Matas, Normal, Netto og Imerco i én samlet webshop

- komplet og dermed perfekt til den nye iværksætter!

Omsætning 0 - 1/2 million
Flytbarhed Flytbar
Ansatte Under 5
Grundlagt 2017

Har du en iværksætter gemt i maven og vil du gerne have din egen webshop - men har du brug for hjælp til at komme i gang? Her har du en færdig webshop lavet af et professionelt bureau, kendte mærkevarer der er lette at sælge og et backend system der er nemt at arbejde i.

Vi har fundet leverandørerne til dig, det "eneste" du skal investeret er tid, tid og atter tid + en smule viden om salg og markedsføring.

Vi har været i gang siden september 2017 og der har været salg siden start. Her får du hele pakken med webshop, varelager, papkasser, tape og den opbakning du har brug for, for at komme godt i gang!

For at lykkedes med denne shop skal du være parat til at bruge tid på sortimentspleje, seo, markedsføring og salg. Skal du være iværksætter fra i morgen?

Webshop system Woocommerce
Dropshipping Ja

Produktet

Vi startede i 2017 op med at sælge produkter indenfor personlig pleje (parfumer, cremer, shampoo, makeup mv), rengøring (opvasketabs, toiletrens, universalsæber mv), hund/kat (snacks, mad mv) samt en smule kioskvarer (slik, chips mv). Stort set kun kendte brands - de samme som du ser hos Matas, Normal, Netto og Petshops.
Produkterne købte vi hjem fra øvrige EU lande hvilket gjorde, at vi kunne sælge til en lavere pris end produkterne kunne købes til hos de nævnte butikker. Vi valgte at have lager af nogle af produkterne (de billige prispunkter) og andre kørte vi som dropshipping (de højere prispunkter) for at holde lageromkostningerne nede.
Derudover solgte vi isenkram via dealsites. Det var også kendte brands, dog købt hos leverandører i DK.

Grundet mangel på tid, besluttede vi midt/slut 2018 at tilrette sortimentet, så vi fremover kun sælger produkter der kan sælges via dropshipping. Det betyder, at de billigere produkter udgår med lager og vægten fremover vil ligge på "Matas, Normal og Imerco produkter" (de lidt dyre prispunkter).

Alle vores leverandøraftaler er stadig aktive, så køber har mulighed for selv at tilpasse sortimentet - både med varer til lager og via dropshipping. En af vores leverandører har et sortiment på over 10.000 varenumre, så det er også muligt at bevæge sig over i helt andre "brancher".

Markedsføringskanaler

Vi har ikke gjort ret meget for at markedsføre sitet - det har mest været mund til mund og på facebook. Vi har pt. ca. 200 følgere på facebook. Der kan gøres rigtig meget omkring seo både på kategorier og de enkelte produkter og vil man bruge nogle penge på markedsføring, kunne Adwords være oplagt da alle varerne er kendte brands.

Vi har primo marts startet et samarbejde op med pricerunner da vi kunne se, at vi på mange af produkterne ligger i top 3 med hensyn til pris og levering.

Økonomiske nøgletal

Sitet blev færdig i august 2017 og der har været salg fra dag 1 fra forskellige salgskanaler - sitet, facebook og dealsites.

Salgstal pr. mdr.
september - 1.989,63
oktober - 9.647,46
november - 15.320,10
december - 35.720,51
januar - 28.855,83
En fin fremgang fra måned til måned, der sagtens kunne fortsætte hvis blot vi havde haft tiden. Vi fik i 1. kvartal mulighed for at udvide sortimentet på vores anden webshop og valgte derfor, at vi midlertidig ville bruge ressourcerne der. Det har betydet, at denne webshop stort set har passet sig selv siden da og det afspejler bestemt også omsætningen der har ligget på ca. 30.000,-

For at få succes med denne webshop skal køber være villig til at bruge tid på sortiment og salg.

Omkostninger

De udgifter der pt. er på sitet er til hosting, betalingskort-aftale samt abonnement hos EU leverandører. Der er også forsikring på varelager som afhænger af varelagerets værdi. Totalt pr. mdr. kr. 500-1000,-

Derudover har vi en aftale med Pricerunner, hvor vi betaler pr. klik. Pt. ligger omkostningen på ca. 300,- pr. måned.

Vi har ikke trukket løn ud fra virksomheden da fortjenesten har været brugt på nye varer.

Aktiver

Det eneste du har brug for er en computer, en printer og lagerplads (alt efter hvor mange produkter du vil have på eget lager).

Prisen dækker over:
Sitet/CMS - opbygning, det grafiske, leverandører mv
Varelager til en værdi af ca. 10.000- + moms (forbehold for mellemsalg/opgøres ifm salg)
Papkasser i 3 str. (pt. ca. 2,5 paller tilbage)
Tape med logo (ca. 20 ruller tilbage)

Med hensyn til varelageret, så vil det være muligt at fravælge nogle af produkterne hvis ikke køber ønsker at overtage det hele. Det vil også være muligt at købe reoler (inventar) til en fornuftig pris.

Der er pt. betalt for hosting frem til maj 19 og domænet frem til ultimo 18.

Varelager værdi 10.000 DKK

Virksomhedens historie

Sitet er startet som en fritidsinteresse og blev søsat august 2017. Alt er lavet af professionelt dansk bureau sammen med en grafiker for at få en flot og funktionel side. Tanken var fra starten at sælge produkterne via en firmaaftale, men manglende tid gjorde at vi ændrede til salg til både private og erhverv - og sådan er det i dag.

Vi har en webshop mere og den fordobler stort set omsætningen hvert år - og vi må bare konstatere at tiden ikke er til at have fuldtidsstilling, 2 børn og 2 webshops - derfor har vi valgt at skille os af med den sidst ankomne :-(

Markedet

Der er flere konkurrenter på de forskellige varekategorier men ikke der har samme brede sortiment på både parfumer, makeup, rengøring, hund/kat, isenkram mv. så her vil der helt sikkert være en fordel i forhold til konkurrenter. Det er et hårdt marked da fortjenesten på de billige produkter er meget lav og der derfor skal sælges en del varer for at generere en fornuftig omsætning.

Når det er sagt, så bliver det mere og mere almindeligt at købe denne type varer på nettet og da priserne er konkurrencedygtige er det markedsføringen der er vigtig for at komme til næste step.

Partnerskaber kunne også være en idé - f.eks. dem der sender frugt og mad-kasser ud, hvorfor ikke få deres dagligvarer med også... osv.

Ideel køber

Den oplagte køber vil være den "nye" iværksætter som gerne vil starte op i det små (måske i fritiden) og bruge lidt tid på at bygge en virksomhed op. Køber behøver ikke have stor erfaring med shop-systemer, da det er meget let at sætte sig ind i så erfaring/fokus for køber bør være på salg og markedsføring.

Som salgstallene viser, kræver det en god portion tid da sortiment og salgskanaler skal optimeres og plejes hele tiden.

Opstartshjælp

Vi hjælper selvfølgelig med de erfaringer vi har gjort os - tænker det kan aftales mere specifikt i forbindelse med salg alt efter hvilke behov køber har. Det kunne være oplæring i system, leverandørkontakt osv.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1983

Sælger kontaktet:
35

Følger annoncen:
24

Annonce id-nummer:
29476

Omsætnings status:
Har omsætning

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
02-02-2018
Udbudspris 37.000 DKK