Denne annonce er inaktiv.
Søg på lignende virksomheder

Få besked hvis annoncen bliver aktiv

Driftsklar ApS : Populære Kondom-æsker - Stærkt Brand-navn - Stort Produktlager - Webshop

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Nem overdragelse til person, som er stærk i salg produkt til detail indland/udland. Stort pakkeklart+ halvfabrikata lager. Værdi 102.000 kr.

Du får en driftsklar produktvirksomhed med stort lager + webshop.
Virksomheden har haft samarbejde med nogle af Danmark største butikskæder - herunder Dansk Supermarked, Coop, 7/11, Blockbuster, Flying Tiger, Roskilde Festival
Desuden har virksomheden i en årrække leveret 500.000 pakninger til Sundhedsstyrelsens kondomkampagner.
Samarbejdet med Sex og Samfund, Roskilde Festival og leveret private label til bl.a. Italien/Fiorucci.

Virksomhedens kvalitetsprodukter - sælges med indlagt overraskelse/ "surprise" (kinderæg for voksne) og med rammende slogans. Efter lancering blev det populært og trendsættende blandt målgruppen.
1-2 store kunder kan indbringe levevej- afhængig af fremtidig prisstruktur, markedsføring, salgskampagner m.v

Økonomiske nøgletal

Resultat fra fx. 2008 og 2009 viste en omsætning på over 1 mio. kr. på 1-2 store kunder..Virksomheden blev derfor omlagt fra enkeltmandvirksomhed til ApS.
Virksomheden deltog i Eksportrådets eksportstartspakke og fik lagt en strategiplan.

Produktet

Virksomhedens produkter består af eksklusive æsker og er designet med sjove/småfrække figurer og mønstre i friske farver, der motiverer målgruppen (forklaret i nedenstående) til at købe og bruge kondom.

Produkterne differentierer sig fra konkurrerende produkter på markedet ved at være adfærdsændrende i købs- og brugssituationen ved at gøre det sjovt og spændende at bruge kondom.

Produkterne er unikke og engagerende for målgruppen og fik stor opmærksomhed i medierne, da de ved lanceringen kom på hylderne i supermarkedskæder og andre steder, hvor unge kommer og handler.

Virksomhedens produkter er et unisex-produkt, og består af et fælles cover med 2 skuffer
Den ene skuffe har en af de over 40 forskellige overraskelser /"surprise" , som er med til at gøre brugen af kondom mere interessant og underholdende for målgruppen, mens den anden skuffe har 3 kvalitetskondomer.

Produktets design og koncept gør det let at tage æsken med kondomer frem i brugssituationen.


(Kondomproducenten /en anerkendt tysk virksomhed, som leverer efter alle gældende regler og standarder samt ISO certificates.)


Markedsføringskanaler

MARKEDSFØRINGSKANALER
Webshop
Facebook
Egen reklamefilm (lavet og sponsoreret af Umwelt)
Egen kendingssang.
Medvirket i TV udsendelse, radiointerviews og diverse trykte medier og magasiner.
TV udsendelse på Kanal København
Reklame-kampagne - en auto-camper med unge der spredte budskabet.
Radiointerviews,TV3, Sex og Samfund
Samarbejde med Radio Voice med kampagne på Rådhuspladsen i Kbh.
Virksomheden har ydet sponsorater til velgørenhedsarrangementer og events

Omkostninger

Køb af råvarer, fragt, pakning, barcodes, afgift til sundhedstyrelsen ifm kondomhandel

Aktiver

Eget kontor på hjemadresse, varelager med pakkeri på pakkevirksomhed i København.
Andre lagervarer /merchandise.

Virksomhedens historie

Den altovervejende grund var at fokusere på unge og singlers brug af prævention. "Aborter og sex-sygdomme koster samfundet millioner"
Kondomer er eneste beskyttelse mod sex-sygdomme og uønskede graviditeter. Køb og brug af kondom var/er fortsat tabuiseret og prævention kommer for sjældent frem i den intime situation. (SST undersøgelser)
Derfor måtte der nye anderledes måder at få flere til at købe og bruge kondom. Det skal appellere til de 15-30 årige ved at gøre det sjovt at bruge kondom.
De gængse produkter skal suppleres med varianter til de brugere der gerne vil bruge, men ikke gør det.

Nudging - er en frivillig adfærdsændring til en bedre adfærd - ved at forstå brugernes tankegang.
På denne baggrund og egne undersøgelser i fokusgrupper og på gadeplan udvikledes design og koncept for at få flere i gang med at købe og bruge kondom.
Dette er virksomhedens fornemmeste opgave.

Markedet

Mange tidligere og potentielle salgskanaler i ind- og udland. Herom mere ved overdragelse.
Stort kontaktnetværk i ind- og udland.
Virksomheden deltog løbende på eksportkonferencer med de danske ambassader.
Muligheder for lancering af andre varesegmenter med samme brand/ samt private label.

Svagheder/udfordringer

Rivival

Stærke sider

Gode relationer til tidligere kunder
Stærkt Brand
Fungerende webshop
Stort varelager
Nem overdragelse
Billig pris
Egen reklamefilm
Salgbart produkt - se historik
Dagligvare - produktvariant

Strategi

Strategien for anpartsselskabet er at differentiere sig fra de beslægtede produkter - ved at fokusere på oplevelse frem for pris. Ved at ændre på emballage, indhold og kvalitet er anpartsselskabet lykkedes med at skabe et nyt og attraktivt produkt, der koncentrerer opmærksomheden på at gøre det sjovt og spændende at bruge kondom, hvilket bryder med den vanetænkning, der ofte præger kondombranchens fokus på pris.


Proof of concept. :
Unikt koncept/produkt
Brand
Slogans
Nudging
Forretningside

flere ideer til at øge omsætning og til fremtidige indsatser
bl.a andre produktkategorier med samme brand, samt andre salgskanaler

Vision


Anpartsselvskabets vision er at få flere til at købe og bruge kondom.
Ved brug af nudging ønsker virksomheden at være medvirkende til en adfærdsændring vedr. køb/brug af kondom. Virksomhedens vision er at gøre det sjovt og ikke flovt at bruge kondom.

Ideel køber

Den ideelle køber til anpartsselskabet anbefales at have erfaring med detailhandel på det danske og udenlandske marked, samt indgående kendskab til forhandling, prissætning og lukning af aftaler. Desuden vil et stort netværk og villighed til at lægge kræfter i at drive virksomheden videre være at foretrække.




Opstartshjælp

Køber får al viden om virksomheden, leverandører, kundekartotek, samarbejdspartnere, lager mm i overdragelsen.
Sælger vil være behjælpelig og sparringspartner under opstart og medvirke til at videreføre virksomheden med salgsideer, salgskanaler, nytænkning mm
Der er mulighed for at drive virksomheden i samarbejde.


Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2294

Sælger kontaktet:
11

Følger annoncen:
6

Annonce id-nummer:
29283

Omsætnings status:
Har omsætning

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
07-01-2018
Udbudspris 135.000 DKK