439.000 abonnements kunder venter på den rigtige ejer
10 års erfaring med salg af helse- og skønhedsprodukter i Norden.
Virksomheden kan drives fra et hvilket som helst sted i verden, hvor der er adgang til internet.
• Overskud alle år
• Godt cash-flow
• Populære produkter
• Ingen faste udgifter
• Velfungerende shop- og abonnements-system
• Gode leverandør-aftaler
• Fulfillment-og lagersystem, der fungerer godt
• Mange domæner
Et ideelt springbræt for en iværksætter, der endnu ikke er på det lukrative e-shop og abonnements marked, men som har lyst til at udnytte de sociale medier som markedsføringskanaler. En anden mulighed er en e-købmand, som vil udbygge sin position på dette område og dække hele Norden. Vi har koncentreret os om de fire nordiske lande, men der er mange andre lande med vækstmuligheder. Vore produkter er lette og billige at sende, og den type varer efterspørges overalt.
Økonomiske nøgletal
Omsætning i 2017 var på 2,1 mio. kr med et overskud på 140.000 kr. Det samlede overskud i de seneste 7 år har været 2,4 mio. kr. Desuden er der udbetalt løn til 2½ medarbejder og afholdt en del udgifter til rejser etc.
Regnskab
- Omsætning:2.190.000 DKK
- Ebitda: 140.000 DKK
- Resultat før skat: 140.000 DKK
- Balancesum: 1.000.000 DKK
-
Afkastningsgrad
-
Overskudsgrad
Produktet
Firmaet har solgt helse- og skønhedsprodukter til private i Danmark, Norge, Sverige og Finland siden 2007. 90% af omsætningen er fra salg i abonnement. Den daglige drift er meget enkel og varetages primært af eksterne leverandører. Der har været overskud i firmaet i alle årene. Desuden er der udbetalt pæne lønninger (honorarer) og afholdt en del udgifter til rejser, kørsel etc. Vi har aldrig bestræbt os på at vise et stort overskud, for det har aldrig været tanken, at firmaet skulle sælges, men videreføres af en datter, men da denne har valgt en anden karriere i et C20 selskab, har vi valgt at gå eksternet for at få et generationsskifte.
Markedsføringskanaler
Virksomheden har primært markedsført sig via emails. Netop denne kanal er blevet meget vanskelig, og der er derfor behov for en ny strategi, hvor sociale medier, SEO etc. opprioriteres.
Omkostninger
De største omkostninger er til markedsføring, varekøb og porto. Virksomheden kan drives fra et hvilket som helst sted i verden, hvor der er internet. Pakning og forsendelse klares fra et lagerhotel, hvor personalet har arbejdet med vores varer i 8-10 år.
Aktiver
Virksomhedens produkter er letomsættelige, og de kan afsættes overalt. Der er masser af muligheder for at udvide markederne og tilføre nye produkter. Alle produkter er firmaets ejendom, og der skal ikke betales nogen form for royalty.
Virksomhedens historie
Virksomheden har arbejdet indenfor dette område og på disse markeder siden 2007. Vi har hele tiden arbejdet på at skræddersy driften, så den kræver så lidt pasning som mulig.
Markedet
Der findes et par svenske- og norske firmaer, som arbejder i markedet, men ingen andre, der dækker alle fire lande og har en førende position i Danmark.
Svagheder/udfordringer
Som andre abonnementsfirmaer er dette firma belastet af dårlige anmeldelser på Trustpilot. Selv om antallet ser alarmerende ud, skal de ses i forhold til det antal kunder, der er i de enkelte lande. I Danmark alene er der over 200.000 kunder, og langt de fleste af dem er selvfølgelig meget tilfredse.
Vi vil derfor anbefale en ny ejer at starte op med et nyt navn og et helt nyt design. Det nuværende er fra 2010.
Også behov for ny markedsføringsstrategi med fokus på sociale medier, SMS, SEO, print annoncering og Google – vi har indtil nu udelukkende benyttet e-mail markedsføring, og problemerne med netop denne markedsføringsform har i de sidste to år smittet af på omsætningen. Der er også gode muligheder for win-back fra de 439.000 kunder. Det har vi aldrig arbejdet med, fordi det har været let (for let måske) at få nye kunder ind.
Stærke sider
Alle produkter sælges under vores egne brands, så der er ingen geografiske begrænsninger.
Strategi
Vi har arbejdet målrettet efter at forenkle alle arbejdsgange og kun modtage ordrer online. Det har givet os nogle begrænsninger, og omsætning og overskud vil kunne øges markant, hvis man vælger at gå ud med bredere markedsføring.
Ideel køber
Firmaet vil være et ideelt springbræt for en iværksætter, der endnu ikke er på det lukrative e-shop og abonnements marked, men som har lyst til at udnytte de sociale medier som markedsføringskanaler. En anden mulighed er en e-købmand, som vil udbygge sin position på dette område. Det kræver, at køberen ikke bliver skræmt af fortidens dårlige Trustpilot anmeldelser, men vælger at se på mulighederne i stedet for på problemerne.
Opstartshjælp
En ny ejer vil overtage alle aftaler med leverandører, fullfilment center, kundeservice etc. Desuden kan firmaets mangeårige programmør og it-ansvarlig enten ansættes eller tilknyttes free lance, og sælger vil selv være behjælpelig med kontakter og know-how.
Få hjælp af en virksomhedsmægler