skat: 14.000 DKK
  • Balancesum: 256.000 DKK
  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Produktet

SJOOT produceres på udvalgte fabriker i Kina; bl.a. caps, sokker, undertøj, tees. I indonesien; golfhandsker i to varianter - en i 100 % lammeskind (cabretta) og en all weather handske, til både herrer og damer.

Og ikke mindst producerer SJOOT vore to egne typer golfbolde i Taiwan; en 2-lags og en 3-lags bold, som begge er godkendte til turneringsbrug af selveste R&A samt USGA - og som enhver type golfspiller har glæde af.

Alt er fremstillet hos særligt udvalgte leverandører der hver for sig, er blandt de bedste indenfor deres felt. Det giver høj kvalitet til suverænt gode priser = høj indtjening.

Alle producenter har iøvrigt meget mere at byde på end vi har i vores på portefølje, som også kan tilpasses og produceres under brandet.

Markedsføringskanaler

Webshoppen ligger rimeligt højt på GOOGLE også UDEN indgående SEO. Med lidt smartness, kan man ende højt.

Vi har egen FB-side og er på Instagram, men der kan og skal gøres MEGET MERE ved denne markedsføring.

Vi har tidligere annonceret på GOLFBOX.DK - det sted hvor ALLE golfspillere booker deres spilletider her i DK - findes også i andre lande - check det ud.

Vi har (tidligere) prioriteret annoncering i relevante golfmagasiner hhv. redaktionel omtale. I bl.a. GOLFAVISEN, GOLFBLADET, DANSK GOLF m.fl. og rigtig meget på Facebook - hvor vi er medlemmer i et par af de størte grupper med golfere.

Men først og fremmest handler det om fysisk tilstedeværelse og dermed real life SALG & markedsføring, på de eneste 2 golfmesser her i landet: Golfmessen i Herning i Februar - 12.000 golfere og "Made in Denmark" i Maj måned, med 80.000 besøgende.

Disse 2 messer er interessante fordi det er salgsmesser - altså; varer over disken og penge i kassen her og nu.

Dertil har vi deltaget i et utal af sponsorarrangementer ifm. company days i mange golfklubber. MEN der kan gøres meget mere ved online markedsføringsdelen, og ved company days og lignenede arrangementer.

Omkostninger

Omkostningerne begrænser sig dybest set til hosting af shoppen, domæner og betalingssystemer samt fornyelsesgebyrer til varemærkeregistreringer (om 6 år) samt til testgebyrer af bolde ved R&A + USGA, ca. 2.500 kr/år.

Varelageret kan nemt ligger på under 10 kvm, så også dér er omkostningen lille.

Dertil kommer udgifter til de 2 kontantsalgsmesser på ca. 30.000 per år.

Alle øvrige omkostninger vil handle om markedsføring; i trykte medier, SEO m.v., men der er rigelig plads i indtjeningen til velovervejet markedsføring.

Aktiver

SJOOT.DK Aps. består af en going webshop med indtjening til dig, fra dag ET, og det du får med er:
- full operationel webshop, som kan ligge på en computer, anywhere
- alle IP-rettigheder til brand og int. registreringer, herunder 4 domæner, mail + FB + Instagram
- salgbart varelager til kostpris
- alt markedsføringmateriale, fotos, designs, bannere osv.
- kundekartoteker - private men også mange virksomheder og golfklubber (sections i samme)
- leverandørkontakter og aftaler
- brancherapporter, analyser, alternative produktovervejelser
- messeinventar; salgsmontrer, møbler, skilte, giner, stativer m.v. (værdi ca. 25.000)
- det aps. der ligger bag indgår ikke nødvendigvis i en handel, men selskabsnavnet SJOOT.DK Aps, kan overtages i et nyt selskab (vi ændrer navn)
- samt EVT en nyistandsat bil - VW Golf 2.0 TDI, på gule plader (pakket ind i firmaets logo)
Se DET HELE PÅ WWW.SJOOT.DK

Varelager værdi 115.000 DKK
Værdi af inventar 25.000 DKK

Virksomhedens historie

Ideen med SJOOT er, at få adgang til golfspillernes lommer udenom de største brands, ved selv at udvikle kvalitetsprodukter til en god pris helt udenom importører, grossister og forhandlere.

Altså sælge direkte fra kilden i Øst til golfspilleren i Vest. Det er lykkes - og kan lykkes MEGET MERE.

Det var vigtigt for os at lave vort EGET MÆRKE og derfor brugte vi rigtig mange kræfter på at sikre os varemærkerettigheder og andre IP-rights internationalt; i Europa og i Asien.

Disse rettigheder alene er idag guld værd for den rette fordi det giver adgang til rigtige mange produkter og muligheder på et stort antal markeder.

Markedet

Markedet for forbrugsvarer i golf; beskrevet som handsker, bolde, tees, sox, caps m.v. ligger på 1.200-1.500 kr. per spiller om året. Gang det tal med 150.000 spillere bare i Danmark, så er potentialet på +150 mio. kr.

Man kan ikke ramme alle, men kan man alene i DK, opnå en markedsandel på 2 % kan man omsætte for 3. mio. - eller bedre, så er der udsigt til en betydelig indtjening på langt over 1,5 mio...!!!!!

Tilsvarende i Sverige med 500.000 og Tyskland med 600.000 spillere, og så er lykken gjort !!!

Golfspilleren er i snit tæt på 60 år gammel, og rytter som oftest ikke med pengene - og lige præcis DERFOR er konceptet; direkte fra producenten i Øst til spilleren i Vest - den helt rigtige strategi.

Det handler "bare" om at råbe højt nok, for varerne HAR den helt rigtige kvalitet - og endnu mere vigtigt, de helt rigtige priser - begge dele, kan INGEN ANDEN her i landet matche!

Svagheder/udfordringer

SJOOT er topkvalitetsprodukter til en flad pris, fordi vi skærer en masse fordyrende mellemled af.

Produkterne er testet af et utal af amatører og professionelle og der er bred enighed: BRANDET/produkterne fungerer optimalt.

Vort salgsargument er til alle tider: "du kan ikke finde det ret meget bedre, men du kan finde det rigtig meget dyrere".

Der er et stort uudnyttet potentiale, herhjemme og udenfor landets grænser. Særligt i Sverige fordi kønsfordelingen mænd/kvinder i sporten der, er 50/50 i Sverige (som i Sydkorea...), mens det samme tal i alle andre lande er 70/30. Og JA - kvinder køber for ca. dobbelt så meget som mænd gør, derfor er Sverige uhyre interessant.

Vil man investere i sportsambassadører er det også en mulighed - bekosteligt til tider, men en vej at gå.

Golfbranchen er på vej frem igen efter nogle voldsomt hårde år efter finanskrisen, med svagt stigende medlemstal. Og kigger vi ud i verden er der voldsomt vækst i golfspillet i bl.a. Asien. Stor rapport om mulighederne i Asien foreligger.

Dertil er der en stor stigning i antallet af folk der tager på golfferie. Aldrig har udbuddet været så stort som nu, og udover, at flere golfspillere rejser ud og skal ha' bolde, handsker mv. med, - så er der også her et potentiale i at levere golfartikler til rejsebureauerne; til turneringspræmier, velkomstgaver m.v. Også det har vi gjort i stor stil. Og de er sjovt nok på de samme messer som vi er - både de danske og mange udenlandske bureauer og golfhoteller - nemt og ligetil.

Stærke sider

Det er topkvalitetsprodukter til en flad pris, fordi vi skærer en masse fordyrende mellemled af. Den er simpelthen ikke længere.

Produkterne er testet af et utal af amatører og professionelle og der er bred enighed: BRANDET/produkterne fungerer optimalt.

Vort salgsargument er til alle tider: "du kan ikke finde det ret meget bedre, men du kan finde det rigtig meget dyrere".

Der er et stort uudnyttet potentiale, særligt udenfor landets grænser, og særligt i Sverige fordi kønsfordelingen mænd/kvinder i sporten er 50/50 i Sverige, mens det samme tal i alle andre lande er 70/30. Og JA - kvinder køber for ca. dobbelt så meget som mænd gør, derfor er Sverige uhyre interessant.

Vil man investere i sportsambassadører er det også en mulighed - bekosteligt til tider, men muligt.

Golfbranchen er på vej frem igen efter nogle voldsomt hårde år efter finanskrisen, med svagt stigende medlemstal.
Og kigger vi ud i verden er der voldsomt vækst i golfspillet i bl.a. Asien.

Dertil er der en stor stigning i antallet af folk der tager på golfferie. Aldrig har udbuddet været så stort som nu, og udover at flere golfspillere rejser ud og skal ha' bolde, handsker mv. med, - så er der også her et potentiale i at levere golfartikler til rejsebureauerne; til turneringspræmier, velkomstgaver m.v.

Strategi

Vi vil lade en ny ejer forme strategien - fremadrettet.... men vores har i udgangspunktet vist sig at være meget rigtig.

Vil man den int. vækst bør man starte i Sverige, derpå Tyskland, for det er på de 2 nærmarkeder potentialet er, med næsten 10 gange så mange golfere som i Danmark - og flest købestærke kvinder. (Kvindelige forbrugere spenderer dobbelt så meget som mænd på forbrugsvarer).

Ønsker man at fortsætte den direkte handel med slutbruger, er det som nævnt vigtigt, at man gør meget mere ved markedsføringen online; SEO, konkurrencer, kampagner m.v. på So-Me. Der er SÅ mange muligheder - og JOV, selvom golferne er +60, så er de med på So-Me i stort omfang, som kun bliver flere og flere.

Vi har haft eget trykkeri og trykt bolde - helt ned til et dusin ad gangen, med stor succes. Til mors dag, fars dag, som bordkort til konfirmationer, fester, til firmaer, julegaver oma. Foruden naturligvis til det professionelle marked; logobolde til en masse firmaer og et utal af golfklubber - og klubber i klubben.

Imidlertid kræver det investering i en ny printer idet den "gamle" er i udu. Omkostning ca. 100.000 DKK. MEN det har vist sig at være en rigtig døråbner - fordi alle andre kun trykker "1.000" bolde ad gangen, som ingen privatperson vil købe. Med egen printer har vi trykt bare 1 dusin på messerne, med et foto af poden, til at tage med hjem her og nu. De stod i KØ og det var en KÆMPE gimmick.

Vi har netop sendt 2.000 bolde til tryk for et fransk golfrejsebureau + en golfklub - og det dutter fint, at bruge trykkeri "ude i byen" til sådanne opgaver, selvom der skal store kvantiteter til. Vil man den private golfspiller er egen printer absolut nødvendig. nødvendig, så der kan leveres ned til 1 dusin ad gangen....Vi er gerne behjælpelige med indkøb af ny printer.

Vision

Vores vision er at blive et kendt alternativ til de meget dyrere brands, selvom vi er fuldt på kvalitetsniveau med disse - i mange tilfælde faktisk over.

Produkterne er der, priserne er der - for det har vi bevist!

Så for en ny ejer handler det om at udbringe budskabet i større målestok. Og evt. optage yderligere produkter - andet sportsrelateret (vintervarer....) - og dermed udvide forretningen og kundepotentialet. Og gerne internationalt.

Ideel køber

Virksomheden kan drives som "hobbyvirksomhed", - dvs. aften og weekend.

Men hvis man skal leve GODT af det her, så skal der naturligvis arbejdes mere - halv eller heltid og intenst, som i en hvilken som helst anden upcoming virksomhed.

En ny ejer bør have et vidst kendskab til golf, selvom vi har forklaret alle produkter detaljeret på shoppen.

Vigtigst er det med et stort drive og en vilje til at yde en ordentlig indsats, tro på egne evner og på konceptet. Og så skal der noget online markedsføring til - foruden indgående viden om WooCommerce hhv. WordPress.

Alternativt kan man overtage konceptet og alle rettigheder, og samkøre det med en eksisterende webshop i samme eller en lignenede (sports) branche.

Opstartshjælp

En køber vil modtage fuld introduktion til webshop, koncept, leverandører, kunder, do's and dont's - muligheder osv.

Alt er forberedt på tryk i tilgængelige mapper og det går vi igennem sammen, så du er 100 % klædt på til at tage over.

Når indkøringen er på plads er vi til rådighed med hjælp i rimeligt omfang, mens større opgaver/ændringer må foretages sammen med eksterne rådgivere - revisor, advokat, webudvikler m.fl.

Offentlige spørgsmål

Denne annonce er inaktiv...

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
601

Sælger kontaktet:
7

Følger annoncen:
3

Annonce id-nummer:
30875

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
15-01-2019
Udbudspris 250.000 DKK